Nekada najuticajniji informatički časopis na ovim prostorima.
„Seks prodaje“ je čuvena marketinška parola koju su na najbolji mogući način iskoristili stvaraoci jugoslovenskog magazina „Računari“.
Ovaj magazin je nastao 1983. godine (tada se zvao „Računari u vašoj kući“) i izazvao je pravu računarsku revoluciju na ovim prostorima. Mnogi su zahvaljujući njemu zavoleli računare i ušli u taj svet.
Jugosloveni tada nisu bili previše zainteresovani za nove tehnologije pa su urednici magazina odlučili da na naslovne strane stave atraktivne devojke.
Iako na prvi pogled deluje kao da je reč o nekom muškom erotskom magazinu, sadržaj unutar njega će vas razuveriti.
Ljudi koji su pisali za časopis uglavnom nisu bili novinari ali su bili upoznati sa tematikom i redovno su pratili inovacije koje su dolazile sa zapada.
Očigledno su se razumeli i u marketing jer su ovakvim naslovnicama uspeli da privuku veliki broj ljudi i da učestvuju u tehnološkom opismenjavanju.
U svakom novom broju sa naslovne vam se smeškala jugoslovenska lepotica koja koketira sa najnovijim računarima i gedžetima.
Mnoge naslovnice su aludirale na BDSM kulturu pa su na nekima od njih devojkama vezane oči i ruke.
Bilo je očigledno da se magazin pravi za muškarce jer i kad na naslovnoj nije bilo računara, menjale su ih neke druge igračke, poput motora.
Svakako, kreativnosti i stila nije manjkalo. Nijedna naslovnica ne izgleda jeftino i vulgarno, već erotično, seksi i intrigantno.
Magazin je sredinom devedesetih upao u finansijske probleme i u februaru 1999. je prestao da izlazi.
Časopis za „popularizaciju informatike i računarstva“, kako je nekada pisalo na njemu, ostavio je dubok trag u jugoslovenskom svetu modernih tehnologija.
Danas se stari brojevi magazina mogu naći na internetu po ceni i od 100 dinara.
Bonus video: Čuvari plaže nekad i sad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: