Detaljan vodič za ljude kojima je seksualni nagon nula

Podeli:
Poljubac
Foto: Kuzma / Alamy / Alamy / Profimedia

Život ispunjen strašću koja nikada ne zamire je imperativ modernog doba, ali svi znamo da je realnost drugačija. Naš libido varira iz dana u dan i pod velikim je uticajem svega što nam se dešava u životu. Najčešća zabluda je da je smanjeni seksualni nagon rezultat toga što nas partner više ne privlači, ali uglavnom je stvarni najveći krivac stres.

Fiziološki, kada smo pod stresom, naše telo proizvodi hormon kortizol, koji obično opada nakon što je stresna situacija nestala. Ali, sprečava telo da proizvodi druge hormone, poput estrogena, koji su važni za ženski seksualni nagon.

S obzirom da je seksualno blagostanje važan deo mentalnog i fizičkog zdravlja – to je prirodan (i besplatan) način da se osećate dobro – Vogue je zatražio od stručnjaka da podele svoje savete o povećanju libida.

Zapamtite da je libido različit za sve

Prva stvar koju treba znati je da je libido varira od osobe do osobe, pa izbegavajte da se upoređujete sa bilo kim drugim.

„Umesto da se poredite, fokusirajte se na razvijanje jačeg osećaja za svoje potrebe i definišite šta vam seks zapravo znači“, savetuje seksualna edukatorka Megan Vajt.

Zdrave seksualnost proizilazi iz razumevanja sebe, svojih ritmova, fantazija i emocije – libido se može razviti iz toga.

Povećajte zadovoljstvo smanjenjem stresa

Stres može odigrati ogromnu ulogu u smanjenju libida. Takođe je uobičajeno da se pod stresom doživi nizak nivo fizičkog uzbuđenja čak i ako psihološko uzbuđenje postoji.

Ako se osećate preopterećeno važno je da ne namećete sebi preteran pritisak u spavaćoj sobi. Umesto toga, napravite male promene, poput uključivanja meditacije u svoju rutinu, više vežbanja, dobrog sna. Podražite stručnu podršku i razmislite tome šta čini da se osećate dobro, i to radite.

Iako ne možemo u potpunosti eliminisati stres, možemo se zaštititi od njegovih izvora, bilo da je to proveravanje vesti nekoliko puta dnevno ili gledanje stresnih sadržaja.

Foto: Shutterstock

Povežite sva čula

Učenje našeg tela da oseća zadovoljstvo u svim njegovim oblicima je prioritet. Povezivanje uzbuđenja sa senzualnošću je ključ za održavanje zdravog nivoa uzbuđenja kada je u pitanju seks.

Jedan od najjednostavnijih načina za to je rađenje Kegelovih vežbi svaki put kada tokom dana uživate u prijatnom osećaju, bilo da se radi o ukusnoj hrani ili čaši sveže vode kada ste dehidrirani.

Ne zaboravite afrodizijake

Potražite hranu koja pojačava vaše hormone sreće i protok krvi. Začinjena hrana može pomoći u povećanju dopamina, protoka krvi i cirkulacije, dok je tamna čokolada uvek dobar afrodizijak.

Sadrži triptofan, gradivni blok za serotonin i feniletilamin, stimulant povezan sa amfetaminima koji se oslobađaju u mozgu kada se prvi put zaljubite, objašnjava Vajt. Dobre namirnice su i lisnato zelje, nar, agrumi, beli luk, bademi, piletina i školjke.

Izbegavajte hranu bogatu zasićenim mastima, koja može povećati vaš holesterol i smanjiti libido.

Foto: Shutterstock

Slušajte audio erotske priče

Došlo je do porasta interesovanja žena za audio erotiku. Ove priče odvode slušaoca na čulno putovanje.

Odvajanje vremena za istraživanje fantazija može vam pomoći da ojačate vezu sa vašim telom.

„Naše maštarije pomažu da skrenemo misli s pretežno negativnih poruka koje nam često oduzimaju energiju – a audio erotika je dobar način za to“, kaže Vajt.

Foto: Shutterstock

Važan je izbor kontracepcije

Pilula za kontracepciju može uticati na libido jer sadrži estrogen i progestin, koji su ženski hormoni. Utiču na količinu testosterona koje telo proizvodi, a time i negativno na želju za seksom, kaže Vajt.

„Važno je da razgovarate o opcijama sa lekarom kako biste pronašli pravu pilulu za vas „, poručuje.

Dostupne su i druge metode kontracepcije, uključujući kondome, spirale i dijafragme, koje bi mogle pomoći ako se borite sa niskim libidom.

Istražite svoje telo

Uvek je dobro vreme da zaista upoznate svoje telo. To ne mora biti na seksualni način ako niste raspoloženo – ali može biti masaža stomaka, nogu ili lica, izvođenje joga poza….

Napišite delove tela koje najviše volite na svom telu na papiru; slikajte aktove sebe. Možete pozvati svog partnera da vam se pridruži bez razmišljanja o seksu – samo o intimnosti i opuštenosti.

Ipak, masturbacija vam može pomoći da povećate libido. Takođe oslobađa hormone koji nam pomažu da se opustimo i bolje spavamo.

***

Bonus video: Muške simpatije iz mladosti

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram