Tri brzinska doručka koja ubrzavaju metabolizam

Podeli:
šumsko voće; doručak
Foto: HiddenCatch / Alamy / Alamy / Profimedia

Ovo su tri ideje za doručak koji možete pripremiti u samo pet minuta, a koji će osigurati ubrzanje vašeg metabolizma, pokrenuti veću potrošnju kalorija i uticati na brže mršavljenje.

Metabolizam je proces koji pomaže i potrošnji kalorija, a zanimljivo je kako se većina kalorija potroši dok mirujemo, piše Ordinacija.

Kada nema novih kalorija za potrošnju, organizam se okreće prema već pohranjenim masnoćama u telu pa se metabolizam usporava kako ne bi previše energije potrošio. Upravo je zato preskakanje obroka, pogotovo jutarnjeg, suprotno onome što želimo za svoje telo i za svoju kilažu.

Pročitajte još:

Ovo su tri brza doručka koja pokreću metabolizam.

Jogurt sa šumskim voćem

Potrebno vam je 250 dcl jogurta i 125 grama šumskog voća, kao i kašika limunovog soka i malo rendane kore limuna. Dodajte i malo mente kao i med. Sastojci ove kombinacije donose odlične ukuse za dobro jutro, a i za vaš želudac.

Menta stimuliše probavne enzime koji masnoće iz jogurta pretvaraju u energiju. U limunu se, kao što je već dobro poznato, nalazi vitamin C, ali ono što o njemu možda ne znate je da je vitamin C antioksidans za kojeg se smatra da ubrzava potrošnju kalorija i do 25 odsto.

Zelena kajgana

Napravite je od dva ili tri jaja, kašike maslaca, vlašca, peršuna i bosiljka.

Pročitajte još:

Naseckajte sveže začine, a zatim umutite jaja, začine, so i biber. Na istopljeni maslac dodajte jaja i začine i mešajte do željene teksture – oko minut.

U žumancetu u jajetu nalazi se esencijalni nutrijent kolin, koji je potreban za stvaranje jednog od najvažnijih neurotransmitera – acetil kolina. On je važan za REM spavanje, uzbuđivanje, učenje i motorne aktivnosti, kao i za kontrolisanje ritma srca.

Jedno jaje osigurava oko 125 mg kolina, što je trećina dnevne ukupne potrebe. U svežim začinima se nalazi vitamin C koji će ojačati i vaš imunitet.

kajgana
Foto: Petr Štěpánek / Panthermedia / Profimedia

Ovsena kaša sa jabukama

Treba vam 125 grama ovsene kaše, kao i 250 ml mleka od badema. Možete dodati cimet, piment, muškatni orašćić i đumbir. Ukus će biti božanstven uz još pola jabuke i malo smeđeg šećera.

Prvo u činiju stavite jabuku, začine, šećer i prstohvat soli. Prekrijte je s plastičnom folijom i probušite nekoliko rupica kako bi para mogla da izađe. Ostavite u mikrotalasnoj dva minuta, odnosno dok jabuke ne omekšaju. Dodajte mleko i kašu, promešajte i ostavite preko noći da odstoji.

Cimet je odličan za održavanje ravnoteže šećera u krvi, dok piment ima protivupalna svojstva.

ovsena kaša
Foto: Wavebreak / Profimedia

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram