Stručnjaci izdvojili najbolji doručak za imunitet

Podeli:
doručak imunitet
Foto: Vsevolod Belousov / Panthermedia / Profimedia

Zdrav doručak zapravo je jedna od glavnih barijera između nas i bolesti, tvrde stručnjaci. Odabrane namirnice na početku dana jačaju naš imunosistem koji se onda bolje bori protiv infekcija, virusa, bakterija, prehlade.

Najbolji doručak koji jača imunitet uopšte ne mora da bude neka nauka, kažu stručnjaci. Ipak, mora da sadrži ključne namirnice poput ovsenih pahuljica, koštunjavog voća, semenki, borovnica, cimeta.

Ovsena kaša

Dobar deo našeg imuniteta, oko 70 odsto, nalazi se u crevima i dosta zavisi od zdravlja stomačne mikroflore. Naime, vlakna u namirnicama poput ovsa hrane dobre bakterije, koje podržavaju imunosistem, a i kontrolišu loše bakterije.
Složeni ugljeni hidrati u ovsu takođe obezbeđuju za jutro stabilan izvor energije koja se sporo sagoreva, pa nas dobar deo dana drži sitima.

Pritom, važno je da birate običnu ovsenu kašu jer su one sa raznim ukusima pune dodatih šećera.

Koštunjavo voće i semenke

Tu ovsenu kašu koju uzmete za doručak možete da pomešate sa semenkama bundeve, orasima ili čija semenkama.

Ovakvi orašasti plodovi i semenke su dobar izvor mikronutrijenata kao što su gvožđe, cink i magnezijum, a koji igraju centralnu ulogu u jačanju imuniteta.

Studije pokazuju da su gvožđe i cink, na primer, ključni za razvoj limfocita zvanih B-ćelije, posebnih jedinica za odbranu imunosistema od bakterija i virusa. Dovoljan unos magnezijuma je takođe dobar potez jer ovaj mineral aktivira vitamin D u telu kako bi ojačao imunitet.

Studije su pokazale i da povećanje nivoa magnezijuma i vitamina D može da pomogne obolelima od kovida da se bore protiv virusa. Takođe, orašasti plodovi i semenke u ovsenoj kaši će uz zdrave masti koje sadrže održavati šećer u krvi stabilnim, pišu na sajtu EatThis.

A šećer u krvi je važno držati pod kontrolom jer njegov višak može da poremeti imunosistem, posebno kada je šećer u krvi hronično visok.

Bitno je znati i da početak dana uz doručak sa stabilnim nivoom šećera u krvi može da smanji verovatnoću da ćete kasnije tokom dana poželeti nešto slatko, a što može da vodi ka gojenju.

Borovnice

Da bi ovas i orasi u doručku bili ukusniji – dodajte im borovnice. Ovo moćno voće, i zaleđeno, prepuno je antioksidantima za jačanje imuniteta, uključujući i čuveni štit od bolesti – vitamin C. Više studija je svrstalo borovnice u namirnice sa izuzetno visokim nivoom antioksidanata, jedinjenja koja štite ćelije od oštećenja koja prave molekuli poznati kao slobodni radikali.

Cimet

Samo jedan prstovhvat određenog začina od obične ovsene kaše pravi vrlo ukusan obrok. Međutim, cimet čini i mnogo više. Pokazalo se da cimet sadrži antiinflamatorna svojstva i takođe pomaže u snižavanju šećera u krvi.

U stvari, bolji pogled na studije o cimetu pokazuje da ovaj začin može da mnogostruko zaštiti telo, uključujući i ograničavanje promena u mozgu izazvanih Alchajmerom, smanjenje oksidativnog stresa u jetri, snižavanje krvnog pritiska i holesterola.

Zeleni čaj

Svoj zdrav doručak sa ovsenom kašom, koštunjavim voćem i cimetom možete da zalijete zelenim čajem.
Zeleni čaj je pun jedinjenja koja sadrže antioksidativna, antimikrobna i antiinflamatorna svojstva, koja nam pružaju zaštitu od infektivnih agenasa povećanjem korisnih imunskih ćelija koje se poto bore protiv infekcija.

Druga opcija

Ako više volite punije ukuse i niste ljubitelj ovsene kaše, možete da skuvate slatki krompir i kajganu sa šarenim povrćem poput spanaća, crvene paprike, belog luka i pečuraka. Baš kao i moćna ovsena kaša, ovaj ukusan obrok će vam dati bogatu mešavinu složenih ugljenih hidrata, vlakana, proteina i masti za dobru energiju i regulisan šećer u krvi.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: Koje su to greške koje pravimo dok držimo dijetu