Šta nikako ne bi trebalo da radite ako se malo ugojite

Fitnes i ishrana 21. dec 202108:30
Podeli:
gojenje
Foto: Joerg Huettenhoelscher / Alamy / Alamy / Profimedia

Svi mi povremeno nabacimo koji kilogram više, a posebno tokom zimskih praznika, kada je toliko teško odoleti ukusnoj hrani. Kada se to dogodi, nije preporučljivo naglo reagovati i odmah uneti velike promene u svoj način života.

Stručnjaci savetuju da ne radite sledećih pet stvari u slučaju da ste se malo ugojili:

Ne stresirajte se zbog broja na vagi

Za uspešnu dijetu je važno da budete uporni i strpljivi. Ako se svaki dan merite, logično je da nećete videti velike promene u svojoj telesnoj težini, što će vas obeshrabriti. Ponekad je potrebno da prođe više nedelja da bi se videli rezultati određenog dijetalnog režima ishrane, zbog čega je važno da se u međuvremenu suzdržite od stajanja na vagi.

Ne preskačite obroke

Preskakanjem obroka učinićete sebi medveđu uslugu. Zbog fluktuacije u nivou šećera u krvi, samo ćete još više povećati svoj apetit i navići svoje telo da skladišti višak masti kao svojevrstan rezervoar energije jer se ne hranite redovno.

Ne preterujte u vežbanju

Mada vežbanje može biti korisna aktivnost kada želite da izgubite kilograme, ono često može da bude kontraprodukivno. Ako se, na primer, previše naprežete tokom treninga, gotovo je sigurno da će vam porasti apetit i velike su šanse da ćete pokleknuti i poremetiti svoj zacrtani plan ishrane unosom namirnica koje goje.

Ne ignorišite glad

Ljudi koji praktikuju dijete koje od njih zahtevaju da ne jedu veliki broj namirnica i da značajno smanje unos hrane, vrlo brzo vrate staru kilažu ili je možda premaše kada završe ciklus ovakve restriktivne ishrane. Iz tog razloga je pametnije da slušate svoje telo i jedete kada ste gladni, ali da vodite računa da prestanete taman kada više ne osećate nelagodnost zbog gladi, a ne kada više nemate kapaciteta za nove zalogaje, pišu na sajtu City Magazine.

Ne odustajte

To je svakako lakše reći nego uraditi, ali to je i dalje jedini način da smršate. Dobra preporuka je da uvek imate veliki cilj ispred sebe, ali da na putu do njega zadate sebi manje ciljeve koje je moguće brže ispuniti. Na taj način ćete podići svoje samopouzdanje i steći neophodan optimizam da istrajete u svojoj nameri da izgubite višak kilograma.

BONUS VIDEO: Koje su to greške koje pravimo dok držimo dijetu

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram