Pet moćnih razloga da jogurt zamenite kefirom

Podeli:
Foto: Massimo Parisi / Alamy / Alamy / Profimedia

Kako se poslednjih godina povećao interes za probiotike tako je narasla i popularnost kefira - fermentisanog mlečnog napitka bogatog bakterijama koje poboljšavaju probavu, imunološku funkciju i apsorpciju hranjivih tvari, a pritom drže pod kontrolom štetne patogene.

Ovaj napitak ima brojne zdravstvene prednosti, od zdravlja kostiju do pomoći u kontroli šećera u krvi, piše Index.

Kefir je fermentisano piće koje se dobija dodavanjem zrna kefira u mleko, a zatim se ostavlja da fermentira oko 24 sata. Za to vreme bakterije i kvasci u zrnima kefira pretvaraju šećere u mleko, odnosno mlečnu kiselinu, pa je ukus pomalo kiselkast.

Zahvaljujući kremastoj konzistenciji, kefir se često poredi s pitkim jogurtom. Tradicionalno se pravi od kravljeg mleka, ali može se koristiti i kozje, ovčje ili sojino mleko. Vodeni kefir je napravljen od zaslađene vode, soka ili kokosove vode umjesto mleka.

U 240 mililitara kefira nalazi se 168 kalorija, 10 grama proteina, 10 grama masti, 11 grama ugljenih hidrata, 7 grama šećera, 410 miligrama kalcijuma, 1.8 miligrama gvožđa, 127 grama natrijuma i 250 IU vitamina A.

Podržava zdravlje creva

Kefir sadrži više probiotika od jogurta, a može se pohvaliti i raznolikim spektrom sojeva bakterija. Mala studija 2021. pokazala je da su ljudi na dijeti bogatoj fermentisanom hranom tokom 17 nedelja doživjeli veći porast ukupne raznolikosti bakterija od onih na dijeti bogatoj vlaknima. Te dobre bakterije mogu pomoći u poboljšanju probave i mentalnog zdravlja.

Gradi i održava jake kosti

Punomasni kefir izvrstan je izvor kalcijuma. Kalcijum ima ključnu ulogu u jačanju i održavanju kostiju i zaštiti od osteoporoze. Mnogi proizvodi od kefira obogaćeni su vitaminom D, koji takođr igra važnu ulogu u zaštiti kostiju. Manja studija iz 2015. pokazala je da su pacijenti s osteoporozom koji su pili kefir šest meseci doživeli veće povećanje mineralne gustoće kostiju.

Može kontrolisati šećer u krvi

Iako je potrebno više istraživanja o ulozi kefira u kontroli šećera u krvi, dosadašnji rezultati su obećavajući. Na primer, mala studija iz 2015. pokazala je da su ljudi s dijabetesom tipa 2 koji su pili kefir naštinu umesto konvencionalnog fermentisanog mleka smanjili nivo glukoze u krvi. Važno je napomenuti, međutim, da bi dodani šećer u mnogim proizvodima s okusom kefira mogao poništiti ove prednosti. Dakle, ako imate dijabetes ili neko drugo povezano stanje, svakako kupite običan kefir bez dodanog šećera.

Može pomoći u mršavljenju

Zahvaljujući zasićenim proteinima, kefir može pomoći u mršavljenju. Utvrđeno je da neke bakterije, poput Lactobacillusa, povećavaju količinu masti izlučenu u stolici zdravih ljudi, što znači da njihova tela apsorbuju manje masti.

Ima antibakterijska svojstva

Više studija pokazalo je da kefir ima antimikrobno delovanje na neke patogene, ali te studije nisu sprovedene na ljudima. Studija na životinjama iz 2014. otkrila je da jedan od probiotičkih sojeva koji je jedinstven za kefir, Lactobacillus kefiri, može da spreči rast određenih štetnih bakterija, uključujući salmonelu. Kefir također sadrži vrstu ugljenih hidrata poznatu kao kefiran, za koju se pokazalo da ima antimikrobne učinke u studijama na životinjama.

***

Bonus video: Biljna ishrana – sirova hrana

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram