Nauka potvrdila – ubedljivo najbolji način da smršaš

Podeli:
mršavljenje
Foto: Andriy Popov / Panthermedia / Profimedia

Već godinama juriš onu pravu dijetu kako bi skinula višak oko bokova i struka, ali ta potraga se čini sve beznadežnijom. Keto, fasting, UN ili nešto drugo - šta je najbolje za mršavljenje? Naučnici su dali svoj sud.

Nažalost, najčešće se desi da popularne dijete imaju jo-jo efekat, pa se kilogrami vrate skoro odmah čim ih završite. Srećom, nova studija objavljena u magazinu American Journal of Clinical Nutrition precizno izdvaja koji je najbolji metod za gubitak težine. Prema ovoj naučnoj studiji, možete izgubiti težinu tako što ćete ograničiti unos jako obrađenih ugljenih hidrata i fokusirati se na hranljive materije poput vlakana, proteina i zdravih masti. Drugim rečima, ne morate da jedete manje hrane – samo morate da jedete kvalitetniju hranu, pišu na sajtu EatThis.

Kvalitet/kvantitet

Kada pokušavamo da smršamo, intuitivno pokušavamo da unosimo manje kalorija od onoga što sagorevamo. Postizanje kalorijskog deficita je poznata osnovna preporuka za one koji bi smršaju. Ali pošto stopa gojaznosti nastavlja da raste, ovaj tradicionalni savet za mršavljenje očigledno ne funkcioniše uvek.

O tome su diskutovali stručnjaci sa Harvarda.

Oni navode da treba više da se fokusiramo na ono šta jedemo umesto na to koliko hrane jedemo – ako želimo da vidimo rezultate kojima se nadamo.

Dakle, konzumiranje visoko rafinisanih ugljenih hidrata sa malo vlakana i proteina (kao što su kukuruzne pahuljice, slatkiši i beli hleb) stimuliše hormonski odgovor koji dovodi do više masnih naslaga u telu. Takođe, tokom ovog procesa su mogući pojačan osećaj gladi i sporiji metabolizam.

Sada izgleda da se ne gojimo samo zato što unosimo previše kalorija jer, prema ovoj studiji, gojimo se zato što jedemo previše hrane koja pokrene određene hormone, a od čega se u telu taloži previše masti, javljaju se napadi gladi, a metabolizam se uspori.

Šta treba jesti

Dakle, umesto da za doručak pojedete komad belog tosta sa džemom, neka vaš izbor bude hleb od celog zrna s malo avokada ili kikiriki putera. I umesto da grickate vrlo rafinisane slatkiše, uživajte u bobičastom voću.

Uživanje u hrani poput mesa, orašastih plodova, mahunarki, pahuljica mekinja, bobičastog voća, jabuka, krušaka i širokog spektra povrća može vam pomoći da održite nivo šećera u krvi, a samim tim i da kontrolišete zdravu težinu.

Šta ne treba jesti

I dok mnoge rafinisane žitarice mogu da izazovu skok šećera u krvi kada se pojedu, nisu sve rafinisane žitarice iste. U stvari, smatra se da opcije kao što su pirinač dugog zrna, beli basmati i bela kuvana testenina imaju niži glikemijski indeks, što znači da one sporije i manje dižu šećer u krvi u odnosu na druge namirnice. S druge strane, namirnice koje treba ograničiti su beli hleb, rafinisani šećer, kolači, bombone, gazirani sokovi, čips, krekeri, krofne.

Dakle, ako biste da smršate, hrana od koje šećer u krvi ne skače naglo i mnogo može da bude najbolji put.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: Koje su to greške koje pravimo dok držimo dijetu