Stručnjaci sa Harvarda o najboljem treningu u izolaciji

Podeli:
Foto: Paul Viant / Caia Image / Profimedia

Efekat pandemije koronavirusa na mentalno zdravlje već se uveliko oseća, a stručnjaci sa Harvard univerziteta su dali savete kako da se na najbolji način izborimo sa stresom i anksioznošću u izolaciji. Jedan od glavnih saveta je - redovno bavljenje jogom!

Iako joga možda nije za svakoga, pokazalo se da ima sjajne efekte ne samo na fizičko, već i na mentalno zdravlje, posebno kod ljudi koji se osećaju anksiozno i uznemireno. Džon Šarp, psihijatar koji radi na Harvardu, piše na sajtu Harvardovog medicinskog fakulteta da je joga jedna od glavnih preporuka za fizičku aktivnost u toku ovog stresnog perioda – čak i za ljude koji je nikada pre nisu radili.

“Niste ljubitelj joge? Ne morate sad da počinjete, osim ukoliko ne želite da probate nešto novo! Ponekad probanje novih stvari i otkrivanje novih aktivnosti od kojih imate koristi i u kojima uživate, može da bude zdrav način da skrenete misli”, piše psihijatar, i preporučuje da početnici krenu sa nekom od aplikacija za jogu.

Pročitaj još:

Kako se navodi na njihovom sajtu, joga može da bude odličan saveznik u borbi protiv anksioznosti i depresivnih stanja, a brojna istraživanja pokazuju da je i sjajan način za brobu sa stresom. Pritom, odlična je i za fizičko zdravlje i jačanje mišića. Ipak, ukoliko ste početnik, važno je da odaberete vežbe koje odgovaraju vašem nivou – budući da joga poze umeju da budu jako zahtevne. Pored aplikacija, imate na raspolaganju i veliki broj Jutjub videa koji su posebno pravljeni za početnike.

Šarp osim joge, savetuje i redovnu meditacju, kao i metodu kontrolisanog disanja za smirenje i borbu sa anksioznišću.