Kako da se izboriš sa zavisnošću od nezdrave hrane

Fitnes i ishrana 29. okt 202110:48 > 10:48
Podeli:
nezdrava hrana
Foto: www.allover.cc/TPH / allOver Photo / Profimedia

Većina prerađene hrane osmišljena je tako da izaziva zavisnost - čak i više od droga i alkohola, u nekim slučajevima, smatra nagrađivani novinar Majkl Mos u svojoj najnovijoj knjizi "Hooked: Food, Free Will, and How the Food Giants Exploit Our Addictions".

Mos otkriva podmukle načine na koje se prehrambene kompanije ponašaju prema našim najosnovnijim porivima u vezi sa onim što jedemo. Instinktivno preferiramo hranu koja je slatka, jeftina i puna praznih kalorija, pa je industrija prerađene hrane evoluirala kako bi hranila naše iskonske potrebe.

Ljudi koji jedu puno prerađene hrane imaju veći rizik od rane smrti od kardiovaskularnih bolesti i srčanog ili moždanog udara, prema studiji iz 2020. Ista studija otkrila je da što više prerađene hrane jedete, to su zdravstveni rizici sve gori, prenosi N1.

Nikad nije kasno da počnete da izbacujete ​​neke od procesuiranih namirnica iz svoje ishrane. Čak i ako vam se čini da je vaša žudnja van kontrole, postoji nekoliko jednostavnih koraka koje možete da preduzmete kako biste počeli da menjate svoje loše navike i živite zdravijim životom.

Za početak smanjite konzumiranje jednog jela

„Promena jedne stvari može učiniti da se celokupni zadatak promene navika čini jednostavnijim“, rekao je Mos.

„Identifikujte najgori okidač za hranu u svom životu zbog kojeg stvarno gubite kontrolu i pokušajte prvo time da se pozabavite“, dodao je.

Pokušajte da preduhitrite žudnju

Postoji hrana kojoj se s vremena na vreme okrećete, a nutritivno je vrlo siromašna. Ako na primer poželite kolače, keks ili topli sendvič svaki dan u popodnevnim satima, pokušajte da odvratite svoju pažnju pre nego što ta potreba nastupi.

Mos je predložio da počnete da se istežete, prošetate ili pozovete prijatelja.

Konzumiranje zdravih grickalica, poput šake orašastih plodova, takođe bi vam moglo pomoći da preživite do vremena za večeru.

Budite strpljivi

„Smanjenje konzumiranja nutritivno siromašne hrane nije isto što i odvikavanje od cigareta“, rekao je Mos i dodao da ne morate da pušite, ali jelo je jedna od osnovnih životnih potreba.

Štaviše, verovatno ste većim delom svog života programirani za kupovinu prerađene hrane putem reklama.

„Preboleti svoju zavisnost od nezdrave hrane svodi se na reprogramiranje mozga vremenom. Neće se to dogoditi preko noći. Ako imate lošu naviku koja se razvila tokom života, ne možete očekivati ​​da ćete se nje rešiti za dan ili dva dana ili čak nedelju dana“, rekao je Mos, piše Insajder.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

BONUS VIDEO: U frižideru devojke koja jede samo sirovu hranu