Kula West 65 je novi simbol Beograda, a iza koncepta enterijera ove imponzantne zgrade stoji beogradski KDA studio, dok je za dizajn čitavog objekta zaslužan PFB dizajn. S arhitektkinjom Ksenijom Đorđević zavirili smo u unutrašnjost ove zgrade, koja je iz nekoliko razloga jedinstvena u čitavom regionu.
West 65 je jedina kula te veličine u regionu koja je u potpunosti rezdencijalna. Ima 155 metara i 40 spratova, otkriva KDA studio, koji je bio zadužen za koncept enterijera javnih prostorija i stanova u kuli.
Na nižim spratovima su manji stanovi, strukture od 80 do 120 kvadrata. Od 30. sprata na gore su veliki stanovi od 250 kvadrata – što znači da je pola sprata jedan stan.
„Karakteristike same kule su fantastične – pozicionirana je tako da ima divne poglede na čitav Beograd. Takođe je specifična po pratećim sadržajima, koji su na visokom nivou za naš kontekst“, objašnjava Ksenija Đorđević.
Kula ima veliku recepciju, gde je konsijerž dostupan 24 časa. Zatim, tu je spa koji je veličine 500 kvadrata, kao i teretana. Postoji bazen od 24 metara, business lounge, kid‘s lounge, privatni bioskop. Takođe, tu je i prostor za slavljenje rođendana.
„Prosto, podmiruje u potpunosti skoro sve potrebe vlasnika stanova i korisnika prostora“, kaže arhitektkinja.
Kao i u svakom projektu, njen studio je prilikom izgradnje identiteta enterijera ove zgrade krenuo od konteksta, koji jeste imponzantna staklena kula – što je presudilo da razmišljaju u pravcu savremenog dizajna.
„Ali, pošto sam želela da projekat izdrži test vremena, išli smo na nešto što je savremena klasika – Mid-century modern. Pravac, elementi i nameštaj koji su u tom periodu projektovani, pedestih i šezdesetih godina prošlog veka, i dalje su veoma šik i aktuelni, izdržali su test vremena. Sigurno će biti i narednih godina apsolutni kvalitet“, govori Đorđević.
Arhitektkinja zatim objašnjava kako su materijalima gradili priču, koja će definisati izgled ove luksuzne građevine.
„Hteli smo da opna bude veoma kvalitetna, u nekoliko različitih tekstura i boja mermera. Koristili smo kararu, kalakatu, pietra grey, tamnobraon sivi kamen. Koristili smo furnir i prirodno drvo u boji hrasta. Takođe i tamni hrast i tamni orah, koji daju jednu elegantnu notu. Trudili smo se da u materijalima damo maksimum, ali da budu harmonični i svedeni“, kaže nam.
Nameštaj je morao da isprati takvu viziju, pa su birali komade koji su „iconic“ za Mid-century modern. Takođe, veliki izazov bio je napraviti savršen balans između komercijalnog i autentičnog.
„Kada imate 287 stanova, što je jako mnogo različitih korisnika, treba da uradite nešto što je komercijalno, što će pokriti ukus i senzibilitet jako širokog dijapazona klijenata, a s druge strane da napravite ‘statement’ – taj ‘wow’ efekat. Dakle, da se se svidi velikom broju ljudi, ali da ima nešto specifično. Između te dve strategije, morate da se odredite, da ne odete previše u strandardno, već da to ipak bude nešto vanserijski, što takva kula i zaslužuje“, naglašava Đorđević.
Klijenti KDA studia su poznavaoci dizajna i kolekcionari umetnosti, otkrila nam je. Stoga, imaju jasne zahteve.
„Oni idu po sajmovima u Milanu i Skandinaviji, pa veoma dobro poznaju šta je bezvremenski dizajn. Naravno, svaki klijent ima specifične zahteve, jer su različita viđenja prostora. Nekima je kuhinja centralno mesto u domu, nekome je to potpuno sekundarno. Tako da svoj tim treniram da slušaju klijente, postavim ključna pitanja i dam odgovore kroz dizajn i arhitekturu. To je suština našeg posla“, zaključuje arhitektkinja.
***
Bonus video: Najlepši akvapark na svetu
Pratite nas i na društvenim mrežama: