Otkrivene tajne dece koja nikad nisu bolesna

Beba i porodica 10. dec 202110:00 > 10:04
Podeli:
dete sneg
Otkrivamo tajne dece koj aniakd nisu bolesna, Foto: Nasir Kachroo/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Znaš li onog dečaka iz komšiluka koji nikad nije bolestan? Znaju li njegovi roditelji nešto što ti ne znaš? Verovatno ne, kažu stručnjaci, ali ovih nekoliko navika zdrave dece mogu biti korisne za izbegavanje različitih bolesti.

Uvek čiste ruke

Redovno pranje ruku drastično smanjuje broj respiratornih i bolesti probavnog sistema, tako da je navika redovnog pranja ruku uz upotrebu sapuna vrlo važna pre svakog obroka, ali i kod izlaska i ulaska iz različitih prostora. Ako dete ne voli prati ruke, odaberi jednu pjesmu koju dete voli pa neka pere ruke dok ne otpeva do kraja, celi proces bi trebalo da traje od 15 do 20 sekundi.

Biti aktivan svaki dan

Istraživanja pokazuju da redovina i umerena vežba može smanjiti broj prehlada i gripe za čak 25 do 50 posto. Verovatno zato što pojačava cirkulaciju i ćelije  se bore protiv infekcija.

“Vežbanje je bolje od bilo kakvog leka ili čuda koje se reklamira”, objašnjava Harli A. Rotbart, savetnica za roditelje i autorka knjige “Germ Proof Your Kids: the Complete Guide to Protecting (Without Overprotecting) Your Family from Infections”.

San je važan

Pobrini se da deca idu rano spavati.

“Nedostatak sna gotovo udvostručuje rizik od prehlade ili gripa”, objašnjava dr. Rotbart.

Većini beba dnevno treba oko 14 sati sna, a deci predškolske dobi treba od 11 do 13 sati.

Izbegavanje dodirivanja lica

Viroze i grip ulaze u telo kroz nos, uši i usta tako da bi dete trebalo držati ruke što dalje od ovih područja. Da, naravno, ovo je jako teško postići, pa je zato pranje ruku strategija koja je vrlo važna. Uči svoje dete da nikad ne deli slamčicu, čašu ili četkicu za zube, prenosi Azra.ba.

Uravnotežena i zdrava ishrana

Obroci s puno voća i povrća u svim bojama pomoći će kod jačanja imunog sistema. Potraži namirnice bogate vitaminom C (brokula, jagode i narandže) i vitamina D (tuna, mleko i žitarice). Jogurt s aktivnim kulturama (probiotici) takođe mogu pomoći u izgradnji odbrambenog mehanizma.

***

Bonus video: Poznate mame u borbi za starateljstvo nad decom

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram