Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Foto: Ed Rooney / Alamy / Alamy / Profimedia Wellbeing 0 Studija: Voće koje smanjuje holesterol za četiri nedelje Božica Luković 07. jan. 2022. 08:09 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Konzumacija grožđa smanjuje nivo holesterola, što može pomoći u sprečavanju srčanih i moždanih udara, pokazuje nova studija. Naučnici u Kaliforniji davali su učesnicima 46 grama dnevno grožđa u prahu, što je ekvivalent dve porcije grožđa. Konzumiranje grožđa značajno je povećalo raznovrsnost bakterija u crevima, što se smatra neophodnim za jak imuni sistem, otkrili su stručnjaci. Pored toga, konzumiranje grožđa je smanjilo nivo holesterola, supstance slične masti u našoj krvi koja može začepiti arterije i dovesti do srčanih oboljenja. Takođe je utvrđeno da konzumiranje grožđa smanjuje nivoe žučnih kiselina, koje igraju važnu ulogu u metabolizmu ili preradi holesterola. Odavno je poznato da grožđe sadrži antioksidante zvane polifenoli. To su organska jedinjenja koja su prirodno prisutna u biljkama, a koja održavaju krvne sudove zdravim i fleksibilnim za dobru cirkulaciju. Polifenoli i druge 'fitokemikalije' takođe mogu da pomognu u kontroli nivoa šećera u krvi i krvnog pritiska, kao i da smanje hroničnu upalu, još jedan faktor rizika za srčana oboljenja. Foto: Digifoodstock / Profimedia | Foto: Digifoodstock / Profimedia Šta je otkriveno u studiji? Novu studiju je vodio Žaoping Li, nutricionista i profesor medicine na Kalifornijskom univerzitetu u Los Anđelesu, a objavljena je u časopisu Nutrients. "Otkrili smo da grožđe ima blagotvorno dejstvo na bakterije u crevima, što je odlična vest, jer su zdrava creva ključna za dobro zdravlje“, rekao je profesor Li. Za ovu studiju, naučnici su analizirali trilione mikroorganizama učesnika, na osnovu njihovih uzoraka stolice. Ukupno, 19 zdravih subjekata je četiri nedelje konzumiralo ishranu sa malo polifenola i vlakana. Sledeće četiri nedelje davali su im 46 grama praha grožđa dnevno, dok su nastavili da konzumiraju ishranu sa malo vlakana i polifenola. Uzorci stolice i urina su prikupljeni pre i na kraju perioda dodavanja praha grožđa. Posle četiri nedelje konzumiranja grožđa došlo je do povećanja mikrobne raznovrsnosti merene Šenonovim indeksom, uobičajenim alatom za merenje raznolikosti vrsta. Među korisnim bakterijama koje su se povećale bila je Akkermansia, bakterija poznata zbog svog blagotvornog dejstva na metabolizam glukoze i lipida. Pored toga, primećeno je smanjenje holesterola u krvi, uključujući ukupni holesterol za 6,1 procenat i LDL (lipoprotein niske gustine) holesterol za 5,9 procenata. Otkrili su da su žučne kiseline – koje su povezane sa metabolizmom holesterola – smanjene za 40,9 odsto. Nalazi ukazuju na obećavajuću ulogu grožđa u zdravlju, prema timu naučnika. *** Bonus video: U frižideru devojke koja jede samo sirovu hranu Kineski čaj od narandže - moćan za zdravlje, lak za pripremu Koje voće i povrće je zdravije zamrznuto, a koje sveže Četiri laka koraka ka najzdravijoj ishrani na svetu Omiljeno voće koje je odlično za kosu i kožu Posolite svoju šniclu - razbijeni veliki mitovi o ishrani Suvo grožđe je zdravo, ali se ne preporučuje svima creva grožđe holesterol ishrana studija voće Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Poznati 0 Betsi Džonson ima 83 godine, i dalje radi špagu i još uvek je najzabavnija žena američke mode
Astro 0 Dnevni horoskop za 17. avgust: Ovnovi, priuštite sebi dobru zabavu ili susret sa zanimljivom osobom
Pop kultura 0 Serija "The Shards" je modni vremeplov u osamdesete u kom su glavne zvezde najlepša plavuša i brineta u Holivudu
Astro 0 Ova 3 horoskopska znaka ulaze u jednu od najlepših nedelja leta: Venera i Jupiter im donose sreću od 17. do 23. avgusta
Poznati 0 Madona puni 68: Fotografije koje su nekada izazivale skandale danas su estetika koju svi kopiraju
Lepota 0 Azelaična kiselina je jedan od najpotcenjenijih sastojaka u nezi kože: Ovo su najbolji proizvodi dostupni u Srbiji
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome