
Kako je mlada glumica Sidni Svini, koja ima samo 27 godina, dospela u gotovo sve svetske medije zahvaljujući jednoj reklami za džins?
Sydney Sweeney proslavila se ulogama u serijama poput Euphoria, The White Lotus i filmovima Anyone But You i Madame Web. Sa svojih 27 godina postala je jedna od najtraženijih mlađih glumica, često osporavana ali uvek u fokusu. Procjenjuje se da poseduje između 40 i 45 miliona dolara u neto vrednosti, čime gradi brend i slavu kroz razne marketinške projekte.
Reklama koja je digla prašinu: „Sydney Sweeney Has Great Jeans“

Kampanja američke modne marke American Eagle lansirana je u julu 2025. pod sloganom „Sydney Sweeney Has Great Jeans“. U jednom delu videa Sydney leži na sofi i govori: „Geni se prenose s roditelja na potomke i često određuju osobine poput boje kose, ličnosti, pa čak i boje očiju. Moji geni su plavi.“ Nakon toga glas u pozadini kaže: „Sydney Sweeney has great jeans.“
Drugi spotovi prikazuju Sweeney kako prelepljuje poster sa reči „genes“, zamenjujući ga sa „jeans“. Transformacija „genes → jeans“ je centralni fokus reklame.
Kontroverzne interpretacije

Napadi kritičara su počeli gotovo odmah. Mnogi na društvenim mrežama reklamnu frazu vide kao aluziju na eugeniku i promociju belih, plavookih i plavokosih kao genetički superiornih. U opasnom kontekstu rasne istorije u Americi, igra reči „good genes“ vraća bolne rasističke simbole iz prošlosti.
Pojedine TikTok analize i oglasi upoređivali su kampanju s reklamom Brooke Shields iz 1980. godine, kada je 15‑godišnja Brooke reklamirala Calvin Klein, što je tada doživljeno kao seksualizacija maloletnice. Sweeney kampanja takođe je kritikovana kao privlačenje muških pogleda, a Forbes i Entertainment Weekly analiziraju čak i kameru koja se „klizi“ uz njeno telo.
Odbrana brenda

Odmah po izbijanju kontroverze, brend American Eagle pokušao je da smiri tenzije i da preusmeri pažnju javnosti na suštinu kampanje. U zvaničnom saopštenju poručili su da slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“ nije ništa više od igre reči koja se odnosi na njihove farmerke – ne na genetiku.
„Ona nosi farmerke. To je njena priča. Dobre farmerke dobro stoje svima“, naveli su u pokušaju da relativizuju tumačenja koja su se rasplamsala na društvenim mrežama.
Ironično ili ne, reakcija javnosti nije obeshrabrila potrošače – naprotiv. Prodaja modela The Sydney Jean skočila je za čak 10 do 17% u samo nekoliko dana. To u brojevima znači da su zaradili 400 miliona dolara za 24 sata. Kompanija je dodatno pokušala da umekša celu situaciju najavom da će sav prihod od tog modela biti doniran organizaciji Crisis Text Line, koja pruža podršku žrtvama porodičnog nasilja. Kao simbol solidarnosti, na džepu modela se nalazi i leptir – znak podrške svesti o mentalnom zdravlju i bezbednosti žena.
Politička eskalacija
Međutim, dok je brend pokušavao da izgladi stvar, situacija je dobila novu dimenziju – političku. Na društvenim mrežama i u novinskim analizama pojavila se informacija da je Sydney Sweeney od juna 2024. registrovana kao republikanka na Floridi, što je automatski stavilo dodatno svetlo na njen politički identitet.
Ta informacija se nije zadržala u anonimnim komentarima na mrežama – naprotiv, dovela je do političke eskalacije u punom smislu. Bela kuća i čitav niz konzervativnih javnih ličnosti – od političara do medijskih komentatora – stali su na njenu stranu. Stephen Cheung, komunikacioni direktor Bele kuće, izjavio je da su napadi na reklamu „klasičan primer cancel kulture koja je izmakla kontroli“ i čak naveo da je upravo ovakva „kultura linča“ bila jedan od razloga što je Donald Trump ponovo pobedio 2024. godine.
Ubrzo su se oglasili i Megyn Kelly, J.D. Vance i Donald Trump Jr., koji su reklamu iskoristili kao simbol kulturnog razlaza Amerike. Kraj cele farse dolazi, očekivano, iz samog vrha – Donald Trump lično se oglasio na svojoj platformi Truth Social, ocenivši reklamu kao – HOTTEST ad. Time je Sweeney, svesno ili ne, postala deo političke mašinerije i narativa koji je daleko prevazišao denim i marketing.
Sydney pod lupom: Šminka provokacije ili savršen marketing

U celom marketing cirkusu oko kontroverzne reklame, jedno je postalo jasno – Sydney Sweeney nije bila slučajna figura u ovoj kampanji, niti je samo pozajmila lice. Prema rečima direktorke marketinga iz American Eagle-a, Sweeney je aktivno učestvovala u stvaranju koncepta reklame i svesno pristala na izazovnu igru reči. „Bez oklevanja… samo se osmehnula i rekla: ‘Pojačajmo to, ja sam za.’“ I upravo u toj jednoj rečenici leži ključ cele kampanje – ona je znala tačno šta radi.
Reklama nije samo modna izjava, već i igra na tankoj liniji između zabave i provokacije. Sydney je, sa potpunim samopouzdanjem, prodala tu ideju – ne samo svojim šarmom, već i svesnim rizikom da izazove buru. A ako je cilj bio da se o kampanji priča, onda je rezultat bio pun pogodak. Prodaja je skočila, prisustvo u medijima eksplodiralo, a njeno ime još čvršće se urezalo u pop-kulturu.
Neki analitičari idu i dalje, sugerišući da je Sweeney svesno iskoristila medijsku kontroverzu da bi ojačala sopstveni brend – kao glumica, ali i u drugim sferama biznisa. U eri kada je pažnja najskuplja valuta, svaka polarizacija podiže tržišnu vrednost, a Sydney se, sudeći po reakcijama, u toj igri snalazi jednako vešto kao i pred kamerama. Njen nastup više nije samo glumački; to je celovit, strateški potez – borba s paparacima, investitorima, i možda i sopstvenom slikom u javnosti.
Ali, upravo tu dolazimo do neizbežnog pitanja. Šta zapravo znači biti figura koja polarizuje u savremenom društvu?

Kritičari tvrde da Sydney, kao „Trumpian blonde“ (plavokosa, plavooka, arhetipski „all-American“) uživa u privilegiji koja omogućava da kroz kontroverze prođe sa znatno manje posledica nego drugi. Pojam „privilegija fizičke lepote“ sve češće se pominje u kontekstu njenog uspona. Ističe se da bi slična kampanja, da ju je uradio neko manje konvencionalno atraktivan, verovatno prošla mnogo gore.
A da ova percepcija nije od juče, pokazuje i jedna situacija iz 2022. godine, kada je njena majka organizovala rođendansku zabavu u MAGA tematici (Make America Great Again). Fotografije sa crvenim kačketima i patriotizmom po meri Trampove Amerike izazvale su buru na društvenim mrežama. Iako je Sweeney pokušala da ublaži štetu izjavom da je sve bila „nevina porodična proslava“, narativ o njenoj političkoj pozadini već je bio formiran. Ona je, svesno ili ne, postala simbol tenzija koje sežu daleko dublje od denim mode.
U tom složenom prostoru između mode, politike i medijske pažnje, Sydney Sweeney se kreće kao neko ko zna da svaka kontroverza može biti valuta – ako znaš da je naplatiš. A ona, čini se, zna.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: