Od Gugla do Sulejmana: Milena je jedna od najuspešnijih Srpkinja u svetskom biznisu

srpkinja google
Foto: Promo; Supplied by LMK / Landmark / Profimedia; Shoebox Films / Zuma Press / Profimedia;Escobar Films - B2Y EOOD / / Christophel Collection / Profimedia

Milena važi za prvu ženu iz Srbije u kompaniji Gugl.

Od Gugla do Sulejmana – tako je Milena Đuričić nazvala svoju prezentaciju na prošlogodišnjem Vivaldi forumu na Mokroj gori. Kako prenosi BizLife, gradonačelnik Ljubljane Zoran Janković kazao je tada: “Posle priče ove devojke ja otkazujem moj nastup. Ovo je fascinantan uspeh koji je ona postigla”.

Taj uspeh ukratko izgleda ovako: Posle jedne kompanije u Beogradu Milena je više od sedam godina radila u Guglu, a sada je na čelu firme Videomite, najvećeg agregatora i distributera filmova, serija i muzike u Turskoj.

Milena je karijeru započela kao suvlasnica agencije Agena u Beogradu koja se bavila veb dizajniranjem i programiranjem.

19 intervjua za posao u Guglu

Milena je morala da prođe 19 intervjua za sedam meseci kako bi se zaposlila u najpoznatijoj svetskoj internet imperiji i tada je ujedno postala prva zaposlena te kompanije sa teritorije Srbije, piše Blic.

“Jedan od mojih partnera u firmi video je Guglov oglas i predložio mi da se prijavim. To sam i uradila, ali sam sa druge strane sve to olako shvatila, bez nekog preteranog interesovanja. Međutim, iz Gugla su se zainteresovali. Da bih dobila posao, išla sam na 19 intervjua sa ljudima iz najrazličitijih odeljenja kompanije. Do tada nikada nisam videla da tako izgledaju razgovori za posao. Suština svega toga je da vide kako razmišljaš.“

Sada izuzetno uspešna poslovna žena, Milena je za prvi posao trebalo da napravi analizu tržišta Srbije, posle čega je počela da se bavi i zemljama u okruženju. Bila je i deo tima koji je lansirao google.rs, ali i domene za susede Srbije. Takođe, ona je bila i deo tima za crtež koji je pojavljuje na početnoj strani Gugla.

“Kada je u pitanju svaka zemlja posebno, to se radi za njene bitne datume, kao što je bio slučaj sa Srbijom za Dan državnosti. Pre dve godine pojavio se logotip Nikole Tesle koji se video svuda u svetu”, ispričala je Milena pre desetak godina.

Kako kaže, u Guglu je bilo najlepše to što imate priliku da radite sa pametnim ljudima i u ugodnom ambijentu, što olakšava rad.

“Vrlo se vodi računa o tome da se primaju samo najbolji sa dobrim rezultatima. Traži se dobro obrazovanje, a razlog tome je što kroz ovaj posao moramo da svarimo ogromnu količinu podataka i, ako nemate naviku da učite, odnosno da znate kako treba da se uči, to će predstavljati problem”, kaže Milena.

Kancelarija uz salu za masažu

Budući da prima najbolje, Gugl vodi računa i o tome kako da ih sačuva u firmi. Jedan od načina je i taj da zaposleni na svojim radnim mestima imaju na raspolaganju sve što im treba za svakodnevni život, da to mogu brzo i jednostavno da obave, završe posao, i uživaju u ostatku dana.

Kako je ispričala, pre 10 godina njena kancelarija u Istanbulu je, na globalnom nivou, bila najnovija kancelarija. Imali su salu za masažu, biblioteku, kafić je bio zapravo replika stare turske kafeterije. Suština je da radite u prijatnom okruženju. Njoj se tada najviše svidela kancelarija u Cirihu, gde možete da sednete u fotelje za masažu i gledate u ogromne akvarijume sa ribicama.

Pričala je i da je u Guglu radno vreme vrlo fleksibilno. Zaposlene niko ne pita ni kada dolaze ni kada odlaze, ne čekiraju se, već imaju jasno zacrtane poslove koje treba da urade za jedan kvartal i slobodni su da se sami organizuju.

Ipak, Milenu je put dalje odveo u ruski Yandex, gde je postala potpredsednica za razvoj i tu ostala četiri godine.

Od 2018. je ona suosnivačica i operativna direktorka kompanije Videomite, koja za partnere ima Netflix, Google, Amazon, Apple, Spotify i mnoge druge platforme na koje ova turska kompanija plasira filmove, serije i muziku.

„Turska je veliki izvoznik serija, a naša kompanija distribuira taj sadržaj na sve svetske digitalne platforme koje se aktivno koriste i u Turskoj i u svetu. Uspeli smo da se probijemo za kratko vreme jer smo rešili problem: produkcijske kuće u Turskoj nemaju iskustva da formatiraju sadržaj za digitalne platforme, niti imaju vremena da sklapaju ugovore sa digitalnim platformama jer ih ima na stotine. Sa druge strane, digitalne platforme ne žele da sarađuju sa stotinama produkcijskih kuća i da ih uče kako da se digitalizuju, već žele da dobiju filmove i muziku u ‚paketima‘. Tako da mi rešavamo problem koristeći tehnologiju: uzimamo sadržaj, formatiramo ga i koristeći automatizovane sisteme za distribuciju u istom trenutku šaljemo film ili muziku na sve partnerske platforme. Svi su srećni i zadovoljni – pronašli smo zajednički imenilac”, kaže Milena, a prenosi Magazin Biznis.

Mora da sve bude jednostavno

Ona je prošle godine otkrila i tri svoja pravila za uspeh u biznisu.

„Moraju svi da te razumeju i da sve bude prosto“, rekla je Milena, naglasivši da je to rečenica koju je jednom prilikom izgovorila njena prijateljica i suosnivačica u kompaniji Videomite, Turkinja Dilek Telkes.

U tome je suština – sve mora biti jednostavno i razumljivo. Za Milenu je to treće pravilo za uspeh koga se treba držati u biznisu.

A prvo i drugo?

Pravilo broj 2 je da u biznisu novac rešava sve poznate probleme. Dakle, morate imati dovoljno novca kada ste u biznisu.

Njeno prvo pravilo za uspeh u biznisu glasi ovako – fokus mora biti na najnovijim tehnologijama. Ne smemo se fokusirati na male, lokalne probleme nego na one koji će tek doći.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram