Najlepše teniserke koje su napravile biznis imperije – jedna od njih zaradi 20 miliona evra godišnje

teniserke biznis
Foto: Andrea Spinelli / Alamy / Alamy / SVEN HOPPE / AFP / Marion Curtis / Shutterstock Editorial / Profimedia

U odnosu na klasična zanimanja, kad je u pitanju sport, u penziju se ide znatno ranije. I šta, recimo, poznate teniserke rade kad se povuku s terena? Ispostavlja se da su neke od njih napravile prave biznis imperije.

Ana Ivanović

Ana Ivanović je 2008. godine prvi put u karijeri osvojila grend slem titulu, čuveni Rolan Garos. Tada je postala najbolja teniserka sveta. Baš tu u Parizu ona se 2017. oprostila od tenisa.

Ana Ivanović Foto: SVEN HOPPE / AFP / Profimedia

Nakon toga posvetila se porodici i sa nekadašnjim fudbalerom Bastijanom Švajnštajgerom dobila tri sina.

Postala je uspešna i u biznisu.

Ana je pokrenula bjuti liniju. Ona je putujući svetom kao profesionalna teniserka svoju kožu izlagala svim mogućim izazovima, pa je uvek tražila savršenu negu za sebe.

„Takođe sam želela nešto organsko i održivo – ove stvari postaju super važne, ljudi su ih sve više svesni“, kaže Ana.

I tako je kreirala sopstvenu bjuti liniju: Ana Ivanović Natural Performance.

Proces na početku nije bio lak, priznala je, ali danas su u ponudi i krema za oči, dnevna hidratantna kremu, puder za čišćenje, serum za hidrataciju…

Povoljne cene su bile nešto na čemu je jako insistirala jer je želela da stvori nešto što funkcioniše, u šta ljudi zapravo mogu da veruju, a što mogu da priušte.

Sada se njeni proizvodi prodaju u mnogim zemljama i žene uživaju u kvalitetnim, a pristupačnim preparatima.

Marija Šarapova

Ruskinja Marija Šarapova važila je za idealan spoj talenta i lepote. Na kraju karijere, još uvek u najboljim godinama, zadržala je taj sportski borbeni duh i pretočila ga u biznis.

Marija Šarapova Foto: Andrea Spinelli / Alamy / Alamy / Profimedia

Koristila je svoju lepotu kao zaštitno lice brojnih globalnih brendova, pa je rešila da i ona osmisli jedan takav, i to u sektoru slatkiša. Kreirala je bombone „Šugarpova“.

Marija je prvobitno uložila skoro 500.000 dolara, a „Šugarpova“ je sada procenjena na preko 187 miliona dolara. Od 2013. godine brend je nastavio da napreduje.

Danas Marija prodaje slatkiše i čokolade u više desetina zemalja i zarađuje oko 20 miliona evra godišnje.

Monika Seleš

Rođena Novosađanka Monika Seleš je bivša jugoslovenska, a kasnije američka profesionalna teniserka mađarskog porekla – bivša najbolja teniserka sveta. Tokom karijere osvojila je devet grend slem turnira. Najmlađa je teniserka koja je osvojila Rolan Garos. Bila je dominantna 1991. i 1992, ali morala je da se povuče iz tenisa 1993. godine zbog povrede koju je dobila na turniru u Hamburgu kada ju je gledalac iz publike ubo nožem. Tenisu se vratila 1995, ali nije uspela da dosegne uspeh koji je imala početkom devedesetih.

Monika Seleš Foto: Marion Curtis / Shutterstock Editorial / Profimedia

Svoja nimalo laka životna iskustva ona je pretočila u knjige koje se prodaju širom planete.

Najveću pažnju privukli su memoari 2009. Getting A Grip: On My Body, My Mind, My Self. Tu ona hronološki piše o svojoj borbi sa depresijom i poremećajem u ishrani nakon ubadanja, o očevoj borbi sa rakom i njegovoj smrti, ali i o svom povratku u igru, kao i u život van tenisa.

Zanimljivo je da je Monika 2008. godine učestvovala na američkoj televiziji u šou programu „Plesom do zvezda“.

Serena Vilijams

Teniska legenda Serena Vilijams ima pune ruke posla otkad se povukla iz sporta 2022.

Ona je već 2015. godine pokrenula sopstveni fond, a među kompanijama u njenom portfoliju je i Zigazoo, aplikacija za društvene mreže za decu, sa više od milion korisnika. Teniska zvezda takođe ima sopstvenu multimedijalnu produkcijsku kuću.

Serena je kazala i da ima čak 85 kompanija, od kojih su 14 takozvani jednorozi, firme i startapovi koje vrede više od milijardu dolara svaki ponaosob.

Na sve to, Serena je pokrenula i spostvenu mejkap liniju jer je oduvek bila u potrazi za šminkom koja se ne mrda s lica ni posle nekoliko sati na terenu.

Naomi Osaka

„Uspeh za mene nije samo na terenu“, kazala je profesionalna teniserka Naomi Osaka. „Želim da budem dobra osoba i glas za napredak i promene.”

Van terena ona to dokazuje. Osnovala je medijske kompanije, neprofitnu organizaciju, postala vodeći glas u dizanju svesti o mentalnom zdravlju i lečenju.

Procenjuje se da je Osaka zaradila oko 16 miliona dolara samo u 2019. godini, što ju je svrstalo na drugo mesto iza Serene Vilijams koja je zaradila 25 miliona dolara. Sledeće godine, postala je najplaćenija sportistkinja svih vremena, zaradivši ukupno 37,4 miliona dolara.

Godine 2021. Osaka je postala suvlasnica North Carolina Courage u Nacionalnoj ženskoj fudbalskoj ligi u SAD.

Ona se upustila i u osnivanje sopstvene sportske agencije, ali njen fokus je na medijskoj agenciji koja sakuplja milione dolara.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram