Kako je Vanja razotkrila licemerje brenda Extreme Intimo

Foto:Privatna arhiva/Instagram/vanjabursac

Brend donjeg veša Extreme Intimo lansirao je novu kampanju „(ne)Savršena“ u kojoj poručuju da ženama nisu potrebni „šminka, fotošop, filteri, uglovi, skrivanja, prekrivanja“, da bi se osećale lepo. Takođe su kampanju snimili s ženama koje nisu profesionalni modeli. Ipak, jedno jednostavno pitanje Vanje Bursać – zašto ne postoji veš za žene koje ne nose standardne konfekcijske brojeve – pokrenulo je pravu lavinu i nateralo javnost da preispita poruku koju brend šalje.

Extreme Intimo novom kampanjom cilja da se predstavi kao „body positive“ brend, međutim svoj veš nude samo u veličinama od 36 do 44 – što isključuje ogroman broj žena koje nose manje ili veće veličine od navedenih.

Na to je ukazala DJ i aktivistkinja Vanja Bursać, postavivši im pitanje:

„Je l’ ima broj veći od XL, nemojte da se blamirate ako nemate da ste body positive?“

Prenosimo dalje odgovore brenda, koji možda nisu adekvatan odnos prema potencijalnoj mušteriji.

„Uh, osećamo dosta negative u ovom komentaru i žao nam je zbog toga. Nije nas blam našeg asortimana, naprotiv, preponosni smo na modele, krojeve, na to što je sve 100 odsto prirodno i što ljudi tako divno reaguju, znajući kakav je kvalitet i koliko je sve udobno. Znamo da neće svako naći odgovarajući artikal i da nisu svi kupci našeg brenda, ali nije bitno, nasš cilj nije da prodamo robu, već da pošaljemo mnogo jaču i važniju poruku, a to je da je svaka žena savršena, bez obzira koji broj nosi“, napisali su.

„Niko vas ne tera da se deklarišete kao body positive brand. Sami ste potencirali. Na pogrešan način tražite pažnju i time vređate bilo koga ko se ne uklapa u vaše ideje body positive koncepta. Nemojte to da radite“, odgovorila je Vanja.

„Zaista nam je žao Vanja što smo ušli u ovakvu prepisku, ali što reče Balašević, samo lepo i možeš ružiti… i voleli bismo da stanemo ovde, da ipak ostavimo fokus na pregršt pozitvinih komentara i da širimo pozitivnu energiju, jer to i jeste poenta svega što radimo. Hvala ti na kritici, primili smo je i nadamo se ćeš nekome kupiti poklon kod nas, ako već nemamo veličinu za tebe, jer kvalitet je zaista nesporan, materijali su prirodni, a za krojeve i modele dobijamo samo pohvale od svih (ne)savršenih dama“, bio je sledeći odgovor brenda.

Vanja je podelila i šta su joj zvaničnici brenda poslali kao privatnu poruku.

Ne moramo da se bavimo time da li na ovakav način treba da se odgovara na kritike, ali smo pitali Vanju da nam detaljnije objasni zašto je te kritike uputila – jer njen problem pri kupovini dele mnoge žene u Srbiji.

„Prvo je moj cilj bio da ne budem uvredljiva, ali moj nastup od starta jeste bio agresivan – ali sa potpunim pravom. Kada su mi odgovorili ‘nemoj da si negativna’, to me je još više razljutilio. To je jedan ponižavajući način za bilo koju osobu – vrlo je uvredljivo i pasivno agresivno“, rekla je za Zadovoljna.rs.

Vanja predočava kako generalno ima problem da u standardnim radnjama pronađe bilo šta što je njena veličina – a u tome nije jedina.

„Nikad se nije radilo samo o meni, mora se posmatrati šira slika. Postoje devojke koje nose XXS i koje nose A korpe koje retko gde postoje. Tu ima dosta problema koji se nameću. Postoje žene koje moraju da nose odeću s tinejdžerskog odseka jer su prosto sitne građe“, kaže.

Donji veš nije jedina vrsta robe koja joj je nedostupna u većini radnji, a postoji problem cene i stila odeće.

„Recimo, treba ti nešto za svadbu – a prosto nemaš da kupiš. Ne možeš sebi da kupiš lepu haljinu. I sve je mnogo skuplje a izbor je krajnje ograničen“, ukazuje Vanja.

Foto: Privatna arhiva

Extreme intimo nije prvi brend koji se u Srbiji predstavlja kao „body positive“, kaže nam ona.

„Lisca je imao kampanju koja se zasnivala na tome, a kod njih u radnji nije bilo veličina. Na sajtu je postojao možda jedan brushalter, koji nije tip veša koji želim da nosim. Lindex je radnja koja se predstavlja kao body positive brend i kod njih može da se nađe garderoba koja je veća, ali u nedovoljnoj količini. Navedeno je da imaju veliki veš, ali jako slabo stiže. I kad stigne, to je jako malo. Ali su jedini gde mogu u radnji da kupim nešto“, priča svoje iskustvo.

H&M je do pre nekoliko meseci imao u nekim radnjama odeljak „plus size“. Ali od pre nekoliko meseci to nemaju. Takođe postoji sve u svim veličinama, ali im ne stiže.

LC Waikiki ima veće brojeve, ali kad kupite nešto što vam možda odgovara, posle jednog ili dva pranja se to skupi. Više to nije 48 nego postane 46, dodaje Vanja.

„Za drugu garderobu se snalazim na druge načine – second hand, onlajn kupovina na sajtovima koji su nam dostupni. Kupujem veš od neke žene sa Limunda“, kaže.

Njena poenta je jasna: mnogo je loše kad se na trižštu predstaviš kao nešto, a onda to ne pružiš kupcima.

„Bar budite dosledni sebi. Ako si iskren prema svom brendu, potpuno je u redu da imaš samo univerzalne veličine nametnutog standarda lepote“, poručuje Vanja Bursać.

Zamolili smo i brend Extreme Intimo za komentar, ali njihov odgovor nam nije stigao do objavljivanja teksta. Komentar ćemo svakako objaviti kada i ako ga dobijemo.

Podsetimo, brend je bio u centru skandala nakon viralne kampanje u novembru 2020. godine, kada su odlučili da doniraju određeni novac uz pomoć Instagram akcije – svaki lajk i šer značili su dinar više za sumu koja će biti donirana.

Međutim, uz salvu dobrih reakcija ljudi, brzo su isplivale i one negativne: mnogi su se oglasili sa informacijama da ova kompanija ne postupa jednako humano prema svojim radnicima.

***

Bonus video: Madona

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram