Sve što ste hteli da znate o razlici između jeftinih i skupih krema za lice

Foto: Dior / Ferrari / Profimedia

Koje su realne razlike između premijum kozmetike i one koja je svima pristupačna?

Može li nas proizvod za negu kože navesti da potrošimo pravo malo bogatstvo? Pod uslovom da je formulisan sa vitaminom C, retinolom, AHA, hijaluronskom kiselinom ili retkim cvećem i da obećava da će eliminisati bore, fleke, opuštenu kožu i sve nesavršenosti. Nije lako kupiti kremu ako uzmemo u obzir da njeni efekti nisu „čudesni“ baš kao što očekujemo i da se primećuju tek nakon prvog meseca upotrebe. U prodavnicama ćete pronaći kreme koje koštaju 1.000 dinara i one druge koje koštaju 50.000. Na tržištu kozmetike nema ograničenja.

kreme
Foto: FRANCOIS GUILLOT / AFP / Profimedia

Trenutna popularnost nekog kozmetičkog sredstva, njegovi egzotični sastojci, dizajnersko pakovanje i obećanje koje nam daju su često odlučujući faktori u procesu kupovine. Visoka cena nas često mami jer verujemo da je baš ta krema bolja. To je uobičajena pojava u modnoj i kozmetičkoj industriji, iako je u ovoj drugoj sam proizvod praktično nevidljiv.

Paz Toralba, direktor klinke za estetsku medicinu u Madridu kaže: „Ne preporučujem da se kad kupujete kremu vodite samo njenom cenom. Važno je da dobijete dijagnozu kože od profesionalca pre kupovine. Nema smisla kupovati skup proizvod ako nam ono što nudi nije potrebno, a još manje ako ga ne koristimo pravilno. Za pravilno i efikasno tretiranje lica treba birati proizvode izbalansiranog sastava koji su formulisani sa kvalitetnim sastojcima, u visokim koncentracijama. Tek tada ćemo dobiti rezultate. Poželjnije je imati dnevnu rutinu sa nekoliko veoma efikasnih proizvoda, nego sa mnogo jeftine kozmetike koja je praktično voda.“

Da li jeftine kreme rade

Chanel
Chanel, Foto: Jana Call me J/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Glavno pitanje je da li jeftina krema može biti efikasna?

„One rade i dobro je što postoje, jer moraju da postoje opcije i rešenja za sve budžete. Iako ne možemo da ih uporedimo sa onim skupljim u smislu rezultata“, kaže Bela Hurtado,  direktorka kozmetičkog brenda Boutijour. Stručnjaci kažu da jeftine kreme deluju jer su dobro formulisane, ali one ne deluju na istom nivou kao skupe.

To je kao da poredite jeftin automobil i jedan hiperekskluzivni – oba će vas odvesti do odredišta, ali će drugi to učiniti bezbednije, brže i pružiti vam udobnije iskustvo tokom putovanja.

U jeftinijim kremama se nalaze manje kvalitetni aktivni sastojci, a u zavisnosti od njihove cene, imaju i nižu koncentraciju sastojaka.

Stručnjaci kažu i da najčešće korišćeni sastojci kao što su vitamin C, niacinamid, hijaluronska kiselina ili peptidi nisu odgovorni za to što konačni proizvod košta više.

„Istina je da istraživanje novog sastojka, kliničke studije i testiranje potrošača čine konačni proizvod skupljim. Da ne pominjemo patente za nova jedinjenja“, kaže Elia Roo, dermatološkinja, članica španskih profesionalnih dermatoloških udruženja.

Da li je krema koja košta više od 500 evra zaista toliko dobra

Obično da. Ponekad vrlo sofisticirana formulacija može uključivati patente kojima su veliki istraživački i razvojni timovi posvetili godine ili decenije istraživanja i to ima uticaj na konačnu cenu. Ali to se dešava samo kada se otkriju sredstva ili formulacije koje postižu zaista revolucionarne prednosti, piše El Pais.

Najnoviji proizvodi brenda Dior povezana su sa proučavanjem nauke o „obrnutom starenju“.

„Okupili smo tim od 18 međunarodnih naučnika da bismo napredak obrnutog starenja uveli u kozmetičke formule koje mogu da učine da koža funkcioniše kao u našoj mladosti“, objasnila je Silvi Durkudoj, direktorka komunikacija u Dioru.

S druge strane ekstrakti prirodnih sastojaka povećavaju cenu jer njihovo vađenje ili proizvodnja obično uključuje veliku količinu osnovnog sastojka, a proces ekstrakcije aktivnog sastojka je veoma naporan.

Guerlain je prepoznao potencijal orhideje pre 18 godina i stvorio jedinstven istraživački centar, Orchidarium.

Guerlain
Guerlain, Foto: Revelli-Beaumont / Sipa Press / Profimedia

Tu su proizveli brojne tehnologije za obogaćivanje svojih proizvoda, a ove godine su kreirali dva nova ekstrakta: uljani koncentrat i vodu orhideje.

Chanel ima sopstvene plantaže i stvorili su četiri laboratorije, ulažu u istraživanja kako bi pronašli i izvukli najkorisnije molekule iz svog cveća koje sami gaje.

chanel
Chanel uzgaja cveće, Foto: VALERY HACHE / AFP / Profimedia

Dior je uzgojio jednu od svojih najdragocenijih sirovina, Rose de Granville, koja  ne postoji u prirodi, stvorena je u kozmetičke svrhe u njihovim laboratorijama, od grma divlje ruže nakon sedam procesa hibridizacije.

Pitanje je da li bismo mogli da napravimo jeftiniju kremu eliminisanjem najskupljih i ekskluzivnih sastojaka iz formule? Ako bismo ih uklonili, to bi, naravno, pojeftinilo proizvod, ali nikada ne bi dalo iste rezultate. Skupi sastojci su uključeni s razlogom i neophodni su za efikasnost kozmetike.

Stručnjaci upozoravaju da se velika sredstva ulažu da bi se obezbedilo da krema dobro prodre u kožu kako bi ispunila svoje ciljeve. Od kojih faktora zavisi da li krema stiže do dubokih slojeva?

Iznad svega, od molekularne težine sastojaka koji ih čine. Krema koja uključuje sastojke niske molekularne težine imaće veću sposobnost prodiranja. Ali uvek govorimo o površinskim slojevima kože, a ne o prodiranju u krvotok. Najskuplji proizvodi obično uključuju sintetičke sastojke koji prenose formulu tako da ona bolje prodire.

Takođe, tu su i jako skupe ambalaže koje su dizajnirane tako da proizvod ne oksidira, kao i ćilibarske teglice koje sprečavaju ulazak svetlosti.

Oglašavanje, marketing i ugovori sa poznatim ličnostima po astronomskim cenama poskupljuju cenu proizvoda.

„Iz tog razloga volim da preporučujem kompanije koje ne koriste poznate ličnosti ili ne pokreću velike reklamne kampanje, jer to poskupljuje najjednostavniju kremu kroz suvišne troškove. Verujem u kozmetiku koja koristi moćne aktivne sastojke, sa visokim koncentracijama i savršeno izbalansiranom molekularnom težinom tako da proizvodi dobro prodiru. U njima je cena opravdana“, insistira Paz Toralba.

Pet najpoželjnijih premijum proizvoda ove jeseni

Dior Prestige Le Nectar Premie

R-Retinoate Intense, by Medik8

Orchidée Impériale Cream, by Guerlain

Sublimage L’Extrait de Crème, by Chanel

Future Solution LX Legendary Enmei Ultimate Renewing Cream, by Shiseido

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram