Sramota: Koliko iste Zara čizme koštaju u Srbiji i Nemačkoj

šoping greške
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Često smo sumnjičavi prema prazničnim sniženjima u omiljenim modnim radnjama - a to je sasvim opravdano. Naime, modni brendovi za srpsko tržište nemaju ista pravila kao za zapadna tržišta, na šta su ukazale nevladine organizacije koje se bave zaštitom potrošača.

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) i Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine (UZPV) na svojoj Fejsbuk stanici ukazali su na ogromne razlike koje najpopularniji modni brend Zara pravi u svojim akcijskim ponudama u zavisnosti od tržišta.

Naime, iste čizme koje Zara ima u ponudi u Srbiji su snižene 30 odsto, dok su u Nemačkoj dostupne za čak 65 odsto nižu cenu.

„Na levoj strani slike zapravo vidite malo tržište, slabu konkurenciju i naš potrošački mentalitet“, napisali su.

(NE)REALNOST

Na levoj strani slike zapravo vidite malo tržište, slabu konkurenciju i naš potrošački mentalitet.

Objavljuje Zastita potrosacaNedjelja, 27. prosinca 2020.

Doduše, srpsko tržište je izgleda čak bolje prošlo od hrvatskog. Proverili smo – Zara tamo nudi ove čizme po 25 odsto nižoj ceni.

Foto: Zara

Kupci se često žale da u Srbiju ne stiže jednako kvalitetna roba, koja je takođe često visokih cena – dok je u zemljama EU sve to mnogo jeftiije.

Pročitajte još:

„Nedavno sam kupio jaknu, kod nas na popustu, kako bih kasnije, na zvaničnom sajtu brenda, video da je redovna cena u Španiji jednaka našoj sa popustom od 30%. Nakon toga sam proverio još neke brendove i ustanovio da su, kod nas, cene veće 30-50% u odnosu na EU i/ili USA, u zavisnosti od brenda i vrste robe“, napisao je jedan korisnik Fejsbuka.

„Da li je do malog tržišta ili regulativa s obzirom da nismo EU, i da na uvoznu robu koja se prodaje u Srbiji, mora da se plati carina?“, zapitao se drugi.

„Većina stvari, naročito odeća, obuća, tehnika su u Češkoj jeftiniji nego u Srbiji i bez sniženja. A kamoli kad su rasprodaje i sniženja koja su prava a ne marketinški trik kao u Srbi“, dodao je još jedan korisnik Fejsbuka.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Zarina matična kompanija, Inditex, najveći je svetski prodavac odeće.

Pročitajte još:

Zaru su osnovali Amancio Ortega i Rosalija Mera 1975. godine kao porodičnu firmu u centru Galicije u severnom delu Španije. Prva prodavnica predstavila je jeftine proizvode slične popularnoj odeći visoke mode. Amancio Ortega imenovao je brend Zara jer je njegovo omiljeno ime Zorba već bilo zauzeto.

U narednih 8 godina, Zarin pristup modi veoma se dopao potrošačima. To je dovelo do otvaranja 9 novih prodavnica u najvećim gradovima Španije.

U narednoj deceniji, Zara je počela agresivno da se širi na globalna tržišta, koja su obuhvatala Portugal, Njujork (SAD), Pariz (Francuska), Meksiko, Grčku, Belgiju, Švedsku, Maltu, Kipar, Norvešku i Izrael. Danas teško da postoji razvijena zemlja bez prodavnice Zara. Zara sada ima 2.264 prodavnice strateški locirane u vodećim gradovima u 96 zemalja.

***

Bonus video: