Revija o kojoj se najviše priča na Nedelji mode u Milanu.
U početku su nabori na Pradinom blejzeru izgledali kao previd. Možda je manekenki dosadilo dok je čekala svoj red da izađe na pistu, možda je sela na pod i nehotice zgužvala svoju odeću. Veliko iznenađenje na nedelji mode u Milanu, gde je besprekorno savršenstvo estetska osnova, ali Prada je uspela da prekrši to pravilo.
Najviše pažnje je privukla suknja koja ima pocepan prednji deo i još nabora koji su su zašiveni.
Nepravilne forme, ivice bez poruba, konci koji vire i nabori čine da ovi komadi izgledaju kao da su već nošeni hiljadu puta.
Scenografija za reviju, odnosno impresivna umetnička instalacija je bila delo filmskog režisera Nikolasa Vindinga Refna. Rupe u zidovima od crnog kartona i trepereće sijalice su delovi postavke u kojima se video uticaj ovog sineaste.
Namerne greške, kreativna saradnja između dva modna dizajnera i filmskog reditelja i fragmenti filma koji se vide u pozadini modne piste, napravili su jako napetu atmosferu za jednu 15-minutnu modnu reviju. I to je, naravno, bila poenta. Prada je brend visoke mode za ljude koji cene moderne umetničke instalacije.
Intelektualna složenost je ključna za Pradu isto koliko i čuveni trouglasti logo. Sama odeća je bila jednostavna. Prada modna revija je uvek prepuna ideja koje imaju uticaj na širu publiku a ne samo na nekolicinu onih koji sebi mogu priuštiti kupovinu u Pradinim radnjama.
Prošlosezonski beli trkački prsluci – hit „high-street“ trend koji je počeo na Pradinoj modnoj reviji, zamenjeni su belim košuljama zakopčanim do grla.
Kao potpuni kontrast, na Nedelji mode u Milanu publika je mogla da vidi i Maks Maru. Već je poznato da je to jednostavniji predlog za žene koje žele dobro skrojenu odeću. Elegantne pantalone širokih nogavica sa trkačkim prslucima i ogromnim šeširima za sunce.
Ian Grifits, britanski dizajner ovog italijanskog brenda, je uspeo da prenese na modnu pistu klasičnu letnju atmosferu. Inspiracija mu je bila Rene Perl i njeni portreti koje je napravio njen ljubavnik, fotograf Žak-Anri Lartig.
„Rene se pamti kao muza, a Lartig kao umetnik“, rekao je Grifits posle revije.
Foto: Riccardo GIordano/ipa-agency n / Shutterstock Editorial / ProfimediaGrifits je o modi 1930-ih učio od najboljih – njegov modni mentor u Mančesteru bila je legendarna dizajnerka Osi Klark, koja je u kasnim 1960-im ponovo učinila uske haljine modernim.
„Stil 1930-ih je veoma ženstven, ali i zaista moderan“, rekao je Grifits posle Max Mara revije.
***
Bonus video: Predstavljeni novi modeli modne kuće Gotije na Nedelji mode u Parizu
Pratite nas i na društvenim mrežama: