
Kolekcija kao iz bajke.
Čudno vreme je došlo za one koji su u modnom svetu, ne samo za one koji pišu o modi i konzumiraju je, već i za one koji stvaraju. Čak nam i zapanjujuća umetnost na reviji visoke mode može samo privremeno odvratiti pažnju od užasa koji se neprestano događa. U okviru ovog skupa kontradikcija rodila se Diorova kolekcija za jesen/zumu 2022.

Komadi koji su prikazani na pisti u Parizu, 4. jula bili su romantični i sanjivi, a ipak struktuirani i izrazito tradicionalni. Neutralne boje su dominirale, isprekidane povremenim nijansama crne, mornarsko plave i limun neonski žute. Bogati vez je bio zvezda revije, sa zamršeno dizajniranim cvetnim motivima koji se pojavljuju na svemu, od vunenog krepa, do svile i kašmira.

Treba napomenuti – videli smo tartan set sa ručno šivenim detaljima, providne maksi haljine koje su stegnute u struku i haljine srednje dužine sa Mao kragnom koje podsećaju na one koje se nose za proslavu kineske Nove godine. Tradicija, koja se odnosi na to zašto i kako se oblačimo, bila je istaknuta tema svuda, a odeća je odavala počast različitim zemljama i kulturama i osnovna poruka je bila da svi pripadamo jedni drugima. Manekenke su nosile dugačke, labave pletenice i jedva vidljivu šminku kako bi naglasak bio na odeći.

Ova kolekcija je inspirisana jednom posebnom ženom ili barem njenim radom, a to je Olesija Trofimenko, ukrajinska umetnica čiji su prikazi drveta života bili polazna tačka za dizajn, slaveći našu duboku povezanost sa precima, kao i snagu i mudrost. Trofimenko je dizajnirala scenografiju i tapiserije u prirodnoj veličini sa ručno vezenim cvećem. Svaku su brižljivo ručno izradile žene u zanatskoj školi u Mumbaju, koja je bila Diorov partner za predstojeću sezonu.

“Reč je o oblikovanju materijala i formi u prostoru za refleksiju koji atelje predstavlja, propustljivom za društvenu stvarnost koju živimo, podesećanje na to šta danas znači biti čovek“, navodi se u saopštenju kuće. “Gestovi koji se prenose , naučeni i uvek savršeni, ponavljaju se. Drvo života je poziv, upozorenje, da tradicija i gestovi zasijaju, omogućavajući nam da povratimo ravnotežu, makar na trenutak”.

Kreativna direktorka Diora, Marija Gracija Kjuri je možda najmoćnija feministkinja u modi, a nedavno je govorila i o tome šta misli o nedavnoj odluci Vrhovnog suda SAD-a da ukine pravo na abortus.

“Gledamo oko sebe šta se događa, uplašeni smo i želimo da se borimo jer verujemo u ljudska prava. Mislim da moda ima priliku da izgradi most između različitih zajednica i različitih glasova. Takođe imamo platformu, tako da pokušavamo da svojim glasom kažemo da su ove vrednosti izuzetno važne za sve širom sveta”, izjavila je ona.

Noseći belu majicu sa porukom “Svi treba da budemo feministkinje”, koja je prvobitno debitovala u njenoj kolekciji za Dior 2017. godine, Kjuri je takođe govorila o važnosti opstimizma u mračnim vremenima.
“Mislim da sve kolekcije, na neki način, predstavljaju trenutak u kojem živimo”, rekla je Kjuri.
“Živimo trenutak u kojem želimo da budemo optimisti, iako smo ponekad negativni. Moramo da pokušamo da napravimo nešto , verovatno mali korak koji ljudima daje optimističku ideju da možemo nešto da uradimo. U tome je stvar: ne smemo postati depresivni.”
I to je upravo ono što je njena revija uradila. Slaveći humanost i zanatsko umeće, kolekcija je pomogla da se vrati osećaj optimizma – makar i privremeno, prenosi elle.com.
Pogledajte celu reviju.
Bonus video: Modne katastrofe na Met Gala večeri 2022.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: