Boja koja će obeležiti 2023. godinu

Foto: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia, SplashNews.com / Splash / Profimedia

Nekonvencionalna boja za nekonvencionalno vreme.

Vigor. Progresija. Snaga. Priroda. Obnavljanje. Ovo su bile samo neke od reči koje su se ponavljale kada se Vog prijavio u „Pantone“ – globalno priznati sorter i sistemizator boja – da bi otkrio koja je od njihovih hiljada boja identifikovana kao boja godine za 2023.

Foto: Gucci via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Ta boja je 18-1750 Viva Magenta. Govoreći na „Zoom“-u ove nedelje pre velikog otkrivanja u Art Bazelu u Majamiju, izvršna direktorka „Pantone Color Instituta“ Letris Ajsman rekla je: „To je hrabra, neustrašiva boja koja pulsira i promoviše optimizam i radost. Nijansa Viva Magenta uvedena je u „Pantone“ paletu boja 2019. a njen brzi uspon do statusa zvezde delimično odražava događaje koji su se desili od tada.

Foto: SplashNews.com / Splash / Profimedia

Lori Presman, potpredsednica Instituta za boje „Pantone“ rekla je: „Ovo je nekonvencionalna boja za nekonvencionalno vreme. Najveći prevashodni faktor u oblikovanju vremena je naše iskustvo sa kovidom koje nas je primoralo da napravimo promene koje su voljno ili ne transformisale naš životni stil.”

Foto: www.fashionpps.com / Avalon / Profimedia

„Pantoneov“ proces odabira boje za koju misli da je najviše sinhronizovan sa duhom trenutka kombinuje metodološko istraživanje i instinkt. Tokom prezentacije, Ajsman i Presman su ukazale na mnoštvo spontano generisanih prizora koji potiču iz mode, kozmetike, dizajna automobila, digitalne umetnosti, društvenih medija, pa čak i frizura mađioničara Krisa Ejndžela.

Presman je rekls: „Gledamo u boju koja ističe našu promenu perspektive, koja ukazuje na našu potrebu da se osećamo osnaženo, i koja nam uliva snagu da možemo hrabro, pozitivno i neustrašivo da prihvatimo novi put sa samopouzdanjem.“

Foto: Frazer Harrison / Getty images / Profimedia

Nema sumnje da je 18-1750 Viva Magenta raskošna, sofisticirana nijansa crvene koja daje moćnu vrednost za oko (izgleda posebno odlično po uzoru na Dženifer Lopez na naslovnoj strani Voga za novembar).

„Pantone“ želi da iskoristi tu vrednost kroz niz sinergijskih partnerstava sa kompanijama uključujući Motorolu, NASA-u, Lenovo i druge.

Plodovi svega ovoga biće deo impresivne izložbe koju vodi intersekcionalni tehnološko-umetnički studio „ARTECHOUSE“ iz Majamija, koja se otvara ove nedelje i koja obećava da će posetioce obuhvatiti ‘Magentaverse’.

Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

„Osećamo da je to boja koja odražava globalne inovacije i transformacije koje se dešavaju, kao i boja koja naglašava ekspanzivne mogućnosti koje su pred nama”, dodala je Presman, prenosi Vog.

***

Bonus video: Ruška Jakić na Beogradskoj nedelji mode

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram