Šta možete učiniti da bustujete svoj libido

Ljubav i seks 18. sep 202123:30 > 19. sep 2021 00:23
Podeli:
Džej Lo i Ben Aflek
Džej Lo i Ben Aflek, Foto: Cobra Team / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Šta je tačno libido? To je samo drugačiji naziv za seksualnu želju i nagon. Mnogi tvrde da libido zavisi i od doba života u kom se nalazite, kao i mnogih unutrašnjih i spoljašnjih faktora koji mogu uticati na isti - od hormona, preko lekova koje možda pijete do kvaliteta sna. Ipak, postoji nekoliko načina kako pozitivno uticati na svoj seksualnu želju.

Ukoliko ste pod velikim stresom, ta anksioznost može biti velika prepreka kada je u pitanju vaš intiman život, podjednako i za žene i za muškarce.

Ljudi koji imaju veoma gust raspored na poslu, previše obaveza i ostalih životnih stresora, mogu se osećati izgubljeno u svemu tome i kao posledicu – skoro izgubiti želju za seksom. To mnogim ljudima koji su imali redovan seksualan život ume da bude dodatno potresno, te ih tako uvuče u začarani krug frustracije bez svetla na kraju tunela.

Ipak, postoji nekoliko stvari koje biste mogli da promenite u svom životu i tako pozitivno utičete na svoj libido.

Biljke

Biljke koristimo da ojačamo imunitet, okrepimo svoje kognitivne sposobnosti i udahnemo život i vitalnost našem telu. Isto tako, biljke su sjajan saradnik u borbi za zdrav intiman život i mnoge imaju moćna dejstva i u spavaćoj sobi.

Adaptogene biljke su odlične za seksualno zdravlje i želju, a neke od njih su: zlatna maka, kapi crvene deteline, čaj od biljke babin zub, ekstrakt Epidemiuma i Tongkat Ali.

Kontrolišite stres

Namerno nismo napisali ‘oslobodite se stresa’ jer je to u 21. veku skoro pa nemoguće. Zato je držanje stresa pod kontrolom neka realnija solucija.

Mnoga istraživanja tvrde da su upravo stres i anksioznost najčešće prepreke za zdrav seksualan život i kod mladih ljudi, te zato predstavljamo nekoliko načina kako da stres držite pod kontrolom.

Posao ostavite na poslu – Možda zvuči nemoguće, ali nije. Čak i ako ste radoholičar, i svoje slobodno vreme koristite da nastavite ono što u kancelariji niste završili – poslu zatvorite vrata kada provodite vreme sa porodicom, prijateljima ili na primer dok se kupate u kadi. Konstatno razmišljanje o poslu je vrlo često veće opterećenje od samog posla.

Odvojite vreme za hobi – Vrlo jednostavno, crtajte, bavite se biljkama ili čitajte knjige. Čak i ako vam je hobi da gledate kroz prozor i slušate ptice – dovoljno je.

Meditirajte – Možda nije za svakoga, ali pokušajte. Ukoliko ipak shvatite da niste za to, jednostavno sedite negde na klupu i uživajte u parku, u ljudima koji prolaze ili u oblacima iznad vas. Odmorite glavu o svojih svakodnevnih aktivnosti.

Probajte čokoladu

Kroz istoriju čokolada je simbol požude, ne samo zbog svog ukusa, nego i zbog svoje moći da poboljša zadovoljstvo tokom seksa.

Čokolada podstiče lučenje hormona fenetilamina i serotonina u našem telu. Što dalje izaziva energiju afrodizijaka i utiče na raspoloženje. A prema istraživanju iz 2006. godine, efekti čokolade na seksualnost su verovatno više psihološki nego biološki. Ipak, bitno je da radi posao, zar ne?

Seksi hrana

Mnoga istraživanja pokazuju da određeni sastojci i vitamini u hrani mogu poboljšati seksualnu funkciju i želju.

Avokado, badem, jagode i ostrige su samo neki od afrodizijaka koji mogu uticati na intiman život. Verovali ili ne, rukola je dokazano super saradnik u borbi za libido, a pritom i pozitivno deluje na plodnost kod muškaraca. A tu su i cimet, bosiljak, batat, celer, šafran, šparoge i smokve.

Više spavajte

Kvalitetan san može uticati na nečije generalno raspoloženje i energiju za dnevne aktivnosti, dok su neka istraživanja povezala kvalitetan san i sa libidom.

Čak je jedno istraživanje sprovedeno na ženama potvrdilo da ukoliko se dovoljno naspava, njena seksualna želja je sutradan uvećana. Žene koje duže spavaju potvrdile su veću fizičku želju za akcijom, od onih koje imaju loš i kratak san.

Ispeglajte odnos

Razgovarajte sa svojim partnerom i po potrebi posetite psihoterapeuta koji se bavi partnerskim odnosima. Za mnoge žene, ali i muškarce, emocionalna bliskost i povezanost je vrlo važan faktor za intiman život. Što znači da su nerazrešeni i akumulirani problemi veliki problem.

Komunikacija je esencijalna za sticanje poverenja. Takođe sprečava nakupljanje zamerki i ogorčenja.

Posvetite se sebi

U kom smislu? Ukoliko niste trenutno zainteresovani baš za partnera, ili ga nemate, posvetite se sebi i svom telu. Vrlo je važno da znate šta volite, šta vas radi i tako ćete lakše i oformiti kvalitetnu seksualnu konekciju sa svojim (budućim) partnerom. Nije loše i malo podsetiti sebe kako to izgleda, kao i da probate neke nove stvari. Ko kaže da je krevet samo za dvoje?

Dobro za srce – dobro za libido

Redovnu fizičku aktivnost ne predstavlja samo teretana pet puta nedeljno ili pilates na koji vas smara da idete. Fizička aktivnost je i šetnja, preskakanje vijače 10 minuta dnevno ili joga. Važno je i svom kardiovaskularnom sistemu dati nedeljni bust tako da i vaš libido ima bolje šanse.

Generalno, sve što je dobro za vaše srce dobro je i za vaše seksualno zdravlje.

Predigra

Predigra ima i fizičku i emocionalnu svrhu – priprema i telo i duh na seks. Mada, neka predigra postane glavna igra i istažujte šta vam se dopada, bez mogućeg ‘pritiska’ da obavezno nakon toga sledi seks. Igrajte se i tako budite strast jedno u drugom.

Držite se jedne čaše vina

Mnogi od vas to ne žele da čuju, ali loše navike poput pušenja cigareta ili alkohola mogu mnogo uticati na vaš seksualni poriv. Iako istraživanja potvrđuju da malo vina poboljšava cirkulaciju, ukoliko pijete previše alkohola postiže se potpuno suprotan efekat.

Stimulansi poput ovih vam sužavaju krve sudove i često ih povezuju sa impotencijom. Smanjenje ili prestanak pušenja je jedan od prvih koraka ka zdravom seksualnom životu, ali i sveukupnom zdravlju uopšte.

***

Bonus video: Pazite da ne preterate – Trovanje alkoholom

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram