Zašto je važno kakvim obrokom započinjete dan

Fitnes i ishrana 17. dec 202107:56
Podeli:
doručak
Foto: - / PhotoAlto / Profimedia

Ako pokušavate da ojačate imunitet, trebalo bi mnogo toga da imate u vidu. Prvo bi trebalo da pokušate dovoljno da spavate i ograničite stres, da vežbate redovno i hraniti se zdravo.

Ako ste odabrali od svega toga da prvo počnete sa zdravijom ishranom, možda se pitate koje su namirnice dobre, a koje ne.

Recimo, kada se radi o doručku, trebalo bi da jedete hranu bogatu proteinima i vlaknima i da tome dodate voće.

Prema nutricionistici Kortni D’Anđelo, najgori doručak koji možete da odaberete su palačinke ili vafli.

Uglavnom su prepuni dodatnog šećera, a mnogi im dodaju i čokoladne namaze. Zbog tolike količine šećera može da pati imunosistem.

„Hrana bogata šećerom i prerađenim ugljenim hidratima može naglo da podigne nivo šećera u krvi, a ima i visok glikemijski indeks, koji pogoršava upalne procese u telu i može dovesti do velikih fluktuacija energije i apetita. Rezultat toga je oslabljeni imunosistem jer se telo previše forsira, a ne dobija dovoljno nutrijenata koji su mu potrebni za funkcionisanje“, kaže D’Anđelo, a prenosi N1.

Zdravije opcije

Ako baš volite palačinke i vafle, srećom, ne morate ih se odreći jer postoje zdravije varijante.

Na primer, dodajte im borovnice koje su pune antioksidansa umesto čokolade, a obično belo brašno zamenite ovsenim koje je puno vlakana, piše Eat this.

BONUS VIDEO: Biljna ishrana – sirova hrana

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram