Trikovi da prevariš mamurluk

Fitnes i ishrana 18. apr 202110:44 > 11:32
Podeli:
voda
Foto: Vadym Drobot / Alamy / Alamy / Profimedia

Čak i ako ste vrlo umereni u ispijanju alkohola, verovatno niste pošteđeni mamurluka, pa je dobro znati da postoje trikovi uz pomoć kojih ga možete preduprediti.

Kako sprečiti mamurluk pre nego što počnete da pijete

Jedite masnu hranu

Hrana, a posebno ona masnija, odlaže apsorpciju alkohola u telu, kažu lekari. A odgađanje apsorpcije alkohola dobar je korak ka izbegavanju mamurluka. Zbog toga je, na primer, pre izlaska dobro pojesti komad avokada, koji je bogat zdravim mastima, prenosi 24sata.hr.

Jedite hranu bogatu vlaknima

Hrana bogata vlaknima, poput prokelja, sočiva i kokica, razgrađuje alkohol i apsorbira ga, sprečavajući ga da dospe u krvotok brzo.

Pojačajte dozu vitamina C

Vitamin C štiti od prehlade, ali i od simptoma mamurluka, pa je pre izlaska, na primer, dobro popiti limunadu.

Kako sprečiti mamurluk dok pijete

Izbjegavajte kongenere

Kongeneri su jedinjenja koja alkoholnim pićima daju ukus i boju. Svaka vrsta alkohola sadrži i te sastojke, ali tamni alkoholi, uključujući crno vino i viski, uglavnom ih imaju više od svetlijih. Oni mogu da pokrenu upalni odgovor koji podstiče simptome mamurluka, a mnogi se pretvore u otrovne aldehide dok ih probavljate sledećeg dana. Odlučite se za alkohol svetlije boje, koji je visoko filtriran.

Pročitajte još:

Držite se jedne vrste pića

Tako možete bolje da pratite koliko pijete i manja je verovatnoća da ćete poremetiti želudac.

Izbegavajte karbonizaciju

Istraživanje je pokazalo da prisutnost mehurića – bilo u gaziranom napitku poput šampanjca ili u alkoholnom piću pomešanom s tonikom – može ubrzati apsorpciju alkohola. Karbonizacija može uzrokovati širenje površine želuca, što dovodi do povećane apsorpcije alkohola (i veće verovatnoće za glavobolju sledećeg jutra).

Pijte alkohol naizmenično s vodom

Voda tokom večere je dobar način da se spreči mamurluk. Prvo, održava nivo hidratacije, što je ključno za prevenciju mamurluka, jer alkohol dehidrira organizam. I drugo, razblažiće uticaj alkohola.

Kako spriječiti mamurluk nakon što popijete

Pijte puno vode

Shvatite to kao ciklus ispiranja. Alkohol je diuretik, što znači da uzrokuje da vaše telo ispire tečnost brže i dovodi do ozbiljne dehidracije. Zato treba piti i više vode nego inače.

Pijte voćne sokove

Postoje dokazi da fruktoza – šećer u voću – sagoreva alkohol. Fruktoza podiže nivo šećera u krvi, koji alkohol spušta. No, budite oprezni, kako ne biste podstakli nagle promene šećera u krvi.

Jedite ugljenohidrate

Tost ili krekeri pomažu protiv mamurluka. Naime, obični ugljikohidrati pomažu apsorbovanje alkohola koji ostaje u želucu, osiguravaju šećer i bore se protiv mučnine.

Pojedite kašiku meda

Dobar način za borbu protiv niske glukoze koju izaziva alkohol je doručak koji se sastoji od kriške tosta i kašike meda.

Jedite jaja

Jaja su bogata hranjivim sastojcima i sadrže N-acetil-cistein, koji može pomoći u čišćenju jetre od štetnih slobodnih radikala.

Popijte lek protiv glavobolje

Nesteroidni protivupalni lek, poput ibuprofena, ublažiće glavobolju, a neće uznemiriti želudac. Ipak, ne preterujte s lekovima jer u kombinaciji s alkoholom mogu štetno uticati na jetru.

Vežbajte (ako ste u mogućnosti)

Slušajte svoje telo: Ako vas je mamurluk uništio, sigurno nije vreme za vežbanje, ali ako ste u mogućnosti, imajte na umu da dobro znojenje pomaže da se rešite mamurluka. Umereno vežbanje povećava cirkulaciju i podstiče metabolizam i može pridoneti oslobađanju tela od toksina, piše portal Real Simple.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram