Šta se dogodi u telu ako vozite bicikl sat vremena dnevno?

Podeli:
Foto: Shutterstock

Svake godine 16. jula obeležava se Svetski dan biciklista. Vožnja bicikla jedan je on najpopularnijih oblika rekreacije, a bicikl u životima sve više ljudi postaje i glavno prevozno sredstvo.

Vožnja bicikla ima čitav niz prednosti. Između ostalog, poboljšava mentalno zdravlje, gradi mišiće, smanjuje rizik od srčanih bolesti i raka, pozitivno utiče na mozak, osigurava bolji san, jača imunološki sistem… piše zadovoljna.rs.

Naravno, tu je i korist kojoj se mnogi najviše raduju – gubitak kalorija i pomoć pri mršavljenju.

Vožnja bicikla je izvrsna vežba za mršavljenje jer je relativno lako sagoreti puno kalorija, bez da previše osećate da izazivate telo. Kad ste na biciklu, svesniji ste promene okoline oko sebe i osećaja slobode koji imate dok vozite.

U takvoj situaciji manje ste fokusirani na sagorevanje kalorija, umor i znojenje, a broj potrošenih kalorija raste bez da se na njega previše fokusirate. Jednostavno rečeno, vožnja bicikla  stvara osećaj blagostanja kakvog nema kod većine oblika vežbanja.

U ovom tekstu pozabavićemo se koristima vožnje bicikla sat vremena dnevno.

Sat vremena vožnje bicikla dnevno izvrstan je način za poticanje gubitka kilograma. Osoba od 80 kilograma će tokom jednog sata vožnje biciklom umerenim intenzitetom sagoreti oko 650 kalorija. Ako vozite šest dana u nedečji godinu dana, sagorećete 202.800 kalorija. Nije loše, zar ne?

To nisu sve prednosti jednosatne vožnje bicikolom.

Bicikliste su analizirali i naučnici koji su otkrili da vožnja biciklom popravlja raspoloženje. Kada je osoba srećnija i smirenija, mnogo je manja verpvatnoća da će osetiti potrebu za prejedanjem slatkišima i nezdravom hranom. Neće tražiti čokoladicu kada oseća stres jer će joj prirodni osećaj blagostanja omogućiti da se nosi sa životnim izazovima bez potrebe za prejedanjem.

Foto: Shutterstock

Sat vremena vožnje bicikla dnevno pomoći će i u izgradnji mišića, a povećanje mišićne mase stvara vitkiji, fit oblik tela.

Osim toga, mišići sagorevaju više kalorija nego masnoće, čak i kad sedite. To znači da će i nakon tih sat vremena vožnje bicikla vaše telo sagoreti više kalorija nego što bi inače.

Još jedna prednost vožnje bicikla sat vremena dnevno je ta što se radi o rutini koju je lako uklopiti u svakodnevnicu. Ne morate da idete u teretanu, čekate na opremu… Možete da vozite bicikl kad god vam to odgovara, a može vam, kako smo već spomenuli, biti i prevozno sredstvo.

Sat vremena dnevno na biciklu biće dovoljno i da se vaš imunološki sistem poboljša i da se bolje bori s infekcijama.

PRIPAZITE NA VRUĆINE

Naravno, iako je sjajno biti na otvorenom, s vetrom u kosi, topliji meseci imaju jednu stvar na koju morate pripaziti. To je sunce koje biciklistima donosi dva izazova – ubrzanu dehidraciju i ultraljubičasto zračenje.

U letnjim mesecima ne treba, naravno, odustati od vožnje bicikla, ali pripazite na sledeće stvari:

Pijte dovoljno tečnosti

Pijenje vode pre, tokom i nakon treninga, u kombinaciji s prikladnom odećom nužno je kako biste pobedili vrućinu.

Učinite sve kako biste sprečili opekotine od sunca

Za početak, ne sedajte na bicikl u najtoplijem delu dana. Vozite se u rano jutro ili predveče. I ne zaboravite zaštitni faktor.

Pazite na svoje mogućnosti

Kad odlučite da vozite bicikl, nemojte samo da razmišljate o kalorijama koje ćete potrošiti. Uzmite u obzir to kako podnosite vrućinu i uslove napolju. Testirajte svoje granice i aktivnost neka bude u skladu s vašim snagama i slabostima.

 BONUS VIDEO: Vožnja bicikla kao vežba