Pravilo „3P“ pomaže da se ne ugojite

Fitnes i ishrana 02. nov 202116:44 > 16:45
Podeli:
Foto: Shutterstock

Pravilo 3P za ishranu, koje podrazumeva hranu pravog kvaliteta, prave količine i u pravo vreme, može vam pomoći dase ne ugojite i da održite zdravu težinu.

Postoji mnoštvo popularnih dijeta koje obećavaju brz gubitak težine, ali većina njih nije efikasna niti održiva na duži rok.

Put mršavljenja za ljude koji žele da izgube kilograme i vode zdrav život zato često postaje naporan i frustrirajući.

Kako biste održali zdravu težinu, kada uspete da smršate, potrebno je da pronađete režim ishrane kog ćete moći da se pridržavate dugoročno.

Za održivi gubitak težine, nutricionistkinja Munmun Ganerival predlaže da sledimo pravilo „3P“ – koje se odnosi na pravi kvalitet hrane, pravu količinu i pravo vreme konzumiranja.

Pravi kvalitet

Ovo je osnovno pravilo i samo po sebi može doneti ogromnu promenu. Pravi kvalitet u suštini nije razmišljanje o hrani u smislu kalorija, već u smislu kvaliteta.

Nutricionistkinja navodi za primer jabuke. Umesto da konzumirate sok od jabuke iz tetrapaka ili džem, najbolje je da sami napravite smuti ili sok od svežih jabuka.

Ne treba izbegavati ugljene hidrate, koji su trenutni izvor goriva. Ishrana bez ugljenih hidrata može učiniti da se osećamo iscrpljeno i razdražljivo. Umesto da ih potpuno izbacite, birajte hranu koja ima niski sadržaj ugljenih hidrata: piletinu, jaja, lisnato zeleno povrće, karfiol, brokoli, orašaste plodove.

Ujutru započnite dan dobrim mastima koje pomažu u suzbijanju žudnje za šećerom i daju energiju. Takođe stabilizuju nivo šećera u krvi, a metabolizam se ubrzava. Prirodne i neprerađene masti nalaze se u semenkama, orašastim plodovima, maslinama, avokadu, lososu i proizvodima od kokosa. Dan možete započeti i čašom tople vode sa jednom kašičicom kokosovog ulja.

Ako jedemo nezdravu hranu koja je prerađena, osećaćemo se naduto, teško i umorno jer sadrži konzervanse, boje za hranu i toksine. Kada oni uđu u naše telo, kao odbrambeni mehanizam formira se sloj masti. Dakle, jedite raznovrsna domaća jela od svežih namirnica, koja deluju pročišćavajuće na organizam.

Foto: Shutterstock

Pravo vreme

Druga stvar je pravi tajming za konzumiranje hrane – što znači da jedete u ritmu sunca. To takođe znači da je poželjno rano ustati. Probudite se u roku od dva do tri sata od izlaska sunca. U svakom slučaju, ne spavajte do 11 sati.

Takođe, nije poželjno mnogo jesti nakon zalaska sunca. Minimizirajte svoju aktivnost i unos hrane nakon zalaska, što znači da ne biste trebalo da ostanete budni do 12 sati.

Foto: Shutterstock

Prava količina

Treći faktor je prava količina. Ne koristite aplikacije za merenje ugljenih hidrata, kalorija i porcija koje morate da jedete.

Žvačite hranu polako i pravilno i nemojte obavljati više zadataka dok jedete.

Telo će vam dati signal kada da prestanete i tako ćete uvek izbeći prejedanje.

***

Bonus video: U frižideru devojke koja jede samo sirovu hranu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram