Naučnici otkrili koliko crvenog mesa treba jesti dnevno

Podeli:
Meso
Foto: Kovalevich28 / Alamy / Alamy / Profimedia

Malo koja namirnica iznova raspiruje raspravu i u medicini i u kulinarstvu kao crveno meso - koliko smemo da ga jedemo, za šta je dobro, a za šta loše, može li previše crvenog mesa da negativno utiče na zdravlje srca, može li da izazove rak... Na ta često postavljana pitanja naučnici daju odgovore.

Stiven Kopeki, kardiolog u Mejo klinici, kaže da postoji nekoliko vrsta crvenog mesa – govedina, teletina, jagnjetina, divljač i jaretina. Svinjetina je prema nutritivnom sastavu crveno meso, ali u kulinarstvu često spada pod belo. Kopeki kaže da se ove vrste svrstavaju u tri kategorije: mleveno meso, prerađeno meso i poslednja kategorija je komad mesa u takozvanom prirodnom obliku poput odreska.

Pročitajte još:

„Nije prerađeno, nema nikakve dodatke. Ako već jedete crveno meso, birajte ga u ovom obliku.“

Goruće pitanje za crveno meso je zašto se ono uopšte smatra lošim. Spojevi koji se nalaze u crvenom mesu uzrokuju upalu i iritaciju našeg telesnog tkiva.

„To je manja iritacija, ali se s godinama množi i dovodi do raznih problema“, objasnio je Kopeki i dodao kako može doći do oštećenja sluznice arterija.

„To pak dovodi do ateroskleroze, srčanog i moždanog udara. Može doći i do Alchajmerove bolesti.“

Kesidi Gundersen, nutricionisa, ističe kako to nisu jedine loše posledice crvenog mesa. Ako ga jedete svakodnevno, povećavate rizik od stvaranja spoja – trimetilamin N-oksid – koji je povezan s bolestima srca.

Prava mera 85 grama dnevno

S tim se slaže i Dženifer Hajt, profesorka medicine na Univerzitetu u Kolumbiji.

„Prerađeno meso povezano je sa srčanim bolestima, rakom i dijabetesom. Istraživanja su pokazala da oni ljudi koji retko konzumiraju crveno meso imaju manje šanse od razvijanja ovih bolesti.“

Koliko je onda crvenog mesa dozvoljeno unositi ako bismo da ostanemo zdravi? Sve zavisi od kategorije crvenog mesa, kako tvrdi Kopeki. Mleveno meso i prerađeno bi trebalo izbegavati, a može se konzumirati ono u celosti poput odreska, ali ne više od 85 grama dnevno, odnosno 595 grama nedeljno.

„Mnogi pacijenti mi kažu da meso jedu dva ili tri puta nedeljno, i to uglavnom odrezak, ali treba uzeti u obzir koje je veličine taj odrezak. Uglavnom ima oko 500 grama, što je malo manje od preporučenog nedeljnog unosa.“

Stručnjaci su naglasili da je preporučena količina unosa jednaka za muškarce i za žene, prenosi HuffPost.

Iako neki smatraju da je izbacivanje crvenog mesa iz ishrane rigorozno jer čovek je, kako kažu, jeo meso od svog nastanka, Kopeki naglašava da tada nije bilo prerađevina, hormona, dodataka kod uzgoja i sličnih štetnih materija koje postoje danas u mesnoj industriji, kao i da je normalno da se ishrana kroz vekove menjala.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram