Namirnice koje drastično smanjuju rizik od Parkinsona

Podeli:
Foto: Panthermedia / Profimedia

Unošenje hrane bogate vitaminom C i E, može smanjiti rizik od razvoja Parkinsonove bolesti za trećinu, otkriva nova studija.

Istraživači sa Univerziteta Milano-Bicocca pratili su 41.000 odraslih u Švedskoj tokom18 godina, beležeći njihov unos vitamina, telesnu težinu i nivo aktivnosti.

Nijedan od učesnika nije imao Parkinsonovu bolest na početku studije, ali na kraju je 465 ljudi dijagnostikovana ova bolest.

Od učesnika je zahtevano da prijave koliko su često konzumirali različitu hranu i piće u svakih godinu dana, uključujući veličinu porcija. Suplementi nisu uzimani u obzir.

Oni koji su jeli najviše hrane bogate vitaminima C i E bili su 32 odsto manje skloni bolesti, prema studiji.

Foto: Marin Conic / Alamy / Alamy / Profimedia

Pročitajte još:

Kod Parkinsonove bolesti mozak ne proizvodi dovoljno dopamina – hormona koji kontroliše pokrete – što dovodi do problema sa govorom, hodanjem i ravnotežom.

Veruje se da antioksidanti, poput vitamina C i E, mogu pomoći u suzbijanju nestabilnih molekula koji mogu dovesti do gubitka dopamina.

“Naša velika studija otkrila je da su vitamin C i vitamin E povezani sa 32 posto nižim rizikom od Parkinsonove bolesti”, rekao je vodeći autor dr Esi Hantikainen.

Vitamin C se nalazi u širokom spektru voća i povrća, uključujući brokoli, papriku, slatki krompir, pomorandže i jagode.

Foto:EPA-EFE/LUKAS COCH

Brokoli  je takođe bogat vitaminom E – zajedno sa maslinovim uljem, orasima, semenkama, spanaćem i žitaricama – a u kombinaciji imaju još veći uticaj na smanjenje rizika od Parkinsonove bolesti.

Foto: Oksana Bratanova / Alamy / Alamy / Profimedia

Dr Hantikainen je rekao da je veoma važno da povećamo količinu zdrave hrane koju konzumiramo kako bismo zaštitili svoje zdravlje, ali takođe je istakao da prekomerni unos nekih vitamina može biti štetan. Na primer, previše vitamina E iz suplemenata povezano je sa nekim vrstama karcinoma ili moždanog udara.

Zato, fokusirajte se na prirodne izvore vitamina, poput namirnica koje su navedene.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram