12 namirnica koje postaju štetne ako se jedu kad ne treba

Podeli:
Foto: Image Capital Pictures / Film Stills / Profimedia

Ljudi danas sve više paze da se hrane zdravo - ali nije važno samo koje namirnice konzumiramo, već je važno i kada ih jedemo.

Postoje određena pravila i kada je reč o periodu dana kada unosimo namirnice. Recimo, jedenje jabuke u pogrešno vreme zapravo može da uzrokuje probleme sa crevima, umesto da poboljša probavu.

Ovo su neki saveti o vremenu konzumacije hrane, koje prenosi “Miss zdrava”.

Pročitajte još:

Banane

Ovo voće je možda primamljiva hrana za doručak, ali ako se jedu na prazan želudac, mogu zapravo da smanje nivo energije. Zbog šećera se  u početku oseća nalet snage, ali nakon nekoliko sati će se javiti umor i glad. Konzumiranje banana takođe može predstavljati pretnju ljudima koji pate od sindroma “nervoznih creva” jer izazivaju dijareju. Ipak, ujutru se banane mogu kombinovati sa drugom hranom, po mogućnosti s onom koja sadrži zdrave masti poput maslaca od kikirikija.

Kafa

Dok se čini da je posle buđenja prirodno popiti kafu, istraživanja su pokazala da ovaj napitak pre obroka poboljšava našu toleranciju na kofein. U prvom satu nakon buđenja, telo proizvodi kortizol i važno je da se ne ometa ovaj proces.  Takođe je važno da se kafa ne pije uveče, jer se može javiti nesanica.

View this post on Instagram

• w i n d o w • " There's a world out there. Open a window, and it's there" – Robin Williams . Prozor. Ima ih raznih, ali nemaju svi isti osećaj. Svuda gde idemo, gde se okrenemo je prozor. Oni za mene imaju posebno značenje… Pogled kroz bakin prozor je umirujuć. Zelenilo , cveće, drveće, nebo. Sve je to ispred mene, gledam, i odlutam. Šta li je iza tih drveća? Šta li se dešava tamo? Da li je neko pogledao u nebo kad i ja, sa svog prozora? Mnogo pitanja, bez odgovora, samo mašta. Prozor ima priču, svašta možemo videti kroz prozor. Neki gledaju svoje simpatije, neko željno izčekuje majku i oca da dođu sa posla… A neko u tišini noći gleda nebo i mašta da je negde drugde, negde gde srce želi da bude, a telo ne može. Oh da, prozori imaju svoju priču, prozor zna sve, i stoji i ćuti, pušta da mi pričamo umesto njega. Posvećeno jednoj divnoj osobi.❤️ . Dobar dan Vam želim, lepo provedite vikend, i čuvajte se!❤️☕ . . #foxicaaapresets #coffee #coffeetime #coffeemood #coffeemoments #coffeeathome #coffeevibes #coffeecommunity #coffeelover #coffee☕ #timeforcoffee #allaboutcoffee #flatlay #coffee_time #coffeebreak #coffeeflatlay #coffeeeveryday #creative_flatlays #creative_florals #flatlaysquad #flowers #coffeeandflowers #pinkflowers #summervibes #blackcoffee #turkishcoffee #domacakafa #book #coffeeandbook #slikanoodozgo

A post shared by Miljana? (@coffeee_loveer) on

Pirinač

Jela sa pirinčem nisu najbolja opcija za večeru, jer sadrže puno složenih ugljenih hidrata kojima je potrebno puno vremena za probavu. To je dobra stvar jer nas dugo drži punima energije. Ali pirinač čini visokokaloričnim, što može potencijalno izazvati gojaznost.  Ručak je najbolje vrijeme za uključivanje pirinča u svoju ishranu, jer tada metabolizam radi brzo. Složeni ugljeni hidrati daju nam dovoljno energije za čitav dan.

Šećer

Zna se da je prerađeni šećer jako loš po organizam, ali mnogi ipak ne mogu da odole slatkišima. Ključna greška je jedenje slatkiša za međuobrok. Na taj način povećava se nivo šećera u krvi, uzrokujući naglo povećanje, a zatim i nagli pad što dovodi do umora i nervoze. Slatko je najbolje pojesti nakon glavnog obroka, jer se tako se nivo šećera u krvi neće drastično povećati.

Mleko 

Ako pijete mleko ujutro, to neće biti dobro za vaš stomak. Mleko je teško za varenje pa konzumiranje ujutru može da uzrokuje gorušicu i bolove u želucu. Veče je najbolje vreme za čašu toplog mleka jer pomaže u smirivanju tela i pospešuje san.

Meso 

I meso može biti veliko opterećenje za probavu, iako je sjajan izvor belančevina i vitamina grupe B. Savetuje se da izbegavamo da jedemo odrezak pre spavanja. Odabir nemasnog mesa i jedenje najmanje 3 sata pre spavanja je dobra opcija jer pruža sitost i ne sadrži prekomernu količinu kalorija koje bi mogle da dovedu do neželjenih kilograma. Takođe je dobro jesti ga za ručak, ali je previše teško za stomak ujutru.

Orašasti plodovi 

Odličan su izvor zdravih masti i kalorija, ali ne treba da ih jedemo uveče, jer mogu da ometu san. Najbolje je konzumirati ih za doručak ili međuobrok kako bi dobili sve prednosti: zdravlje srca, kontrolu holesterola, mršavljenje i jačanje kože i kose.

Sir s visokim udelom masti

Pred spavanje se treba držati dalje od ovakvih sireva. Oni se teško vare, pa mogu da poremete san i stomak. S druge strane, konzumiranje sira za doručak pruža telu preko potreban kalcijum koji podstiče rast mišića i zdravlje kostiju.

Agrumi

Verovatno ste čuli da ujutru valja popiti ceđeni limun, ali to izgleda ipak nije dobro. Agrumi su vrlo kiseli pa uz ili nakon glavnog obroka povećavaju formiranje kiselina koje mogu da dovedu do probavnih problema poput gorušice, osećaja težine u želucu i usporavanje apsorpcije hranjivih sastojaka. Zbog toga posle svakog obroka treba sačekati, pa onda popiti voćni sok.

Pasulj

Ovo je namirnica bogata vlaknima pa konzumiranje u večernjim satima može uzrokovati nadimanje i smanjiti kvalitet sna kod nekih ljudi. Bolje je biti oprezan s ovom namirnicom. Savršen je za ručak ili ranu večeru: tako će se svi korisni sastojci svariti, ali manje je verovatno da će doći do nadimanja.

Pročitajte još:

Jabuke

Još jedna namirnica bogata vlaknima i prirodnim kiselinama koje poboljšavaju varenje i rad debelog creva. Ali ako se jedu kasno uveče, kiseline iz njih mogu se nakupiti u želucu i prouzrokovati neke neprijatnosti. Jedenje jabuke noću takođe može da uzrokuje prekomerno stvaranje gasova i probleme s probavom. To se događa zato što se varenje noću usporava i treba mnogo više vremena da se bilo koja hrana probavi. Najbolje vreme za jedenje jabuka je jutro. Na ovaj način se creva bude posle sna.

Jogurt

Jogurt se ne sme piti na prazan stomak ili pre bilo kojeg obroka. Sadrži mlečnu kiselinu koja može smanjiti kiselost želuca i usporiti varenje. Najboje je da se pije od 1 do 2 sata nakon glavnog obroka, a manja porcija jogurta pre odlaska u krevet će dati telu proteina i pridoneti razvoju mišića.

***
Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram