Na koji način alkohol sabotira tvoj trening

Fitnes i ishrana 06. jul 202214:11 > 14:12
Foto: RACHPOOT.COM / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Za bolje rezultate recite mu zbogom.

Evo na koji sve način alkohol utiče na naše vežbe.

Dehidracija

Ako vam je koža suva kao Sahara, znajte da su sinoćni kokteli imali loš uticaj na vas. Alkohol je diuretik i isušuje telo. Većina simptoma mamurluka je direktna posledica dehidracije. Voda je ključna u održavanju našeg tela zdravim i pomaže u regulisanju temperature, a ako ste dehidrirani to može otežati vežbanje.

“Ako je alkohol u vašem sistemu, vaš broj otkucaja srca će se povećati brže nego obično i temperatura vašeg tela će značajno porasti, čineći vežbanje neprijatnijim. Takođe ćete se znojiti više nego što ste navikli, što će dodatno dehidrirati vaše telo”, kaže nutricionistkinja Kerolajn Vilson.

Ako pijete pokušajte da uz vaše alkoholno piće popijete čašu vode svaki put, što svakako neće zaustaviti dehidraciju ali će je makar malo ublažiti.

Foto: PacificCoastNews / Pacific coast news / Profimedia

Zamor mišića

Mlečna kiselina, koja je krivac za grčeve, se nakuplja kada pijemo alkohol, što znači da je mnogo veća verovatnoća da ćemo doživeti više bolnih trenutaka tokom treninga kada smo mamurni.

“Neizbežan je zamor mišića i neodostatak hormona rasta, koji su od vitalnog značaja kako za izgradnju mičića, tako i za njihov oporavak.”, kaže Vilson i dodaje: “Ako stalno pijete, vreme oporavka posle treninga će biti dugo i biće veoma teško izgraditi mišiće uopšte.”

Performanse

Iako minimalno konzumiranje alkohola možda neće uticati na to kako ćete vežbati sledećeg dana, veće količine alkohola sigurno hoće. Jedna studija je pokazala da mamurluk može smanjiti vaše aerobne performanse za 11.4 odsto sledećeg dana. Zaključak je da će vam biti teže da vežbate i nećete biti toliko zadovoljni učinkom.

Šećer

“Alkohol je često prepun šećera koji se brzo pretvara u glukozu kada se potpuno svari”, kaže Vilson. Ovaj iznendani skok znači da telo pati od upale, što može dovesti do zadržavanja vode, nadimanja i ponovnog umora. “Moja preporuka je da izbegavate vina, koktele i pića sa sirupima ako planirate da vežbate u danima nakon pijenja – oni su puni šećera u velikoj meri i to će definitivno uticati na vaš trening.”

Foto: Love Magazine / Ferrari / Profimedia

Usporen metabolizam

Zahvaljujući stresu koji alkohol izaziva u sistemu za varenje, želudac i creva postaju lenji. “Kako probavni sekret slabi, brzina kojom telo apsorbuje esencijalne hranljive materije takođe se smanjuje, što dovodi do usporavanja metabolizma. Vilson preporučuje da se odlučite za hranu bogatu hranljivim sastojcima (kao što su orašasti plodovi i tamnozeleno povrće) pre alkohola, kako biste pomogli digestivnom sistemu da funkcioniše na najbolji mogući način.

Želja za nezdravom hranom

Sledećeg dana nakon nekoliko pića, često imamo žudnju za masnom hranom. “Alkohol podstiče rast hemikalije u mozgu koja se zove galanin, što nas dovodi do toga da žudimo za hranom bogatom mastima. Taj osećaj tromosti i ishrana bez hranljivih materija znači da se naša tela ne napajaju na pravi način i da će vežbanje biti teško, piše Vogue.co.uk.

 

Bonus video: Pazite da ne preterate – trovanje alkoholom

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram