Koliko voća dnevno jesti i zašto je preterivanje opasno

Podeli:
koliko voća dnevno jesti
Foto: Profimedia

Voće je zdravo i tu dileme nema. Međutim, i sa njim, kao i sa svim drugim, treba naći pravu meru. U suprotnom, može doneti više štete nego koristi jer je puno šećera.

Voćke su slasne, ukusne, a i bogate mineralima, vitaminima, vlaknima, hidriraju organizam, čiste ga od toksina, daju energiju, jačaju nam imunitet… Stručnjaci za ishranu uvek kažu da voće obavezno treba da bude deo svakodnevne ishrane. Ali kako krene sezona kajsija, šljiva, banana, kivija, bobičastog voća, teško je odoleti i ne prejesti se.

Pročitajte još:

A to nikako nije pametno jer stručnjaci kažu kako konzumiranje previše voća dnevno može biti nezdravo.  Voće obiluje šećerom fruktozom, pa ako preteramo s njim. mogući su, između ostalog, problemi s masnom jetrom, ali i svi problemi koji nastaju od previše šećera. Takođe, konzumiranje samo voća nikako nije balansirana ishrana jer ona treba da bude raznovrsna.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dona Jones ? (@dona_e_jones) on


Zato je važno znati koliko kog voća je najbolje pojesti za jedan dan. Studije su pokazale da to treba da budu dve porcije. Prevedeno u voćke jedna porcija otprilike izgleda ovako:

  • 1 srednja jabuka, banana, pomorandža ili kruška
  • 2 manje kajsije, kivi ili šljive
  • 1 šolja seckanog voća (bobičasto voće, grožđe, voćna salata)

Ne zaboravite i da je voće najbolje jesti sveže, ujutru, na prazan stomak.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram