“Doručak pojedi sama” – čak i ako želiš da smršaš

Podeli:
Doručak
Doručak; Foto: Primoz Korosec / Alamy / Alamy / Profimedia

Novo istraživanje objavljeno u časopisu "The Journal of Clinical Endocrinology&Metabolism" potvrdilo je onu staru: "Doručak pojedi sam, ručak podeli s prijateljem, a večeru možeš i neprijatelju dati". To važi i kad je u pitanju regulisanje kilaže - naučnici su otkrili da osobe koje imaju obilne doručke potroše dvostruko više kalorija dnevno nego osobe kojima je glavni obrok kasni ručak ili večera.

Istraživanje je bilo zasnovano na posmatranju 16 muškaraca koji su prvo tri dana konzumirali niskokaloričan doručak i visokokaloričnu večeru, a zatim obrnuto obrnuto, prenosi Index.

Ispostavilo se da je slab doručak mnoge navodio da kasnije tokom dana posegnu za grickalicama, a takođe je povećavao šanse da se za večeru “raspuste” i pojedu veći obrok.

S druge strane, pokazalo se da obilan doručak rezultira manjom željom za slatkišima i grickalicama tokom dana, a merenjem metabolizma kod ispitanika otkriveno je da onima koji jedu obilan doručak metabolizam radi puno brže i da kalorije sagorevaju skoro dva i po puta brže od onih koji imaju obilnu večeru.

Pročitajte još:

“Obilan doručak bi trebalo biti preferiran u odnosu na obilne večeri, između ostalog i zbog toga što smanjuje rizik od bolesti metabolizma”, zaključak je stručnjaka koji su radili na istraživanju, koje je kao prednosti obilnijeg doručka potvrdilo i niži krvni pritisak i nivo insulina. Kod onih koji su imali obilne večere, to se negativno odrazilo na nivo glukoze i rad metabolizma.

Dakle, ako planirate da zdravo smršate, izgleda da je bolji izbor jači doručak nego pahuljice i šejkovi.