Istraživanje pokazalo šta može da ubrza metabolizam

Fitnes i ishrana 15. feb. 202209:38
Podeli:
metabolizam
Foto: MEGA / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Ako pokušavate da izgubite nekoliko kilograma, a utvrdite da dijeta i vežbanje jednostavno ne pomažu, nova studija ukazuje da možda postoji jedan neobičan trik koji bi mogao da napravi razliku.

Analizirajući 14 muškaraca i žena sa prekomernom telesnom težinom starosti između 40 i 75 godina, istraživači su naveli učesnike da ostanu u posebnoj zatvorenoj komori koja je merila njihovo disanje tokom 40 sati.

To merenje im je omogućilo da odrede koliko brzo i kada su sagorevali kalorije, i dok su budni i kada spavaju.

Vreme je podeljeno u dve odvojene seanse na osnovu izloženosti izvoru svetlosti.

Tokom jedne seanse oponašali su prirodno svetlo uz vedar dan i prigušenu večernju rasvetu, dok je tokom druge preokrenut taj redosled. U obe seanse učesnici su bili u mraku tokom noći i imali su redovne obroke koji su održavali dosledan sadržaj kalorija i makronutrijenata.

Uzorci krvi uzeti su pre doručka i večere, zatim u intervalima od 30 minuta za četiri sata nakon oba obroka kako bi se odredili nivoi triglicerida, insulina, melatonina i glukoze.

Svi oni imaju ulogu u metabolizmu, kaže glavni autor Jan-Frider Harmsen, sa odeljenja za nauku o ishrani i kretanju Medicinskog centra Univerziteta Mastrikt u Holandiji.

Studija, objavljena u časopisu Diabetologia je pokazala da je provođenje dana na jakom svetlu dovelo do nižeg nivoa glukoze u krvi pre večere u poređenju sa provođenjem dana pri slabom svetlu.

Nasuprot tome, jaka svetlost u večernjim satima dovela je do smanjenja metaboličke brzine spavanja, što znači da su učesnici jeli istu količinu, ali su sagorevali manje kalorija dok su spavali.

Iako je provođenje više vremena na otvorenom uvek dobra ideja, Harmsen kaže za Eat This, Not That da ne morate nužno da se oslanjate na spoljašnju svetlost kako biste iskoristili prednosti ispravne kombinacije dan-noć, prenosi N1.

„Redizajniranje uslova unutrašnje rasvete tako da oponašaju ciklus prirodnog svetla i tame obećava poboljšanje metaboličkog zdravlja“, kaže Harmsen.

On dodaje da „izbegavanje jakog svetla uveče može da utiče na probavljanje glukoze na značajan način, koji smanjuje rizik od gojaznosti“.

BONUS VIDEO: Vremenska posna dijeta

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram