5 razloga zašto je najbolje vežbati ujutru

Podeli:
vezvba
Ipak je bolje vežbati ujutru nego popodne, Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Konstantno se vode debate o vežbanju: joga ili pilates, kardio naspram treninga snage i trčanje na traci ili trčanje na otvorenom. Međutim, svi se slažu oko činjenice da je jutro najbolje vreme za vežbanje.

Naravno, apsolutno najbolje vreme za vježbanje je kad god možeš da uskladiš trening sa svojim rasporedom, jer bolje je i da vežbaš uveče nego da preskočiš trening u potpunosti. Ali, započeti dan vežbanjem ima neosporne zdravstvene prednosti. Donosimo ti pet naučnih razloga da podesiš alarm malo ranije i odradiš trening ujutru.

Zdraviji izbori tokom čitavog dana

“Kada počneš da radiš na svom zdravlju, trudićeš se da održiš to zdravlje”, objašnjava Zak Dalej, glavni trener Tone House u Njujorku.

Razmisli o tome: Kada s ponosom odradiš jutarnji trening, nećeš hteti da uništiš postignute rezultate, jedući krofne za doručak, zar ne? Umesto toga, verovatno ćeš pokušati da zadržiš taj čudesni osećaj tako što ćeš preskočiti pecivo i popeti se stepenicama do kancelarije. Svi ti mali potezi doprinose tvom zdravlju.

Miran san

Prema Američkoj nacionalnoj fondaciji za spavanje (NSF), ljudi koji trče na traci u sedam ujutru spavaju duže, doživljavaju dublje ciklus spavanja i provode 75% više vremena u najkorisnijim stadijumima spavanja od onih koji vežbaju u kasnijim satima. NSF takodje napominje da vežbanje u večernjim satima podiže telesnu temperaturu, što je poznati neprijatelj spavanja.

Smanjenje krvnog pritiska

Ljudima sa visokim krvnim pritiskom, često su potrebni lijekovi za kontrolu ovog opasnog stanja. Ali promene u životnom stilu – poput jutarnjih vježbi – mogu pomoći. U jednoj studiji objavljenoj u časopisu Vaskularno zdravlje i upravljanje rizikom (Journal of Vascular Health and Risk Management), istraživači su posmatrali trening u tri različita doba dana: sedam ujutru, 11 ujutru i sedam uveče.

Oni koji su vježbali rano ujutro su smanjili krvni pritisak nakon treninga za 10%. Taj pad se nastavio tokom dana i spustio se još više noću, zaključili su istraživači. (Učesnici studije koji su trenirali u sedam ujutru takođe su bolje spavali i imali duži ciklus spavanja u poređenju sa svojim kolegama koji su trenirali kasnije.)

Bolje raspoloženje

“Vežbanje povećava nivo endorfina, koji je u osnovi prirodni lek protiv bolova za telo”, kaže Ketrin (KG) Gundling, trenerica na ICE NYC. Ako vaš mozak dobije tu endorfinsku dozu u ranim jutarnjim satima, vaš dan će započeti sa optimizmom i bićete manje podložni stresu i anksioznosti. Što ukazuje na pozitivan i produktivan radni dan. Dobićete i osećaj ispunjenja znajući da ste odvojili vreme za sebe i učinili svoje mentalno zdravlje prioritetom”, kaže Gundling, prenosi Ultra.ba.

Slobodno poslepodne i veče

U savršenom svijetu, raduješ se odlasku u teretanu sa uzbuđenjem i entuzijazmom. Ali ponekad je odlazak u teretanu poslednja stvar koju želiš da uradiš; ili je vreme užasno i samo želiš da odeš kući i gledaš omiljenu seriju. Ako to odradiš odmah ujutru, do popodne ćeš i zaboraviti na trening.

“Naročito ako imate naporan raspored, vežbanje ujutru može biti najbolji način za planiranje dana i osigurati da vaš trening ne bude gurnut na stranu na kraju dugog dana”, kaže Gundling.

“Ako ste vežbali ujutru, ne morate birati između vežbanja i večere sa prijateljima, pa će vam to postati navika.”

Ako ti treba vremena da se navikneš na rano ustajanje i jutarnji trening, počni postepeno, a to može biti i jedna od odluka za ovu godinu. Srećno.

***

Bonus video: Joga za bolove tokom ciklusa

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram