Funkcionalno i u specifičnom stilu uređen stan na jednoj od lokacija u Novom Sadu koju karakteriše moderni proces urbanizacije, zamišljen je kao eklektična oaza za početak zajedničkog života mladog, svestranog para, naklonjenog dizajnu.
Stil uređenja ovog stana iza kojeg stoji SGA studio, se može opisati kao eklektičan, dinamičan po koloritu, jasnih i svedenih linija, upotpunjen detaljima izrađenim od metala u industrijskom stilu. U šali, u toku realizacije samog projekta, interna klasifikacija ovog stila je bila „obojeni crni minimalizam“.
Stan je po organizaciji trosoban, ukupne površine 64m2, sa jasno definisanim zonama gde se posebno izdvaja ulazni hodnik koji sadrži prostor vešernice i odlaganja, na koji se nadovezuje degažman, dnevna zona u okviru koje se nalazi kuhinja sa trpezarijom i dnevna soba, dve spavaće sobe, i naravno kupatilo.
Uklanjanje zidova u kuhinji i hodniku
Sam prostor kuhinje je delimično bio odvojen pregradnim zidovima od ostatka dnevne sobe, rasparčavajući dnevnu zonu na dve zasebne celine, primetno manjih gabarita.
Na početku samog projekta glavna sugestija je bilo uklanjanje ovih pregradnih zidova kako bi se dobila kompaktna dnevna zona, vizuelno a i fizički većeg volumena sa dovoljnom količinom prirodne svetlosti.
Slična situacija je postojala i u ulaznom hodniku, gde je prostor za vešernicu takođe bio zamišljen kao posebna prostorija, a uklanjanjem pregradnog zida je dobijena prostranija ulazna zona i funkcija vešernice je smeštena u elegantan, tamni plakar.
Viseća polica koja vizualno deli prostor
U novonastalom prostoru dnevne zone, oblika izduženog pravougaonika u pročelju je formirana jednoredna kuhinja sa visokim plakarskim elementima na bočnim strana, sa izdvojenim ostrvom na koji se integralno nadovezuje trpezarijski sto, sa funkcijom izvlačenja iz samog ostrva radi dobijanja dodatnog prostora za veći broj gostiju.
Iznad ostrva, kao efektan detalj u industrijskom stilu, se nalazi viseća polica izrađena od kombinacije istegnutog čelika i kutijastih profila sa ugrađenom rasvetom, koja pored primarne funkcije odlaganja i radnog osvetljenja ima i funkciju vizuelnog razgraničenja odnosno podele prostora, ali opet u polutransparentnom obliku koji ne umanjuje volumen i dubinu samih vizura u prostoru.
Kako su „razbijene“ tamne boje
Dominantne tamne boje, pretežno antracit sive i crne, naglašavaju perspektivu prostora dok ce njima smelo suprotstavljanju bogate teksture drveta, zidne površine intezivnih kolorita i geometrijske razigrane teksture zidnih panela, metalnih elemenata i kuhinjskih frontova sa specifičnom obradom.
Dnevnom sobom dominira prostrana modularna sofa u antracit štofu, a kao dodatni prostor za sedenje formirana je podprozorska klupa koja u isto vreme pokriva robusne radijatore u beloj boji čija pozicija i izgled se nikako nisu uklapali u zamišljenu scenografiju, čineći tako sa bočnom bibliotekom idealan kutak za čitanje ili posmatranje gradskog pejzaža u vreme dokolice.
Nasuprot sofe nalazi se TV kompozicija sačinjena od niske komode sa prostorom za odlaganje i zidnog panela sa rasvetom, koji pored estetske funkcije upotpunjavanja prostora ima i funkciju sakrivanja svih kablovskih instalacija potrebnih za TV i ostale aparate, ali i samog klima uređaja koji je smešten u “kavez” sa frontom od istegnutog metala čime je njegova funkcionalnost očuvana u celosti.
Na samom prelazu iz dnevne sobe ka hodniku i degažmanu, pozicionirana je viseća polica u industrijskom stilu razigranih i isprepletanih kubusa, sa integrisanom rasvetom koja daje specifičan pečat celom ambijentu.
Na suprotnoj strani, kao podela između kuhinje i hodnika, nalazi se noseći stub primetno velikog gabarita, koji je isprva posmatran kao smetnja i nedostatak ovog prostora, pa je kao takav naglašen zidnom tapetom sa koloritnim i egzotičnim motivima, nasuprot logičnom očekivanju da će biti maskiran nekom zidnom oblogom ili neutralnom završnom obradom zida.
Ulaznu zonu definišu dva naspramna plakarska elementa, u dominantnoj antracit sivoj boji koja je upotpunjena elementima u bogatom dekoru drveta. U jednom od ovih plakara je sakrivena funkcija vešernice, a drugi sadrži prostor za odlaganje, klupu za sedenje i ogledalo u specifičnom ramu od istegnutog metala. Kao završni element plakara koji sakriva vešernicu ponovljena je viseća polica u industrijskom stilu, ali drugačije forme, kao prožimajući element cele dnevne zone.
Spavaća soba kao glavnu karakteristiku ima nepravilnu, izuzetno izduženu geometriju, koja je presečena formiranjem zone garderobera u obliku slova “L”, sa visokim elegantnim frontovima na koji se nadovezuje prostrani bračni ležaj sa funkcijom odlaganja u podnoj kutiji i povišenom visinom dušeka. Noćni ormarići su konzolnog tipa, elegantnog i neopterećujućeg gabarita i na njih se vizuelno nastavljaju zidne obloge specifične rebraste teksture. Kolorit spavaće sobe je identičan koloritu ostalog dela stana što samim tim u ovaj prostor unosi dinamiku i bogati doživlja raznolikih materijala i tekstura, bez obzira što su svi elementi jednostavnih linija, svedeni na optimalne gabarite s obzirom da su dimenzije prostora, a naročiro širina, ograničavajuće.
Druga spavaća soba, manje površine, opremljena je kao zajednički radni prostor, s obzirom da klijenti uglavnom rade od kuće.
Kupatilo je osmišljeno kao privatna zen zona za relaksaciju i zadovoljenje svih higijenskih potreba. Neutralni kolorit pločica sa diskretnim uzorkom belog mermera, “prodrman” je dodavanjem kupatilskog nameštaja u tamnim tonovima, smaragdno zelenih pločica u zidnoj niši u zoni tuš kabine , crnog okova tuš kabine itd. Posebno zanimljivi detalji su unikatni umivaonik od kamena i polukružno ogledalo naglašenog gabarita, a sve zajedno naglašeno kombinovanim izvorima rasvete.
Iako na prvi pogled svaka funkcionalna celina ima svoj i drugačiji karakter i identitet, ipak se svaka od njih savršeno uklapa u kompletnu scenografiju celog stana.
Pratite nas i na društvenim mrežama: