„Najteže je kad nam roditelji jave da ugasimo profil deteta“

Beba i porodica 29. nov 202013:28 > 23:19
Foto: Budi Human

Mučna je stvarnost Srbije u kojoj se deca leče SMS porukama, ali svaki spasen život daje nadu da nismo potpuno propali i odjekuje osmehom. Nažalost, Fondacija Budi Human neretko se suočava i sa lošim, teškim vestima.

Iako se gotovo svakodnevno susrećemo s apelima za pomoć bolesnoj deci, srca nam lome teške i tužne borbe male Anike, male Minje, malog Olivera, ali mnogi nisu ni svesni koliko zapravo ima onih koji su prinuđeni da na taj način traže podršku.

„Fondacija Budi human trenutno ima aktivnih 530 korisnika, od toga 350 dece. Postoji neki kontinuitet da svaki dan u Fondaciju dođe jedno do dvoje novih korisnika sa zahtevom za pokretanje akcija“, otkriva nam Aleksandra Čubra iz Fondacije „Budi human“. Svaki korisnik na stranici Fondacije ima svoj profil sa fotografijom i pričom, gde potencijalni donatori mogu da se upoznaju sa situacijom i dobiju instrukcije kako mogu da pomognu. Slogan je „Jednaka šansa za sve“, ali tek pojedini slučajevi protresu javnost na višem nivou.

Pročitajte još:

„Naravno da su korisnicima sa malignim oboljenjima sredstva potrebnija jer su životno ugroženi, ali korisnici koji boluju od retkih bolesti imaju rokove do kojih bi terapiju trebalo primiti da bi imala efekta. Deca sa cerebralnom paralizom čekaju sredstva da bi išli na operativne zahvate, fizikalne tretmane, korisnici koji su doživeli traume (saobraćajne nesreće i slično) ostali nepokretni takođe čekaju donacije za operativne zahvate rehabilitaciju, tretmane matičnim ćelijama. Dakle, svima je hitno i bitno, a Fondacija nije ta koja diktira dinamiku i uspešnost akcija već roditelji dece za koju se sredstva prikupljaju, na način da sami osmišljavaju kampanju, i sami donatori“, pojašnjava Čubra.

Dakle, akcije kao što su koncerti, licitacije i slično organizuju porodica i prijatelji. Fondacija Budi human ljude usmerava na konkretne slučajeve i daje im sve potrebne informacije da na pravu adresu pošalju pomoć – putem SMS-a ili direktno na račun. Sve je transparentno i na samom sajtu možete da vidite sve brojke – prikupljenih donacija, ali i primljenih SMS poruka. Prošle nedelje je broj poruka prešao 10 miliona, što je za ljude koji rade u Fondaciji zaista velika stvar.

„Mislim da ljudska dobrota u Srbiji nikad nije bila jača. Vratila se vera u humanitarni rad“, kaže Čubra, i priseća se kako je jednom za samo tri sata poslato čak 260.000 poruka i devojčica sa kancerom je uspela da ode u inostranstvo na lečenje i vratila se izlečena.

Nažalost, dešavaju se i vesti koje nose suze.

Pročitajte još:

„Situacije gde nam roditelji javljaju da im je dete preminulo i da ugasimo profil na stranici učine da se svi osećamo jako loše. Od početka 2020. pa do danas preminulo je 30 korisnika Fondacije. Uglavnom su maligna oboljenja u pitanju. Neki su probali lečenje u zemlji, nekima je bolest uznapredovala, nekima se vratila, ima i onih koji su se kasno javili u Fondaciju, oni koji su uspeli prikupiti potrebna sredstva, otputovali i preminuli u procesu lečenja“, priča Aleksandra.

A šta se dešava kad korisnik Fondacije premine pre nego što započne lečenje? Da li se prikupljena sredstva preusmeravaju?

„Sredstva se prebacuju na zajednički fond Fondacije iz kog se vrše pozajmice za korisnike kojima je hitno  – kad je, na primer, uznapredovala bolest, zakazani termini operativnih zahvata a sredstva nisu skupili, terapije za retke bolesti koje su uslovljene rokovima“.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram