Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Foto: BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia Wellbeing 0 Namirnica koja dokazano produžava život Nevena Dimitrijević 04. avg. 2021. 08:54 Postavi Zadovoljnu za omiljeni Google izvor Više Odavno je poznato da omega 3 masti, kojih je najviše u morskoj ribi, imaju blagotvorno dejstvo na naše zdravlje, a najnovija studija otkriva da ishrana bogata njima može produžiti životni vek ljudi. Ishrana bogata masnom morskom ribom, koja je riznica omega 3 masnih kiselina, može produžiti životni vek čoveka u proseku za dodatnih pet godina, rezultati su najnovije španske studije. Najbolje izglede za duboku starost imaju ljudi sa normalnim krvnim pritiskom i holesterolom, i nepušači koji unose dovoljne količine omega 3 masti. Omega 3 su polinezasićene masne kiseline veoma zastupljene u određenim namirnicama. Pretpostavlja se da je viši nivo omega 3 u krvi jedan od garanata dugovečnosti i moćan saveznik koji može pomoći da život još dugo traje i posle 65. rođendana, pišu na sajtu eKlinika. Nije tajna i odranije je poznato da ove masti imaju blagotvorno dejstvo na ljudsko zdravlje, a najnovija studija Američkog časopisa kliničkog nutricionizma (The American Journal of Clinical Nutrition) otkrila je da ishrana bogata omega 3 mastima može produžiti životni vek ljudi. Moćna uloga omega 3 masti Ove kiseline doprinose formiranju ćelijskih membrana i smatraju se esencijalnim jer ih telo ne može samostalno proizvesti. Omega 3 masti, kako navodi istraživanje, obezbeđuju energiju za telo i koriste se za formiranje eikozanoida, koji utiču na kardiovaskularni, plućni, imunološki i endokrini sistem. Postoje tri osnovne vrste omega 3 masnih kiselina to su alfa-linolenska kiselina, eikosapentaenska kiselina i dokozaheksaenska kiselina (DHA). Suplementi DHA se obično koriste tokom trudnoće jer mogu pomoći u razvoju fetusa, posebno kada je u pitanju mozak i čulo vida. Ishrana bogata omega 3 mastima Bogati prirodni izvori omega 3 masnih kiselina su laneno ulje, soja, ulje uljane repice, određene vrste ribe, kao što su losos, tunjevina i sardine, čija semenke. Jedna od najjeftinijih vrsta ribe skuša je, kako se smatra, i najbolji izvor omega 3 masti, a sadrži i vitamin B 12, selen. Preporuka je sveže pripremljena skuša. Ishrana bogata omega 3 mastima umanjuje rizik od pojave kancera, Alchajmerove bolesti, reumatoidnog artritisa. Najduže žive nepušači koji unose dovoljne količine omega 3 masti U najnovijoj studiji učestvovali su stručnjaci Bolnice del Mar u Barseloni, s ciljem da otkriju vezu između omega 3 masti i dugovečnosti. Oko 2.240 učesnika je praćeno tokom 11 godina, a svi oni su bili podeljeni na četiri grupe: nepušače sa viskom nivoom omega 3, pušače sa visokim nivoom omega 3, nepušače sa niskim nivoom omega 3 masti u krvi i pušače sa niskim nivoom omega 3 masti. Ljudi sa visokim nivoom omega 3 masti u krvi koji ne puše su imali najduži životni vek. Pušači sa visokim nivoom omega 3 i nepušači sa niskim nivoom omega 3 su bili izjednačeni. Na kraju ljudi sa niskim nivoom omega 3 masti koji puše su imali najlošije izglede. "Ovo potvrđuje ono što smo videli u poslednje vreme. Veći nivo ovih kiselina u krvi, koji je rezultat redovne zastupljenosti masne ribe u ishrani, povećava očekivani životni vek za skoro pet godina", kaže autor studije dr Aleik Sala Vila. On smatra da redovni pušači imaju za 4,7 godina kraći životni vek. Najbolji rezultati koji vode ka dubokoj i vitalnoj starosti dobijaju se povećanjem nivoa omega 3 masnih kiselina u ishrani i redovnom kontrolom visokog krvnog pritiska i holesterola, smatraju doktori. Uvid u nivo omega 3 masti u krvi je značajan, kao i nivo holesterola i krvni pritisak, s tim da se mnogo brži i jeftiniji rezultati dobijaju dobrim nivoom omega 3 masti, pa nastojte da više koristite morsku ribu u ishrani, savetuju stručnjaci. Prerano je za definitivne zaključke Naravno, na dužinu života ne utiče samo način ishrane već i dosta ostalih činilaca, kao što su stres, nepovoljni uticaji životne sredine, izloženost hemijskim uticajima, dostupnost čiste vode, vazduha, fizička aktivnost… Stručnjaci zato planiraju da rade slična istraživanja i u Americi. Dosadašnji zaključci su sugerisali da masna vrsta ribe ima uticaj na moždane funkcije i dugovečnost. Pre bilo kakvih konačnih zaključaka očekuju se rezultati više nezavisnih strana koji će potvrditi ili odbaciti ovu tvrdnju. *** Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook TikTok Pinterest Instagram BONUS VIDEO: KELERABA dugovečnost morska riba omega-3 kiseline Komentari Pridružite se diskusiji ili pročitajte šta naše čitateljke misle Ostavite prvi komentar Ostavite komentar Čitajte komentare (0)
Poznati 0 Betsi Džonson ima 83 godine, i dalje radi špagu i još uvek je najzabavnija žena američke mode
Astro 0 Dnevni horoskop za 17. avgust: Ovnovi, priuštite sebi dobru zabavu ili susret sa zanimljivom osobom
Pop kultura 0 Serija "The Shards" je modni vremeplov u osamdesete u kom su glavne zvezde najlepša plavuša i brineta u Holivudu
Astro 0 Ova 3 horoskopska znaka ulaze u jednu od najlepših nedelja leta: Venera i Jupiter im donose sreću od 17. do 23. avgusta
Poznati 0 Madona puni 68: Fotografije koje su nekada izazivale skandale danas su estetika koju svi kopiraju
Lepota 0 Azelaična kiselina je jedan od najpotcenjenijih sastojaka u nezi kože: Ovo su najbolji proizvodi dostupni u Srbiji
Moda 0 Kristen Stjuart već 20 godina odbija jedno modno pravilo - a iza toga se krije mnogo bolja priča nego što deluje
Lepota 0 OPI je otkrio super trik za mikro frenč uz pomoć sunđera za šminkanje koji možete da primenite kod kuće
Lepota 0 Zašto koža Dankinja tako dobro stari? Tajna je u ovih 7 navika koje prevazilaze svaku beauty rutinu
Lepota 0 Ovu improvizovanu "magičnu" kremu modeli su tražili pre svakog snimanja, a onda je postala globalna beauty ikona
Wellbeing 0 Stimulacija od 25 minuta koju koriste Gvinet Paltrou i Serena Vilijams da bi mozak održale mladim
Wellbeing 1 Kako želite da vam izgleda život za 5 godina? Vežba sa Univerziteta Stanford traje samo 20 minuta, a ono što otkrijete moglo bi da vas iznenadi
Poznati 0 Kako izgleda leto kada si supermodel? Otkrivamo luksuzne destinacije na kojima ove sezone letuju najtraženije manekenke
Living 0 Pomračenje Sunca vratilo nas je u leto 1999: Kako je izgledao eclipse moment pre društvenih mreža
Pop kultura 0 Zamislite da vanbračni seks možete da imate samo jednom godišnje! Ovaj film je baš o tome