Rijana je zvanično postala milijarderka – ali ne zbog muzike

Rijana
Rijana Foto: Matt Baron / Shutterstock Editorial / Profimedia

Rijana je zvanično postala milijarderka - ali svoje milijarde nije zaradila od muzike. Brendovi koje je pevačica lansirala prepoznali su duh vremena i svih promena koje su se dogodile u političkom i kulturnom kontekstu. Kako je Rijana izgradila svoje carstvo?

Kada je Robin Fenti, svetu poznatija kao Rijana, 2017. godine pokrenula brend Fenty Beauty, cilj joj je bio da stvori kozmetičku kompaniju koja bi bila inkluzivna za sve žene, širom sveta. Dogodila se paradoksalna posledica: kompanija joj je pomogla da uđe u najekskluzivniju grupu ljudi na planeti – postala je milijarderka.

Rijana sada ima bogatstvo od 1,7 milijardi dolara, procenjuje Forbes – što je čini najbogatijom muzičarkom na svetu. Ali muzika je nije učinila tako bogatom. Najveći deo njenog bogatstva (procenjuje se na 1,4 milijarde dolara) potiče od vrednosti Fenty Beauty. Ostatak njenog bogatstva potiče od brenda donjeg veša Savage x Fenty, koji je vredan oko 270 miliona dolara, i njene zarade od karijere muzičarke i glumice.

Pedeset odsto akcija brenda Fenty Beauty poseduje francuski konglomerat luksuzne robe LVMH (koji vodi Bernard Arno, druga najbogatija osoba na svetu). Pokrenut je 2017. godine sa ciljem inkluzivnosti. Puderi brenda se nude u 50 nijansi, uključujući tamnije nijanse za žene koje se teže nalaze na tržištu – a u reklamama ih promoviše raznolika grupa ljudi.

Proizvodi su odmah postigli uspeh. Samo u prvoj godini brend je zaradio 550 miliona dolara, prema podacima LVMH-a, pobedivši druge poznate brendove poput šminke Kajli Džener i Džesike Albe.

Međutim, nije baš tačno da se sve što Rijana dotakne pretvara u zlato. U februaru, LVMH i Rijana potvrdili su u izjavi Forbesu da su okončali svoj drugi brend – modnu liniju Fenty. Lansirana je 2019. godine takođe sa ciljem inkluzivne odeće u svim veličinama. Ali, kao i mnogi luksuzni modni brendovi, propatila je tokom pandemije, objavivši svoju poslednju kolekciju u novembru 2020. godine.

Jedina primedba koju Rijanini fanovi imaju na njenu karijeru kao modnog i bjuti magnata je što nije objavila album od 2016. godine. Ali je stvorila svoj brend, koji će je sigurno i nadživeti.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram