Osnivačica dejting aplikacije Bumble, Vitni Volf Herd, navikla je da krši pravila.
Kada je 2014. pokrenula aplikaciju fokusiranu na žene, a u kojoj one koje traže partnera moraju da naprave prvi korak, mnogi su bili skeptični da će uspeti. Ali vizija Volf Herd – da će aplikacija zapravo osnažiti žene da donose sopstvene izbore, se obistinila. Bumble je postao brend i doživeo rast koji podrazumeva mnogo više od puke dejting aplikacije.
Njen uspeh sa Bumble-om joj je doneo i etiketu „Kill Bill sveta tehnologije“ – ogorčenu ženu obučenu u žuto koja traži osvetu nakon što su muškarci pokušali da je unište. Veliki deo ovakvih izveštaja se fokusirao na njeno iskustvo od pre mnogo godina kada je bila i suosnivačica Tindera. Tada je Vitni navodno uznemiravao izvršni direktor koji je takođe bio njen dečko. Zbog čitave agonije kroz koju je prošla na kraju je dala otkaz u Tinderu i tužila ih za seksualno uznemiravanje. Kako je navela – direktori Tindera su je vređali i nazivali „lažljivicom i kurvom“ kada su ona i Džastin raskinuli 2013. godine.
Jedan bivši zaposleni u Tinderu je posvedočio da su u to vreme Vitni u kompaniji govorili da „umukne“ i da su je terali da im donosi doručak. Drugi izvor je rekao da je neko pljunuo Vitni na Tinder proslavi. Maltretiranja su se samo umnožavala i Vitni je u jednom trenutku bilo dosta svega. Dala je otkaz 2014. i rešila da krene u sopstvenu startap avanturu. Tako je nastao Bumble.
Pričajući o svojoj motivaciji za stvaranje dejting aplikacije koja je prvenstveno usmerena na žene, Vitni je rekla: „Iskreno, moja ambicija potiče od nasilnih veza.“ Ona nije pretrpela samo zlostavljanje od strane svojih bivših kolega u Tinderu, već je imala i disfunkcionalne veze tokom srednje škole i na fakultetu, u kojima je bilo i nasilja.
Shvatila je da je takva toksična dinamika uobičajena u svakom društvenom okruženju, bez obzira na geografiju, kulturu ili funkciju.
„Nikada nisam imala ovako zdrave veze sa muškarcima dok to nisam stvorila. Osmislila sam ekosistem zdravih odnosa sa muškarcima u svom životu“, rekla je.
Njena poslovna ideja je donela ogroman uspeh po svim pokazateljima. Do trenutka kada je Bumble izašao na berzu u februaru 2021. godine, omogućio je „8,6 milijardi konekcija među desetinama miliona korisnika u 237 zemalja od 2014“, a danas je njegova vrednost procenjena na skoro tri milijardi dolara. Vitni je u 31. godini postala milijarderka.
Kao izvršna direktorka i jedna od najbogatijih žena na planeti, Vitni Volf Herd ima veliku odgovornost. Istovremeno, ona je ponosna na skokove i padove koje je imala od kad je tužila svog bivšeg poslodavca pre mnogo godina.
„Mesecima mi je bilo teško da ne osećam kao da su mi svi ti ružni osećaji utisnuti na čelo. Utonula sam u duboku depresiju. Imala sam nesanicu i pila sam previše u slabom pokušaju da otupim bol i strah koji sam doživljavala“, napisala je u kolumni za Harper’s Bazaar.
Vremenom je uspela da nađe svetlo na kraju tunela. Tada je odlučila da treba da „promeni stvari“ i izgradi bolju budućnost za žene.
„Ta želja da napravim razliku mi je pomogla da se vratim na noge“, rekla je ona.
Vitni je lako mogla da napusti industriju nakon odlaska iz Tindera, posebno sa nagodbom od milion dolara koju je dobila. Međutim, znala je da to nije dovoljno, morala je da uradi nešto novo i investira da bi napravila razliku u životima drugih žena.
U međuvremenu, Volf-Herd se udala za teksaškog naftnog magnata koji je nasledio biznis od oca i pošto je rodila njihovo prvo dete 2019. godine, učinila je Bumble sjajnim primerom roditeljskih prava, a novopečenim mamama u kompaniji deli izdašne bonuse, daje plaćena odsustva i fleksibilno radno vreme.
Bumble je rezultat izuzetno posvećenog tima koji je jako naporno radio da pokaže da žene mogu, treba i da će napraviti prvi korak. Kada su ljubavne veze bolje za žene, bolje su za sve“, napisala je na Instagramu.
***
Bonus video: Humanitarna modna revija šnajderki iz Sombora
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: