Rizikovala sam – tako je nastao brend koji je osvojio kupce

Njena priča 25. jan 202114:42 > 11. maj 2021 15:06
Foto: Promo

Napustila je dugogodišnju karijeru i rad u kompanijama okrenuvši se sopstvenom biznisu. Taj, neki bi rekli, rizik da stvori svoj brend urodio je plodom budući da se njeni inovativni proizvodi danas nalaze na policama dm-a, najvećeg drogerijskog lanca u Evropi. Preduzetnica Ljiljana Reljić govori o svom razvojnom putu i njenoj prirodnoj kozmetici za negu lica Biona, koja osvaja srca kupaca širom naše zemlje.

Napustivši tadašnji posao i karijeru dugu dve decenije, osnovali ste sopstvenu firmu Prefer Cosmetics 2015. godine. Šta vas je motivisalo na tako hrabar potez?

U karijeri dugoj 20 godina, radeći u velikim kompanijama, na pozicijama od tehnologa do direktora, shvatila sam jedno – za uspeh je važno biti drugačiji i korak ispred drugih. Još tada sam imala ideju da stvorim domaći brend, međutim, uvek sam dobijala odgovor da još nije vreme za tako nešto, da kod nas na tržištu nema mesta za takve proizvode i da kupci favorizuju ustaljene velike brendove. Ja sam verovala da je ovo moguće.

Želela sam da stvorim proizvode na koje ću biti ponosna i koji će biti vrhunac moje karijere. Znala sam da će biti veliki izazov napraviti proizvode koji će prema svim parametrima biti na visokom nivou i iznad velikih svetskih kozmetičkih kuća, kako bih uopšte imala šansu na tržištu. Tako je sve počelo.

Krajnji rezultat vašeg rada jeste brend Biona, koji ste plasirali u okviru projekta dm Inkubator, kompanije dm. Ova kolekcija za negu lica zaista je nešto inovativno u domaćoj industriji lepote. Organska celularna voda jabuke, zeleni kavijar – samo su neki od sastojaka Bioninih preparata. Šta vaš brend čini toliko specifičnim?

Biona je kolekcija za negu lica koju čine serumi, kreme i micelarna voda. Ona je oličenje naše ideje da kreiramo proizvode koji ne sadrže štetne sastojke, kao ni supstance životinjskog porekla. Godinama sam pratila trendove u industriji lepote i uvidela sam da su prirodni proizvodi u usponu i da se polako budi svest kupaca o tome koliko je važno ne samo šta unosimo u organizam, već i šta nanosimo na telo.

Naši proizvodi u svom sastavu imaju komponente koje su eko-sertifikovane i koje potiču iz raznih delova sveta. Počeli smo od organske celularne vode jabuke, kao domaće komponente na koju smo veoma ponosni. Zatim, tu su matične ćelije mahovine, zeleni kavijar iz morskih algi, mnogobrojni biljni ekstrakti, ulja, buteri iz svih krajeva sveta. Kombinacija ovih prirodnih sastojaka i blagotvorni efekti jesu upravo ono što Bionu čini specifičnom. Pored svega toga, naši proizvodi imaju i originalno pakovanje koje je jedinstveno na našem tržištu.

Iz ove vremenske perspektive, mislim da smo ostvarili našu viziju da stvorimo ekskluzivan proizvod svetskog ranga i da ga, pri tome, kupcima ponudimo po pristupačnoj ceni.

Foto: Promo

Teško je osmisliti i započeti proizvodnju takvog proizvoda koji sadrži visokokvalitetne sastojke, a još teže plasirati ih na tržište. Vi ste imali tu sreću da postanete polaznik dm Inkubatora koji vam je omogućio da razvijete svoje proizvode i ponudite ih kupcima kroz police dm drogerija. Šta vam je donela ova poslovna prilika?

Od ideje do realizacije proizvoda dug je put. Verujem da mnogo ljudi ima ideju o nečem novom, kao što sam ja imala, ali kada se dođe do plasiranja proizvoda, tu se stvaraju prepreke. Ja sam imala sreću da u trenutku mog razmišljanja o novom brendu kompanija dm pokrene projekat dm Inkubator. To je bila velika šansa za nas. Iako je želja za ovakvim poduhvatom bila velika, bio nam je potreban partner koji će pomoći da proizvod stigne do kupaca.

Kao mali proizvođač, kroz dm Inkubator dobila sam priliku da od vrhunskih stručnjaka iz najrazličitijih oblasti dobijem stručnu podršku u razvoju i plasmanu proizvoda i steknem nove veštine iz oblasti kozmetologije, tehnologije, marketinga, unapređenja poslovanja i slično. Ta podrška kompanije dm i partnera projekta nastavila se do danas. Nedavno nam je Razvojna agencija Srbije (RAS), jedan od partnera dm Inkubatora, omogućila da dobijemo finansijsku podršku za dalji razvoj poslovanja u maksimalnom iznosu do 992 hiljade dinara po proizvođaču, kao i, dodatno, mentorsku uslugu u trajanju od 50 sati. RAS nas podržava subvencijama za registraciju proizvoda za EU, kao i za njihov dalji razvoj, na čemu smo im neizmerno zahvalni.

Iz ugla sada već uspešne preduzetnice, kako ocenjujete ovaj biznis model dm Inkubatora? Da li su takvi projekti zapravo naša šansa za pokretanje domaće privrede?

Projekat dm inkubator je nešto najbolje što se desilo u mojoj karijeri. Za mene, kao i za ostale proizvođače, ovo je bila sjajna prilika za izlazak na tržište, kada se ima u vidu konkurentnost u industriji lepote. Mi ne samo da smo dobili šansu da se nađemo na policama dm drogerija, već se ta podrška dalje nastavlja. Tako je kompanija dm nedavno pokrenula proceduru kojom će svima nama koji ispunjavamo postavljene uslove i kriterijume omogućiti da dobijemo žig „Čuvarkuća“ Privredne komore Srbije, kao garanciju vrhunskog kvaliteta domaće radinosti.

Smatram da je ideja za ovakav projekat odlična i da pruža mnogo mogućnosti malim proizvođačima da dođu do kupaca i da se sazna za njihove proizvode. Upravo zato smatram da je ovaj model zaista sjajan za dalje pokretanje domaće privrede na obostranu korist, kako kompanija i njihovih kupaca, tako i domaćih preduzetnika. Takođe, ovaj projekat mi je omogućio da upoznam izuzetne ljude, koji su osnivači divnih domaćih brendova kao što su Zoya kozmetika, Coquette rumenila u tubi, PRIRODNo1 namazi, Taste of the West miksevi organskih suvih pečuraka, i čije proizvode rado preporučujem svima.

Koliko kupci u našoj zemlji prepoznaju prirodnu kozmetiku? Možemo li biti kompetitivni na globalnom tržištu kada je reč o prirodnim preparatima?

Mislim da su ljudi shvatili dobrobiti kako organske hrane, tako i prirodne kozmetike. Kada je reč o mom iskustvu, prijatno su me iznenadili interesovanje i tako velika podrška kupaca, posebno mladih devojaka. Nisam očekivala da su one toliko naklonjene prirodnim proizvodima, da su edukovane o sastojcima, da pažljivo čitaju deklaracije i prepoznaju šta je zaista prirodno, a šta ne.

Naša zemlja je bogata prirodnim resursima i mislim da je potrebno da se domaći preduzetnici što više podrže u razvoju proizvodnje. Mi komponente u velikom broju kupujemo iz raznih krajeva sveta, a vrlo je izvodljivo napraviti sistem zahvaljujući kojem ćemo sve komponente kupovati ovde, u našoj zemlji.

Kada se upuštate u sopstveni biznis, suočavate se s brojnim izazovima. Kako ste prebrodili takve situacije? Moglo bi se na vašem primeru reći da se iza svake prepreke zapravo krije nova prilika.

Od samog početka vodim se time da je u poslu potrebno biti inovativan i uvek korak ispred konkurencije. Svaki početak je težak, ali kada verujete u nešto, nemate vremena za razmišljanje o problemima. Rešavate ih i idete dalje.

Važno je da imate dobar tim, u kom svako obavlja svoj deo posla i ujedno veruje u ostvarenje cilja. Ja sam verovala da će doći vreme za realizaciju mojih ideja, dugo sam predano radila na tome i onda mi se zaista ukazala prilika – dm Inkubator. To je bila šansa koja se ne propušta. Svi problemi koji su nas pratili bili su beznačajni u odnosu na mogućnost koju smo dobili.

I za kraj, šta biste poručili drugim malim proizvođačima u Srbiji?

Poručila bih im da budu istrajni, kreativni, da ne odustaju od svojih ideja i da traže svoju šansu. Nema veće satisfakcije od toga kada ljudi prepoznaju vaš trud, hvale vaš proizvod i preporučuju ga drugima.

Tagovi