Sav besmisao luksuzne robe staje u ovu sliku: Možete li da prepoznate koja bunda košta 360 evra, a koja 8.500

Foto: Promo/nordstrom, Promo/Guess

Luksuzna moda je uvek bila skupa, ali u poslednje vreme cene vrtoglavo rastu, dok dizajneri ne odmiču mnogo dalje od kopiranja. Čini se da svaki brend pravi istu stvar, a jedina velika razlika je logo.

Dok ima luksuznih brendova, biće i onih koji kopiraju njihov dizajn i prodaju ih za višestruko manje para. Primer za to su dve bunde sa fotografije gore. Levo je model Sain Laurent koji košta 8.500 evra, a desno Guess čija cena je 360. To što ćete u Zari pronaći kopiju Prada mokasina nije novina, ali jedna druga pojava u modnoj industriji jeste. Radi se o gotovo identičnim modelima luksuznih brendova koji koštaju basnoslovno iako im očigledno manjka originalnost.

Kako ističe Diet Prada, Row Margaux IT torba jako liči na Prada model, a jeftinija je od njega samo 90 dolara. Obe će vas koštati nešto više od 5.000 dolara.

View this post on Instagram

A post shared by Diet Prada ™ (@diet_prada)

Brendovi za poskupljenja krive povećanje inflacije i rastućih troškova, ali zar to nije samo strategija pozicioniranja? Svi traže da budu sledeći Hermes ili Chanel, a i ova dva brenda se jure po pitanju sličnih komada. Gucci je sve svoje nade uložio u Sabata De Sarna, eliminišući mogućnost da se pojave jeftine kopije u Zari, ali Kering prognoza za prvi kvartal im predviđa pad prihoda od 20%.

Gucci
Gucci, Foto: Gucci via Bestimage / Bestimage / Profimedia

Čak i Hermes, koji je ustoličen na vrhu luksuznog trona, izgleda kao da počinje da gubi dodir sa stvarnošću.

Izuzetno je teško domoći se nekih njihovih čuvenih torbi, a to važi i za istinske obožavateljke koje imaju mnogo novca. Jedna stvar koja trenutno izaziva čuđenje je Hermes pletena torbica od 8.100 dolara koju nude u „nasumičnoj“ boji.

hermes
Foto: Hermes

Tako je – kupci ne mogu da biraju šta će dobiti za svoje pare. U opisu proizvoda je navedeno „dezeni i boje vašeg proizvoda će biti iznenađenje“. Daš osam hiljada, zatvoriš oči i čekaš.

Tu je i romantični brend Chloe koji je u modu vratio boho stil. Jedna njihova haljina od šifona u karamel nijansi košta neverovatnih 26.190 dolara.

Chloe
Chloe haljina od 26.000 dolara, Foto: FashionPPS / Zuma Press / Profimedia

Tu je i džemper Loro Piana od 12.000 dolara. Gucci suknjica od 2.600 dolara napravljena je od mikro komada materijala.

Prema modnim analitičarima pet odsto bogatih klijenata je odgovorno za preko 40 odsto prodaje luksuzne robe. Brendovi su basnoslovno podigli cene, ciljajući na manju publiku sa dubljim džepom, ali da li ta publika kupuje? Na osnovu podataka o kreditnim karticama, prodaja luksuznih proizvoda u SAD je u stalnom opadanju otkako je dostigla maksimum nakon pandemije.

Kupci „srednje klase“ koji su nekada štedeli da bi kupili odabran luksuzni komad ostaju u prašini. Ekskluzivnost je oduvek bila stub luksuza, ali sada se čini da je rezervisana za jedan odsto stanovništva.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram