Najbolje obučene žene i danas imitiraju njen stil, a svet ne može da se oporavi od načina na koji je stradala

Foto: PHOTOlink / Everett / Profimedia; William Regan / Zuma Press / Profimedia

Postala je ideal za sve što se smatralo klasikom i dalekom elegancijom.

Kerolin Beset nije bila poznata, posebno u krugovima u kojima se kretao Džon Kenedi junior. Nije bila holivudska starleta, kraljevskog porekla, niti devojka iz visokog društva. Poreklom iz Vajt Plejnsa u Njujorku, živela je na Menhetnu i radila u modi, a najpoželjniji mladi neženja odrekao se te titule zbog nje.

Bili su zlatni par koji je zračio lepotom, atraktivnošću, ali i blistavim umom. Iako je sin bivšeg predsednika svima bio poznat, u centru pažnje uvek bila je Karolin. Ljubazno je tolerisala kamere na javnim događajima, molila je paparace za distancu i poštovanje van crvenog tepiha i retko se fotografisala za novine i magazine. Ipak, kada je reč o najvećim modnim ikonama devedesetih, Karolin Baset zauzima prvo mesto. Njen poseban i drugačiji stil od tadašnjih modnih trendova, koje ona nikada nije prihvatila, bio je kao udica za paparace i tabloide koji je nikada nisu ispuštali iz vida.

Karolin je favorizovala trendi i minimalistički stil, koji je slavio klasične odevne komade kao što su košulja, haljina i kaput, što je bio izuzetno hrabar i inovativan potez u to vreme. Ona je posebnu pažnju pridavala kvalitetu i kroju, birala je luksuzne tkanine i čiste linije, i jednostavan, aristokratski stil iznad trendova. Upravo to je razlog što njena modna zaostavština živi i 24 godine nakon njene smrti, a „tihi luksuz“ i „capsule wardrobe“ su pojmovi koji privlače gomilu trendseterki i danas. Iako je tada bilo svega nekoliko modnih dizajnera koji su podržavali ovakav stil, kao što su Yamamoto, Jil Sander, Ann Demeulemeester i Alaia, dve i po decenije kasnije sve velike modne kuće seciraju stare autfite Kerolin Baset i šire lekcije kraljice mode.

Zato u knjizi o njoj, Sunita Kumar Nair kaže: „Karolin Beset Kenedi je hodala kako bi The Row mogao da trči“. Sem poznatog modnog brenda, ona je inspirisala i reditelja Dejvida Finčera, koji je pre snimanja trilera Gone Girl savetovao glavnoj glumici Rozamund Pajk da proučava Karolin. Tim glumice Robin Rajt u seriji „Kuća od karata“ stalno je izučavao modne preference Kerolin B. Njeni stajlinzi su nadahnuli savremene modne kuće kao što su Toteme, Khaite, The Row i Celine. Kakve god da su bile interpretacije Karolin – direktne ili indirektne – jasno je da su njena misterioznost i posebnost bili dovoljna inspiracija za mnoge likove iz savremene pop kulture.

Ono što je nju činilo jedinstvenom bila je pre svega averzija prema ciklusu trendova, umesto toga birala je da zadrži laganu rotaciju osnovnih, ali odabranih komada, uključujući plave Levi’s farmerke, GAP majice i Prada kaput, koji je pravljen samo za nju u tri boje. Nije imala veliki garderober i nije prihvatala poklone od dizajnera. Želela je da ostavi svoj pečat.

Za razliku od svekrve, Džeki Kenedi, izbegavala je glamur luksuznih modnih kuća kao što su Oscar de La Renta i Valentino, umesto toga naginjala je avangardnijim autfitima koji ne postavljaju jasne rodne granice i ruše ideje o „ženskoj“ modi.

Njen vanvremenski minimalizam i jedinstveni stajlinzi zacementirali su je kao muzu stila koja je bila mnogo ispred svog vremena. Njen način oblačenja se često danas može videti na Hejli Biber ili Beli Hadid.

Njen poseban dar je bio to što je uvek izgledala kao da se obukla za tri minuta, dok je svaki detalj i šav ipak bio promišljen i uparen sa najvećim umećem. Upravo je to ono „nešto“ što je Kerolin isticalo iz mase i što danas mnoge modne influenserke, modeli i poznati pokušavaju da oponašaju.

Ona je postala modna ikona već na dan svog venčanja. Ceo svet je ostao zapanjen, ne samo zbog činjenice da je par upriličio jednostavno i intimno venčanje za samo 40 gostiju, već prvenstveno zbog venčanice koju je kreirao tada gotovo nepoznati dizajner Narciso Rodriguez, njen bliski prijatelj i kolega.

Karolin je nosila veo od svilenog tila i satenske sandale od kristalnih perli modne kuće Manolo Blahnik, na rukama su joj bile dugačke bele rukavice koje su držale buket ljiljana. Kosu je skupila u punđu i zategla ukosnicom koja je pripadala njenoj svekrvi, Žaklin Kenedi Onazis. Bila je prelepa, savršena i svoja.

Nakon venčanja, a sve do tragičnog 16. jula 1999. godina, kada je poginula u padu aviona kojim je upravljao sam Džon, njen opušten i „hladan“ stil oblačenja podigao je lestvicu i oblikovao streetstyle kakav danas poznajemo. Sveže, blistavo lice i blago raščupana kosa, postali su sinonim za minimalizam.

„Must have“ cipele ove sezone bile su omiljene gospođi Kenedi – tanki kaišići, kežual luk, minimalne potpetice daju im mogućnost da podjednako dobro idu uz džins kao i uz haljine.

„School girl“ trend je ove sezone ultra popularan, a Karolin ga je nosila bolje nego iko. Duboke čizme, kratka suknjica sa faltama, opuštena košulja i ukrojeni zeleni džemper su autfit koji vredi prekopirati.

View this post on Instagram

A post shared by Bella Feoli (@bella.feoli)

Tu je i kombinacija koja je nekada karakterisana kao strogo zabranjena. Karolin je besprekorno nosila sklop bež i crne u svim oblicima – bledu žutosmeđu „pencil“ suknju sa crnim džemperom i braon čizmama ili crnu majicu sa bež pantalonama i mokasinama.

John Barrett/Photolink/Mediapunch / Shutterstock Editorial / Profimedia

Od detalja je posebno volela da nosi marame na glavi, u svom opuštenom i kežual stilu. Na primer uz belu majicu i široki crni blejzer.

Ipak, kada je u pitanju kombinovanje klasičnih komada na elegantan način, malo ko je mogao da se takmiči sa Kerolin. Za gala svečani događaj u Muzeju američke umetnosti Vitni, transformisala je običnu belu košulju u luksuzni modni komad. Otkopčavši je do grudnog koša, zasukavši rukave i dodavši dugačku usku suknju, crne sandale i torbu sa zlatnim perlama, dobila je autfit koji je bio oličenje glamura bez ugrožavanja njene dobro poznate estetike.

Šta je elegantnije i više sofisticirano od crne haljine? Kerolin je nosila svoje sa rukavicama i špicastim cipelama na štiklu kako bi održala jednostavan i monohromatski izgled, a radi balansa kosu je podizala u opuštenu punđu.

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram