Izraz "kultni proizvod" danas se koristi prilično neselektivno i, kao rezultat toga, donekle je izgubio svoje značenje. Međutim, Lyst Index je jedina mera pomoću koje se takav traženi status može zvanično utvrditi.
Globalna modna platforma za onlajn kupovinu analizira ponašanje više od 160 miliona korisnika kako bi otkrila koji su proizvodi i brendovi zaista najpopularniji i najtraženiji – na osnovu pretraga, pregleda, prodaje, pominjanja i angažovanja na društvenim mrežama. Rezultat? Zvanična Lyst lista 10 najtraženijih proizvoda i brendova svaka tri meseca – a najnovija je upravo objavljena.
Tokom protekle dve godine, Miu Miu i Loewe su se nadmetali za prvo mesto na Lyst Indexu najpopularnijih modnih brendova na svetu (s tim da je Miu Miu uglavnom nosio krunu). Danas se pojavio se novi brend koji je preuzeo prvo mesto: Saint Laurent by Anthony Vaccarello. Kako je objavljeno, francuska modna kuća skočila je za dva mesta, pretekavši i Loewe i Miu Miu, i po prvi put zauzela poziciju broj jedan.

Njihov uspeh može se pripisati više faktora. Prvo, 2025. godina je donela renesansu takozvane „boom boom“ mode, predvođene Saint Laurent nedavnim revijama. Drugo, model cipela Le Loafer postao je izuzetno tražen. Uz čizme i mikro torbice, YSL mokasine proglašene su drugim najtraženijim proizvodom ovog kvartala, odmah iza japanki brenda Havaianas, čija je pretraga porasla za 34%.

Iako nas je iznenadilo da se Miu Miu našao na drugom mestu, najveće iznenađenje ovog kvartala je nezaustavljivi uspon brenda COS, koji je skočio za četiri pozicije i postao treći najpopularniji brend na svetu. Slede The Row na četvrtom mestu, uz rast potražnje od 28%, zatim Coach, Prada i Bottega, dok je Loewe pao na osmo mesto. Kod Burberryja, situacija se popravlja – britanski brend popeo se za četiri pozicije i sada zauzima 13. mesto.

Sjajan kvartal imao je i Nike, sa čak dva modela obuće na listi najpopularnijih proizvoda: Nike x Jacquemus Moon i Nike Shox TL. U međuvremenu, trend tihog luksuza i dalje dominira – COS-ov džemper nalazi se na trećem mestu liste proizvoda, a mokasine The Row na četvrtom. Kim Kardashian i njen brend Skims zauzeli su peto mesto sa „nipple“ brushalterom.
U neočekivanom obrtu, najveće zvezde Lystovog izveštaja za treći kvartal 2025. godine su upravo Saint Laurent i COS – dva brenda sa potpuno suprotnim estetikama: boom boom naspram tihog luksuza. Za sada, izgleda da važi pravilo: više je više.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:









