„Dijagnoza“ koja stoji iza trenda ružnih cipela

ružne cipele
Ružne cipele; Frederic Nebinger / Bestimage / Profimedia

Ljudsko oko voli sklad, simetriju, sve ostalo primećujemo kao – neugledno, neočekivano, čudno, pa i ružno. Vizuelno nas uznemirava ono što menja proporcije ljudskog tela i izobličuje ih. Pa, zašto su se onda desili oni trendovi ružne obuće? Upravo zato.

Estetika ružnog svet mode osvaja već godinama, a tome su pomogle i društvene mreže s morima skladnih, lepih fotografija na kojima se više ništa ne ističe. Na takvom terenu, Balenciaga ogromne jakne, glomazne patike, Gucci slojevite kreacije u kojima modeli izgledaju poput zbunjenih penzionera, samo su deo priče o neobičnim modnim vizualima u vremenu koje vapi za raznolikošću.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gucci Official (@gucci)

Jer kako se istaći kad su svi skladni (čitaj: filtrirani)? Tako što ćemo izbaciti taj utopijski svet iz takta, staviti realnu sliku ili promenjenu na način da deluje kao da ima bag, grešku u kroju, obliku, formi, piše 24sata.hr. Nešto poput karikature koja je vrlo upadljiva umetnuta u niz umetničkih fotografija.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Balenciaga (@balenciaga)

Takvo dejstvo ima i cipela koja ne laska nozi, jakna koja menja proporcije našeg tela, kreacije koje siluetu čine neočekivanom i čudnom, sve nas to vizuelno uzbuđuje i privlači pažnju.

Stavi 10 savršenih figura i jednu nesavršenu i baš ta će te privući, poput neke greške. Stavi 10 različitih figura, nijedna se ne ističe, ali svaka je posebna za sebe.

Zato su neki brendovi i dizajneri svet koji istražuje estetiku neobičnog i nestandardno lepog učinili uticajnim. Primer su već spomenuti Balenciaga, odnosno Demna Gvasalia, zatim Alessandro Michelle u Gucciju, John Galliano za Maison Margielu, Rick Owens, Phoebe Philo čije žute krznene štikle, kao i one s nalakiranim prstima, izazivaju mentalni šok i „wow“ efekat.

Pročitajte još:

Ipak, neki će u momentu kad stvarno požele te kreacije na sebi, zapitati: šta nije u redu sa mnom?  Sve je u redu, jednostavno se naviknemo. Brendovi, hteli mi to ili ne, utiču na naš način modnog razmišljanja i zapravo manipulišu našim svakodnevnim stilom.

Mediji takođe utiču na mišljenje o tome šta je lepo – atraktivno,  poznato i priznato. Što duže smo okruženi određenim slikama, one su nam poznatije, a time ih ujedno lakše prihvatamo.

Sve ovo nije loša vest. Davno su prošla vremena kad je moda obožavala samo siluete koje su isticale ženske atribute i jednoličnost muškog odevanja. A u eri raznolikosti i androginih likova, ličnost je ključna i lepota nije univerzalna.

***

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram