
Nova Cruise Max Mara kolekcija je oda Napulju i glumicama Sofiji Loren i Silvani Mangano.
Zamislite Silvanu Mangano u filmu „Gorak pirinač“ iz 1949, sa podvrnutim šortsem dok se probija kroz poplavljena polja pirinča, ili Sofiju Loren u filmu Vittorija de Sike „Juče, danas, sutra“ iz 1963, sa Marčelom Mastrojanijem — kako zavodljivo pozira u crnom donjem vešu na bioskopskom plakatu.
Kolekcija Cruise Max Mara je ove sezone bila nešto senzualnija i namenjena slobodnom duhu žene koja smelo nosi šorts ispod kratkog topa i visoke kožne čizme.

„Mislim da je italijanski stil, koji je osvojio maštu ljudi širom sveta, zapravo popularizovan filmom isto koliko i modom“, rekao je dizajner Ian Griffiths uoči revije, održane u utorak uveče.
On tvrdi da su glumice poput Mangano i Loren bile globalna inspiracija i da su doprinele izgradnji italijanskog stila u vremenu kada modni dizajneri još nisu bili u prvom planu.
„Mislim da i danas živimo to nasleđe“, kaže Griffiths.

Na reviji su prisustvovale i savremene zvezde kao što su Šeron Stoun i Gvinet Paltrou, a ceo događaj se odigrao u La Reggia di Caserta.

Caserta se nalazi oko 30 kilometara severno od Napulja, a Kraljevska palata — najveći kompleks izgrađen u Evropi u 18. veku, zaštićen od strane UNESCO-a — podignuta je kao rezidencija vladara. Napulj je bio ključan za Griffithsa tokom stvaranja ove kolekcije.

„Okrenuli smo se najekstremnijem italijanskom gradu, onom koji najviše odiše italijanskim duhom, jer je ova kolekcija upravo o tome — o italijanskom duhu, ako tako hoćete da ga nazovete. A u Napulju ga ima u izobilju, tog duha i energije“, rekao je dizajner.
„Svi znaju priču o Napulju tokom i nakon rata. Ako pročitate knjigu ‘Napulj ’44’ Normana Luisa, on na početku opisuje užas u kom su ljudi tada živeli, ali knjigu završava u divljenju prema njihovoj hrabrosti, odlučnosti i duhu. I upravo tu nesalomivu italijansku energiju želeo sam da obeležim ovom kolekcijom.“

Istovremeno, upečatljiva barokna građevina sa štukaturama i freskama doprinosila je kontrastu sa savremenom ženom inspirisanom Mangano – obučenom da odgovori izazovima svakodnevnog života, u skladu sa DNK brenda Max Mara. Osnivač Achille Maramotti je jednom rekao da želi da oblači „žene lokalnih lekara i advokata“, jer je znao da će upravo one predvoditi promene.

Iako ženstvena i senzualna, kolekcija je sadržala i muške elemente — počevši od jednostavnih mokasina koje su nosile manekenke.
Max Mara je sarađivala sa čuvenim napuljskim majstorom za izradu kravata E. Marinellom i kreirala je svilena pidžama-odela ukrašena njegovim motivima.

Griffiths je odabrao Marinella dezene iz 1951. godine kako bi ublažio bujnu ženstvenost ove kolekcije dozom muške elegancije. Ti motivi pojavljuju se na mini suknjama s resama, dugim lepršavim bluzama, kao i trapez-suknjama do kolena koje podsećaju na pedesete.
„Ova kolekcija stiže u prodavnice u novembru, i to je ono što kupujete kada je vreme loše, a praznici se približavaju“, rekao je Griffiths.

Košulje sa prugama u roze i plavoj, uz bele kragne i manžetne, nosile su se ispod laganih i dekonstruisanih sakoa izrađenih u saradnji sa napuljskim krojačem Vincenzom Cuomom.
„Ovde je toliko toplo da su krojači naučili da iz sakoa izbace sve osim suštine“, objasnio je dizajner.
Kaputi su zaštitni znak Max Mare i ni ovog puta nisu razočarali — sa pojasom, šalom-kragnom ili resama. Prepoznatljivi „teddy“ kaput prikazan je u nežnoj roze nijansi ili u skraćenoj verziji bez rukava.

Pune suknje kružnog kroja nosile su se ispod topova bez bretela i kratkih pelerina. Pojedini komadi imali su print koji je oponašao bogate dekoracije palate, ali u suptilnoj, neutralnoj paleti boja.
Za večernje izlaske, Griffiths je prikazao haljine bez bretela prekrivene kristalima — jer, kako kaže, „to je efektan način da se završi revija, sjaj nikad ne gubi moć“, dodao je sležući ramenima. I zaista, u kontekstu prelepe lokacije, ispod ogromnih svodova arkada, uz negovane vrtove, fontane i statue, efekat je bio još snažniji.

Griffiths ostaje dosledan ideji da ženama ponudi komade koji imaju snažan element novine, čak i senzualniji od onoga što bi inače nosile, ali dizajnirane tako da se u njima osećaju potpuno samopouzdano.

U skladu sa tim izgledale su i gošće revije, u tonovima koji deluju poput modne bajke, sa detaljima koji slave žensku senzualnost na najbolji mogući način.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama: