Detalji s Cruise Max Mara revije koji su oda ženstvenosti sa stavom

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Nova Cruise Max Mara kolekcija je oda Napulju i glumicama Sofiji Loren i Silvani Mangano.

Zamislite Silvanu Mangano u filmu „Gorak pirinač“ iz 1949, sa podvrnutim šortsem dok se probija kroz poplavljena polja pirinča, ili Sofiju Loren u filmu Vittorija de Sike „Juče, danas, sutra“ iz 1963, sa Marčelom Mastrojanijem — kako zavodljivo pozira u crnom donjem vešu na bioskopskom plakatu.

Kolekcija Cruise Max Mara je ove sezone bila nešto senzualnija i namenjena slobodnom duhu žene koja smelo nosi šorts ispod kratkog topa i visoke kožne čizme.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

„Mislim da je italijanski stil, koji je osvojio maštu ljudi širom sveta, zapravo popularizovan filmom isto koliko i modom“, rekao je dizajner Ian Griffiths uoči revije, održane u utorak uveče.

On tvrdi da su glumice poput Mangano i Loren bile globalna inspiracija i da su doprinele izgradnji italijanskog stila u vremenu kada modni dizajneri još nisu bili u prvom planu.

„Mislim da i danas živimo to nasleđe“, kaže Griffiths.

Foto: Razzano/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

Na reviji su prisustvovale i savremene zvezde kao što su Šeron Stoun i Gvinet Paltrou, a ceo događaj se odigrao u La Reggia di Caserta.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Caserta se nalazi oko 30 kilometara severno od Napulja, a Kraljevska palata — najveći kompleks izgrađen u Evropi u 18. veku, zaštićen od strane UNESCO-a — podignuta je kao rezidencija vladara. Napulj je bio ključan za Griffithsa tokom stvaranja ove kolekcije.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

„Okrenuli smo se najekstremnijem italijanskom gradu, onom koji najviše odiše italijanskim duhom, jer je ova kolekcija upravo o tome — o italijanskom duhu, ako tako hoćete da ga nazovete. A u Napulju ga ima u izobilju, tog duha i energije“, rekao je dizajner.

„Svi znaju priču o Napulju tokom i nakon rata. Ako pročitate knjigu ‘Napulj ’44’ Normana Luisa, on na početku opisuje užas u kom su ljudi tada živeli, ali knjigu završava u divljenju prema njihovoj hrabrosti, odlučnosti i duhu. I upravo tu nesalomivu italijansku energiju želeo sam da obeležim ovom kolekcijom.“

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Istovremeno, upečatljiva barokna građevina sa štukaturama i freskama doprinosila je kontrastu sa savremenom ženom inspirisanom Mangano – obučenom da odgovori izazovima svakodnevnog života, u skladu sa DNK brenda Max Mara. Osnivač Achille Maramotti je jednom rekao da želi da oblači „žene lokalnih lekara i advokata“, jer je znao da će upravo one predvoditi promene.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Iako ženstvena i senzualna, kolekcija je sadržala i muške elemente — počevši od jednostavnih mokasina koje su nosile manekenke. 

Max Mara je sarađivala sa čuvenim napuljskim majstorom za izradu kravata E. Marinellom i kreirala je svilena pidžama-odela ukrašena njegovim motivima.

Foto: Razzano/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

Griffiths je odabrao Marinella dezene iz 1951. godine kako bi ublažio bujnu ženstvenost ove kolekcije dozom muške elegancije. Ti motivi pojavljuju se na mini suknjama s resama, dugim lepršavim bluzama, kao i trapez-suknjama do kolena koje podsećaju na pedesete.

„Ova kolekcija stiže u prodavnice u novembru, i to je ono što kupujete kada je vreme loše, a praznici se približavaju“, rekao je Griffiths.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Košulje sa prugama u roze i plavoj, uz bele kragne i manžetne, nosile su se ispod laganih i dekonstruisanih sakoa izrađenih u saradnji sa napuljskim krojačem Vincenzom Cuomom.

„Ovde je toliko toplo da su krojači naučili da iz sakoa izbace sve osim suštine“, objasnio je dizajner.

Kaputi su zaštitni znak Max Mare i ni ovog puta nisu razočarali — sa pojasom, šalom-kragnom ili resama. Prepoznatljivi „teddy“ kaput prikazan je u nežnoj roze nijansi ili u skraćenoj verziji bez rukava.

Deva Cassel Foto: Razzano/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

Pune suknje kružnog kroja nosile su se ispod topova bez bretela i kratkih pelerina. Pojedini komadi imali su print koji je oponašao bogate dekoracije palate, ali u suptilnoj, neutralnoj paleti boja.

Za večernje izlaske, Griffiths je prikazao haljine bez bretela prekrivene kristalima — jer, kako kaže, „to je efektan način da se završi revija, sjaj nikad ne gubi moć“, dodao je sležući ramenima. I zaista, u kontekstu prelepe lokacije, ispod ogromnih svodova arkada, uz negovane vrtove, fontane i statue, efekat je bio još snažniji.

Foto: Razzano/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

Griffiths ostaje dosledan ideji da ženama ponudi komade koji imaju snažan element novine, čak i senzualniji od onoga što bi inače nosile, ali dizajnirane tako da se u njima osećaju potpuno samopouzdano.

Foto: Razzano/BFA.com / Shutterstock Editorial / Profimedia

U skladu sa tim izgledale su i gošće revije, u tonovima koji deluju poput modne bajke, sa detaljima koji slave žensku senzualnost na najbolji mogući način.

Foto: BFA.com / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram