Balenciaga se „diže iz mrtvih“

Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

Čak 53 godine nakon što je Cristobal Balenciaga zatvorio vrata svog modnog salona, Demna Gvasalia ih je ponovo otvorio, rekreirao je stare odaje i nastavio tamo gde je stao čovek koji je poznat kao najveći modni dizajner u istoriji. 

„Sedeći na jednoj od zlatnih balskih stolica, gde je po jedan grimizni karanfil bio postavljen dijagonalno na svako sedište, bilo je teško ne pomisliti – ovi zidovi verovatno lude. Jer ovo nije bilo putovanje kroz neku čudnu crvotočinu sredine 20. veka. Bio je to masterklas – kako učiti iz prošlosti da biste najefikasnije stigli do sredine 21. veka. Kako preispitati sve što ste mislili da znate i ponovo proceniti. Nije li to ionako sve što bi sada trebalo da radimo“, piše o reviji Balenciaga The New York Times.

Demna Gvasalia
Demna Gvasalia; Foto: X Prutting/BFA / Shutterstock Editorial / Profimedia

Istorija je jedna od aktuelnih tema trenutka u svim njenim problematičnim dimenzijama – ko je može definisati, kako je predajete, kako o njoj govorite. Ni modni dizajneri nisu izuzeti iz toga.

Na prikazu nove Balenciaga kolekcije umesto nekadašnjeg prvog reda u kom su sedeli Mona von Bizmark, Buni Melon, Bejb Palei, Glorija Ginis, sedeo je  – Kanje Vest  (ili bar neko ko je izgledao kao on, Imao je šal kojim je pokrio celu glavu, pa je bilo teško proceniti), Luis Hamilton, Džejms Harden, Bela Hadid.

Umesto samo žena na pisti, bilo je i muškaraca – ljudi svih starosnih grupa, oblika i vrsta lepote, plus jedna kvazi-poznata ličnost – Ela Emhof, poćerka potpredsednice Kamale Haris.

Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

*

Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

Umesto kože krokodila videli smo „pločice“ od kože zašijene ručno, umesto pravog perja, na vetru su se vijorili svileni šantung perjanici, a viđena je i „koža sa mikro noževima“ za koju skoro niko ne zna ni šta je tačno.

Balenciaga
Balenciaga;Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

*

Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

Gospodin Gvasalia se zaigrao, pa je svoje prepoznatljive haljine pretvorio u jakne od  gabardina i čupavog, veštačkog krzna, ali i od džinsa koji se danas pravi u Japanu.

Balenciaga
Balenciaga; Foto: Showbit.com / ShowBit / Profimedia

Tu su i majice koje deluju kao da su izokrenute, uparene sa širokim farmerkama.

„Tri meseca sam se mučio zbog te majice. Mnogo je lakše napraviti balsku haljinu“, otkrio je Gvasalia.

Rezultat celog ovog modnog performansa sažima buku i nezadovoljstvo pandemije i cele prošle godine, ali i stavlja tačku na već dosadna pitanja tipa – da li je moda zaista i dalje važna.

Balenciaga
Balenciaga; Foto: x / Avalon / Profimedia

Ova kolekcija će vas naterati da se sredite, izađete i učinite nešto. Očigledno je da to ne mogu svi, bar ne u ovoj odeći (iskreno, vrlo malo ljudi može).

Balenciaga
Balenciaga; Foto: x / Avalon / Profimedia

Ali u ovom trenutku Gvasaliu toliko kopiraju svi brendovi koji spadaju u „modu za mase“ da će, sigurni smo, pre nego što to primetite – neka verzija njegovog rada stići u prodavnicu u vašoj blizini. A to je dobra vest.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram

Bonus video: Trikovi s Nedelje mode u Parizu