
Na listi najtraženijih modnih komada prema Lyst Indexu za pretposlednji kvartal 2024. svoje mesto su pronašle cipele, čizme, patike, torbe, jakna, sunčane naočare i jedan model pantalona.
Lyst index kao sezonski pregled najpopularnijih modnih brendova otkriva da se, na prvi pogled, u svetu visoke i luksuzne mode ne dešava mnogo: Miu Miu, Loewe i Prada spretno se smenjuju na prve tri pozicije, što je rezultat sjajne mode i još boljih kampanja i saradnji, ali ovaj kvartalni pregled otkriva i nova, zanimljiva dešavanja na svetskoj modnoj sceni.
A to se posebno odnosi na deo posvećen listi deset najpoželjnijih proizvoda, onih koje smo tražili i najviše kupovali tokom jula, avgusta i septembra. Da bi napravio ovu listu, Lyst filtrira više od osam miliona stavki na osnovu brojki povezanih sa spominjanjem društvenih medija, pretragama, prikazima stranica, interakcijama i Lyst prodajom. Tako je prvo mesto na listi najtraženijih proizvoda pripalo kultnim mrežastim baletankama Alaia, koje su nastavile uspeh ovog leta, započet prošle godine.
Drugo mesto pripada brendu Coach i torbi Suede Brooklyn, modelu koji je u sferu must-have proizvoda dodatno lansirala čuvena Bela Hadid, dok su na trećem mestu patike Puma Speedcat, za koje se zahvaljuje poznatim imenima kao što su Dua Lipa i Emili Ratajkovski, postao je it model leta sa više od 500 odsto povećanja interesovanja za ovaj retro model. To se moglo primetiti i na septembarskim nedeljama mode, gde je dobar deo street style stajlinga podrazumevao nošenje ovih patika.
Takođe vredi istaći komade kao što su torba Miu Miu Arcadie, jakna Toteme Country, bajkerske čizme Ganni Mid Shaft, torba Longchamp Le Pliage Neo XS, naočare za sunce Tom Ford, cipele Clarks Wallabees i pantalone The Frankie Shop.

*

*

Uspeh ovih proizvoda objašnjava se željama i potrebama pripadnika generacije Z, od kojih brendovi i u narednom kvartalu očekuju mnogo. Zanimljivo je istaći da izveštaj beleži veliki skok kod odevnih predmeta poput modela sakoa Gael danskog brenda NN.O7, koji je nosio Džeremi Alen Vajt u seriji The Bear; Glass Cover TC-jakna Stone Islanda koju je Liam Galager nosio u jesenjoj kampanji, što je posebno važno otkako se Oasis vratio na scenu, i ležerna sportska linija brenda Entire Studios, koja privlači ne samo to što ih Dua Lipa nosi, već i luksuzna estetika po prihvatljivoj ceni.

Paralelno, luksuzni konglomerat Kering izveštava o velikom padu za ključne brendove kao što su Gucci i Saint Laurent, koji su vodeći brendovi ovog tima, dok su brendovi poput McQueen, Balenciaga i Boucheron takođe u padu. To sve ukazuje da je izuzetno važno znati kome se i na koji način koja modna kuća obraća, a sve to kraj godine čini još zanimljivijim.
I ne zaboravite, svako vaše interesovanje, pretraga i eventualna kupovina doprinosi ovoj i više nego zanimljivoj statistici.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: