Zdrave alternative za namirnice koje najviše goje

Fitnes i ishrana 03. maj 202108:15
Podeli:
jabuke; pire od jabuke; zdrava hrana
Foto: Sergii Koval / Alamy / Alamy / Profimedia

Ako želite da skinete višak kilograma, nema potrebe za radikalnim i strogim dijetama. Ono što možete da uradite jesu neke manje promene u svakodnevnoj ishrani zbog kojih nećete patiti, osećaćete se dobro i smanjićete brojku na vagi.

Nutricionista Samanta Kaseti otkrila je za MSN čime možete da zamenite maslac, šećer u kolačima i slatkiše.

Ona predlaže da kod mršavljenja, a mogli biste i inače, zamenite maslac pasiranim avokadom. Smanjićete udeo masti, povećati sadržaj vlakana, zadovoljiti potrebu za vitaminima K i E , ali i kalijumom. Loše masti zamenićete zdravim zasićenim. Avokado je voće koje je neutralnog ukusa, pa će se ponašati kako vi želite, odnosno možete ga koristiti u slanim i slatkim verzijama, namazati ga na hleb, staviti u kolače ili namaze.

Jedna od najvažnijih stvari je da smanjite šećer u receptima ili da ga zamenite nekim drugim zaslađivačima.

Foto:Profimedia.rs

Možete koristiti pire od jabuka, eritritol, steviju, fruktozu ili med, sve navedeno daće slatkoću desertu, a unećete manje kalorija.

Pročitajte još:

Važno je napomenuti i da eritritol ima glikemijski indeks 0, i isto toliko kalorija. U kolače još možete i, kako savetuje nutricionista, da dodate orahe koji su bogati ALA omega-3 masnim kiselinama, vlaknima, magnezijumom i gvožđem.

Osim toga, ona preporučuje da smanjite i obično pšenično brašno i da probate da napravite peciva, hleb i kolače sa nekom zdravijom alternativom poput kokosovog, bademovog ili heljdinog brašna.

Proizvodi od belog brašna i šećera teraju vas da jedete više, naglo vam podižu energiju, a onda ste vrlo brzo ponovno gladni. Kod gubitka kilograma takođe je važno da smanjite konzumiranje gaziranih, ali i alkoholnih pića.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram