Šta treba znati o dve vrste gladi i efektu koji imaju na nas

Fitnes i ishrana 07. nov 202115:31
Podeli:
Žena, devojka, film, pomfrit, krompirići
Foto: Shutterstock

Povezanost gladi i anksioznosti je veoma komplikovana. Glad može da izazove anksioznost; anksioznost može i da poništi osećaj gladi i da izazove želju za jelom. I za glad i za anksioznost postoje fizički i psihološki elementi.

Često se postavlja pitanje zašto su neki ljudi uznemireni kada su gladni? Da bismo razumeli odnos između gladi i anksioznosti, pomaže da znamo kako funkcionišu dve različite vrste gladi, prenosi N1.

Fizička glad se dešava kada je vašem telu potrebna hrana da bi nastavilo da proizvodi energiju. Ova vrsta gladi je stimulisana biološkim procesima vašeg tela, kao što su varenje i metabolizam, i hormonskim procesima, kao što su oslobađanje kortizola i grelina, od kojih oba mogu da utiču na apetit, piše Healthline.

Kada ste fizički gladni, možda ćete primetiti neprijatan osećaj koji istraživači nazivaju „osećaj praznine“. Možda ćete osetiti grčeve u stomaku, a ukoliko vam je nivo glukoze u krvi opao, možete da se osećate slabo, da imate vrtoglavicu, možete da budete razdražljivi ili umorni.

Ljudi mogu da imaju želju za hranom i kada nisu fizički gladni.

dijeta trudnoća
Foto: Shutterstock

Možda ćete osetiti neku vrstu psihološke gladi ako ste navikli da jedete u određeno vreme, ako ste u društvenim situacijama u kojima drugi jedu ili ako obično jedete kao odgovor na emocionalne signale. Čak i gledanje fotografija hrane ili miris nečeg što se kuva može da podstakne osećaj psihološke gladi.

Bilo koja vrsta gladi može da učini da se osećate anksiozno. Neuronske mreže koje stimulišu i glad i reakcije na stres u telu su zajedničke. Hipokampalni, hipofizni i nadbubrežni sistemi, koji se nazivaju HPA osa, podstiču i ponašanje u ishrani i odgovor na stres, tako da nije iznenađujuće da su glad i anksioznost tako blisko povezani.

***

Bonus video: Kefir

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

TikTok

Pinterest

Instagram