Dženifer Aniston i Riz Viterspun: Pravilo 16:8 je tajna našeg izgleda

Podeli:
Dženifer Aniston i Riz Viterspun
Dženifer Aniston i Riz Viterspun; Foto: Profimedia.rs

Dženifer Aniston (50) i Riz Viterspun (43) veliki su fanovi takozvanog "isprekidanog posta". U pitanju je način ishrane koji podrazumeva da se jede samo u određenom periodu dana, koji najčešće traje osam sati, dok se preostalih 16 sati ne konzumira nikakva hrana. Otud i naziv pravila 16:8.

Iako isprekidani post (intermittent fasting) dolazi u puno varijacija – neki ljudi poste 10 sati, drugi izbegavaju hranu punih 20 sati, a jedu samo četiri – ove dve glumice se pridržavaju upravo najpopularnijeg 16:8 odnosa.

“Praktikujem isprekidani post, tako da ujutru uopšte ništa ne jedem. Primetila sam ogromnu razliku od kad sam prestala da konzumiram čvrstu hranu u periodima od 16 sati”, rekla je Aniston (50) za Radio Times.

Neki ljudi u periodu “posta” ne konzumiraju ništa osim vode i crne kafe ili čaja bez šećera, ali Aniston i Viterspun ujutru vole da piju sokove i pridržavaju se tečne hrane. Aniston, na primer, nakon buđenja voli da popije sok od celera, ali nema nikave čvrste hrane. Viterspun takođe nakon buđenja pije zeleni sok, nakon čega ide i kafa i nekoliko sati gladovanja.

Pročitajte još:

Obe glumice kažu da se osećaju sjajno od kad su počele da praktuju ovo pravilo, a isprekidani post je već nekoliko godina jedan od najpopularnijih trendova u svetu ishrane i fitnesa. Neka istraživanja su pokazala da ovakav način ishrane može da ima dobar uticaj na krvni pritisak, a pokazalo se i kako dobro pravilo za mršavljenje. Naime, iako princip 16:8 ne nosi sa sobom nikakve zabrane – u periodu kada jedete, možete da jedete šta god poželite – sama činjenica da je period jedenja smanjen najčešće dovodi i do smanjenja unosa kalorija.

“Ovaj način ishrane često dovodi do smanjenog unosa kalorija, što doprinosi i mršavljenju”, potvrđuje dijetetičar Su Riskamp sa Univerziteta u Mičigenu.

Iako su najpopularniji sati za jelo kod ljudi koji jedu po 16:8 pravilu između 12 i 20 časova (ili između 10 i 18 časova), to ne mora nužno da bude tako. Za ljude koji ustaju jako rano i vole da doručkuju, vreme za jelo može da bude od 7 do 15h, ili bilo koje drugo doba dana koje se uklapa uz vaš stil života. Kasno večernje jedenje se, ipak, ne preporučuje, jer je metabolizam uveče usporen, tako da je idealno da se poslednji obrok obavi najkasnije do 20 sati.